16 Şubat 2013 Cumartesi

SURATINA SURATINA



    Köşebaşında, kaldırımda, sağda- solda; bol makyajlı, iri elli, koca ayaklı, bir seksenlik "kadın"lar. Önlerinde duran araçlardan yayılan müziği bir baş hareketi ile dağıtıp, eğiliyorlar camlarına doğru. Duruma göre ya sağ elleriyle ya da sol, aracın tavanından destek alınıp, kalça da geriye çıkarılıyor. Havada aydınlatmanın kokusu var kendisi yok, loşlara bürünmüş; daracık sokak, yıkık dökük binalar. Hava soğuk, kabanların yakası kalkık. Atkısına sarınan da var. Yaşamın keskin yüzü, kana bulanmış; dik dik bakıyor gözümün taa içine. Henüz haberim yok  ama birazdan, hızlı hızlı girdiğimiz iki katlı binada, kılpayı sıyrıldığım sokağın  tokadından kaçamayacağım, küçücük salonda çığlık çığlığa suratımda patlayacak. Yüzüme yüzüme vuracak oyuncular, dışarıda neler olduğunu. "Tedirginlik" ense kökümden aşağı inecek, kürek kemiklerinin arasına yerleşecek. Ne boynumu sağa sola oynatmakla geçecek ne de küçük sandalyenin üstünde kıpırdanmakla. 
      Tiyatro Oyun Kutusu, sizi rahatsız etmek için elinden geleni esirgemiyor.   Neden ve niçin rahatsız ettiklerini, pazartesi günü söyleşide Sanat Yönetmeni Serdar Saatman anlatacak. Bize düşen, izlemek.


11 yorum:

  1. in your face theatre - suratına tiyatro

    ben de yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lütfen seyirci koltuğu olan yerde sahnele.:P

      Sil
    2. olmaz. in your face'in ruhuna aykırı. yok öyle rahat koltuklarda oturmak :P

      Sil
    3. kendi koltuğumu kendim alır gelirim. sahnenin de ortasına koyarım.:P

      Sil
  2. Merakla bekliyoruz efendim:))

    YanıtlaSil
  3. Ben romantik komedi istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesadüfe bak. Yeni oyunları "Taaşşuk-u Talat ve Fitnat."

      Sil
  4. onda komedi unsuru olduğu zannını taşımıyorum beyefendi :)

    YanıtlaSil
  5. Ağır bir deneyim yaşamışsınız anlaşılan....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağırdan çok terleten(!) bir deneyim.:))

      Sil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)