27 Ekim 2012 Cumartesi

ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN

  Bugün bir öykü okudum.. Yeni yazılmış, sıcağı sıcağına.. her kelimenin çıkış sancısını, her cümlenin defalarca yıkılıp yeniden inşa edilişini hissettim. Yazıcının duruşlarını, geri dönüşlerini, tereddütlerini, duygu patlamalarını yaşadım okurken. Virgüllere kılıç çekip ünlemlere teslim oluşuna tanık oldum. Üslubunu kokladım; alt dudağımı ısırdım, benim olmadığına hayıflandım. Hayır, hayıflanmadım kıskandım. Kıskandığımı anlayınca ısırılan dudağım acıdı. Onca kısa cümle arasında  iki uzun cümlenin zorlandığını görünce sevindim. Demek elden geçmesi lazım daha, dedim kendi kendime. Bir de söyleyiverdim arsızca. 
  Eline sağlık Lale.

17 yorum:

  1. evet eline sağlık. daha da güzel şeyler çıkacak o ellerden. çok yakında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ürdün çöllerinde aşk hikayesi yazsın. Hain bedevi, çöl haydutu Devegil, Sümbülzade Paşanın kızı Etine dolgun Hatun'u kaçırsın; arkalarına Mancur ordusu takılsın. Kesin çok satar.:P

      Sil
  2. kıskanç kıskanç kıskanç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yaz, seninkini de kıskanayım.:)

      Sil
    2. eh ne diyeyim,taşı gediğine oturttun,yazabilseydik eyiydi ama :(

      Sil
    3. Senden umutluyum.. Valla.

      Sil
    4. ben de çok çok umutluyum:)hadi nardacım yaz lütfen:)

      Sil
  3. bu atölyeden ne güzel öyküler romanlar çıkacak kim bilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen otur oturduğun yerde, millet çalışıyor.:P

      Sil
  4. Benim öyküleri hiç okumuyorsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun yayınındaki gecikme için özür dilerim. Kabahat bende değil; bu ara bloggerın sistemi keyfine göre yorumları yolluyor ileti adresime. Benim de tembelliğim üstümde yazmadıkça yönetim sayfasını açmıyorum. Bahanesi bu. Affola.:)
      Gelelim öykülerini okumadığıma. yahu üye değilim ki nasıl okuyayım?:)) Kayıt da olduk efendim şu anda. Geldiğinde okurum artık.:) Bu öyküdeki teknik bir konuda (mesleğimden kaynaklı bilgiçlik) danışılmak üzere hemen hemen ham halie ile elime tutuşturulan iki sayfa ile okuru oldum. Bloglarda yayınlanan bir şey değildi. Herkeste aynı etkiyi yaratacağını düşünmek safdillik olur, beni etkileyen sanırım "dil" di. Dildaş-lık bile denebilir.

      Sil
  5. merak ettim öyküyü şimdi.Kıskanmak istedim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dur bakalım, belki yayınlanır.:)

      Sil
  6. Benimde acemi hikayelerim var ve bu hikayelerin yoruma ihtiyacı var.
    Yarından itibaren bir tanesini bölüm bölüm yayınlayacağım.
    Bu yüzden yorumlarınızı ve eleştirilerinizi bekliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tüyoyu vereyim sana. Yaklaş kulaana fısıldıycam: O işin uzmanı ben değilim; Sırrakalem.:)

      Sil
  7. çok güzel,ne güzel anlatmışsın Avram Ustacım:)ben de tebrik ediyorum Lale hanımı.en kısa zamanda okumak üzere:)

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)