14 Kasım 2012 Çarşamba

ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA

    Bi' paket kısa Pall Mall, kırmızı... Parayı uzatmışım, yorgunum; gün, işlerimi bitirmeye yetmemiş; dönüş yolundayım. Tek istediğim biten sigaramı tazelemek ve çay bahçemde kahvemi yudumlamak. Denk gelir de " üç kağıtçı Servet" de oradaysa, tatlı tatlı dalgamı geçmek.
      Karşıyaka tren  istasyonunun karşısında, çarşı girişindeki büfeden sigara almak için re'sen sarf ettiğim bu cümleye karşılık aldığımda ayıldım. Büfeci değildi cevap veren. Tütün şirketlerinden birisinin  tanıtım elemanı olan genç bir kızcağız; yeni model bir sigarayı kakalamak hevesiyle, kişiye özel olmayan ezberlenmiş  ses tonu, japon yapıştırıcı ile birbirine tutturulmuş neşe ve güleryüz eşliğinde, makinalı tüfek gibi konuşuyordu. Ben size, bu seferlik bile olsaa, elli kuruş daha ucuzz ve kesinlikle yeni olmayan bir markadan versemm? Bakın, kesinlikle yeni değil yurtdışında bilinen markaa, siz Pall Mall içtiğinize göree tad olarak aynı ama boğazınızı yakmayan bir sigaraya kavuşmuşş olacaksınız. Bakın, yandaki değerlere, onlar da aynıı yaniii zehir değerleri, aynı miktarda zehir alacaksınızz. 
   Aldı beni bir gülme; öyle böyle değil. Biz sizi, aynı şekilde ama daha ucuza zehirliyoruz, dediğinin farkında değil. "Tebrik ederim, müthiş bir pazarlama yöntemi." cümlesi ağzımdan zor bela çıktı; gülmekten. Hanım kızımız, kurulmuş gidiyor. Ezberlediği metin bittiğinde elde ettiği başarının sonucu olarak satacağı sigaradan da emin. "Bitti sanırım, şimdi bana lütfen kısa- kırmızı Pall Mall. Zehirlenme  konusunda muhafazakârım." dedim.  
    Abilerimm ablalarımm, elimde gördüğünüz bu nadide ürün, büyük fedakârlıklarla Avrupa' dan getirttiğimiz bir ürün oluppp; yaşlı amcaların, dizleri ağrıyann teyzelerinn, çocuklu annelerinn derdine derman olacaktır. Bu eşsiz alet sayesindeee evdeki fazlalık alet edevatı saklamaktann, iki de bir tamirci çağırmaktann kurtulacaak, bütçenizi doğrultulacakk ve hattaaa bir yıl içinde altınıza bir araba bile alabilecekksinizz.." 
    Kapitalizm, sizi ucuza ama hakça zehirler...
   

17 yorum:

  1. güldüm be akşam akşam :p

    hadi iyi ve muhafazakar zehirlenmeler :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eve yeni geldim, yazının düzetlmelerini yaptım. (A.Ş. gibi değil, harbi düzeltme.:P) Dur şimdi, kahvemi koyup sigaramı da muhafazakârca tüttüreyim tam olsun.:))

      Sil
  2. "boğulacaksam büyük denizde boğulurum ben arkadaş!" :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahtan, biz daha iyi zehirleriz demedi. Dİyebilirdi yani.:P

      Sil
  3. "zehirlenme konusunda muhafazakarım" =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni deneyimler beni hep korkutur.:P

      Sil
  4. oysa sigara değiştirmek radikal bir karardır tiryakisine......yıllarca mentollü sigara içip artık mentolü bile algılayamayışımı bilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.. sigara seçmek sanattır.:P

      Sil
  5. bi tane alıp kıza yardım etseydin ya huysuz adam ! her türlü zehirlencektin işte :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büfeye 250 TL ödüyorlar naber.. bir hafta kız orada duracak ve sigara satışını yapacak, karşılığında büfe 250 TL alacak. Bana ne kârı var?:)
      Ayrıca, ses etmeden lafını bitirmesini bekledim, bundan büyük iyilik mi olur?:P

      Sil
  6. Ses etmeyebilmek !!! Daha ne olsun, peygamber sabrı sayılmalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu Sırrakalem görmeli.:)
      Peygamber sabrı var bende, kesinlikle.:P

      Sil
  7. Şener Şen'in vapur güvertesindeki
    satış repliğini hatırlattın:-)
    Abilerim ,ablalarım şu görmüş olduğunuz.......

    YanıtlaSil
  8. sana denk gelmedi de iyi olmuş :)))

    YanıtlaSil
  9. hahaha sen sigarada muhafazakarsın, halkım gidip yöneticisini böyle seçiyor, e hepsi yiyor arkadaş hiç değilse bu hizmet de veriyor diyerek:) aferin ama, kararlılığın takdire şayan:))

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)