16 Kasım 2013 Cumartesi

SEYAHATE TEŞVİK FONU OLUŞTURULSUN!



Şimdi
Kim olduğum için sevilmesem de
kim olmadığım için sevilmekten korkarak
Meksika sınırına iki saat mesafede
tekrarlayıp duruyorum kendi kendime
bir Meksika sınırı lazım her memlekete
Meksika’nın kendisine de (Mehmet Efe) 

      Yirmili yaşlardayken önce Moskova'ya gitme konusunda teşvik edildim. Gerçi insanlar çok daha önceden davet ediliyordu ama benim kervana dahil olmam tevellüt sebebiyle geç oldu. On yıl kadar sonra övülen ve gidilmesi gereken yer, Tiran'dı. Arnavutluğun turistik cazibesine yönelik bu iddialar açıkçası pek ilgimi çekmedi. Zamanla durulan bu birilerini bir yerlere gönderme ruh halleri, 90'ların ortalarından itibaren Umre ve Hac'ın ya da İran'ın pek cazip olduğu konusunda hemfikir olmuştu. Dün Akit gazetesinin Atatürk fotoğrafı üzerinde oynayarak yaptığı bir çalışma Facebook'ta yayılmaya başladı. Yayılmasıyla birlikte altına yazılan yorumları okuyunca o duruldu sandığım ruh hallerinin sonunda kendini bulmuş, “Maksat gezmek olsun nereye giderseniz gidin, yeter ki gidin!” demeye başlamış olduğunu anladım. Hatta cepheyi genişletmiş yan bakanları da kervana dahil etmişler. İçim rahatladı, artık sadece gitmek yeterli olacak. Romatizmalı adamı ekvatora göndermeye çalışma dönemi sona erdi!
        Gezmeyi herkesten biraz daha fazla sevdiğim söylenebilir. Hele ki elbirliğiyle açık hava tımarhanesine döndürme becerisini gösterdiğimiz ülkede ikamet etmek benim için de mana ifade etmemekte. İrili ufaklı, cepheli cephesiz, gezmemi(zi) bu kadar çok isteyen insanlarıngösterdiği yakınlıktan dolayı gözlerim yaşarsa da bir sorun var: -Git git, demeyi bırakıp lütfen uçak ve otel rezervasyonlarını da yapıversinler; kendi imkânları kısıtlıysa Âli Devletimiz el atsın, kaynaktan kesme yoluyla toplasın paraları. Bize vermelerine de gerek yok otel ve havayolu şirketleriyle kendi aralarında hesap görebilirler. Kişisel talebim üç seçenekli tercih formu olması. Havaalanında elimize tutuşturulsun ki heyecanı bol olsun. Sırrakalem, “öbür tarafın” da seçenekler arasında olmasını isteyebilir. Ciddiye almayın lütfen, alacaksanız da benim listeme seçenek olarak eklemeyin.
        Kimseyi sevmek zorunda değilim... bir düşünce ya da inancı kutsal saymak, herhangi bir kişiyi kutsal babam, kurucu atam olarak kabul etmek zorunda da değilim. Bunların tamamı kişisel tercihler ve inanışlardır. Eleştiri denen nane sert olabilir hatta içinde hakarete varacak sözleri ve çizimleri de içerebilir. Eleştirinin sanatsal değerini gösteren, “estetik” tir. Estetik değilse, kabadır. Gerçi kabalığın da sanat olduğunu söyleyenler var ama ben pek katılmıyorum. O ürün, eser her neyse; gülsek de gülmesek de, beğensek de beğenmesek de, karşı duruşu sergiler. Karşı duruş, HAK'tır. Böylesi durumlarla karşılaştığınızda lütfen alıcı ayarlarınızla oynayıp, iki de bir insanlara Yallah! çekmeyin. Ciddiye alıp, ver lan o zaman masrafları diyebilirler. 

Şiir, Vladimir'in verdiği linkten alıntıdır. Tam yerini bulmuş.

7 yorum:

  1. yok ya gitmeyeceğim ben öbür tarafa, gencim daha. hele bir 350 yaşıma geleyim, sıkılırsam bu hayattan belki düşünürüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara fazla vampir dizisi izledin...

      Sil
  2. Dilekçe için nereye imza atıyoruz?
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezmen geldi galiba... Kızım sen daha yeni gelmedin mi?:P

      Sil
    2. deliye her gün bayram olsun, bana her gün gezme :p

      Sil
  3. Ben yakınlarda bir yerde meksika sınırı olsun istiyorum. O sınırı geçecem.

    http://mehmetefe.com/meksika-siniri/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel şiir bu. Tam yerini buldu. Sağolasın.:)

      Sil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)