6 Eylül 2012 Perşembe

PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU

      İnce dalların, ıslak otların, dökülmüş yaprakların, çamurlaşmış toprağın, ezilmiş çiçeklerin arasında, üstünde, altında dolaşabilmek ve ormanın içinde gün ışığından kaçabilmek; gecenin soğuğundan, puhu kuşlarından, kertenkelelerden, farelerden, korunmak istiyorsanız; sert, yapışkan, kokusuz ve tabii ki terk edilmiş bir salyangoz kabuğuna ihtiyacınız var demektir. 
      Cesaretinize güvenip aptalca bir ileri atılış ile ayaklarınızın üstünde güvenle durup adım atmaya kalktığınızda başınıza gelecek en iyi şey, en kısa sürede daha siz gözünüzü açıp kapayıncaya kadar hatta gözünüz açılsa bile kapanmaya vakit bulamadan besin zincirinin parçası olmanızdır. Böylece hiç olmazsa acı çekmeden sindirilmeye başlamış olursunuz. 
      Sakın  salyangoz kabuğunu yanınıza almadan yola çıkmayın.

     Vaiz Federico'nun, ikide bir (nemden dolayı buğulanan) gözlüğünün camlarını temizlemek için kesmek zorunda kaldığı sözlerini nefesini bırakmaya korkarak dinleyen ve bu yüzden pancar gibi kızaran Pitkim, kalabalık daha  kıpırdamaya fırsat bulamadan en arka sıradaki yerinden fırlayarak kapıya yönelmiş, vereceği ilanı içinden tekrarlayarak, kasabanın tek gazetesine doğru hızlı adımlarla yol almaya başlamıştı bile. "Sahibi tarafından terk edilmiş, kullanışlı salyangoz kabuğuna ihtiyacım var; uygun fiyattan alabilirim."
   
       Amaaaa dedi Vaiz Federico, kollarını kaldırabildiği kadar yukarı kaldırıp; üstündeki parlak siyah cübbe, geniş yenleri yüzünden dirseklerine kadar sıyrılmış, altından kar beyaz gömleği ortaya çıkmıştı. Gözleri ateş almış kuru yaprak gibi parlak, dudakları gergin, kaşları uçlarından çatıklamış bir haldeydi. Bir kez daha fakat m-sine basmadan sabit tonda ama dedi: Düşünün hele, ormanda ortalığın hareket halindeki kabuktan geçilmediğini, düşünün, dalların, yaprakların üstünde gezinen salyangozları ve bıraktıkları izleri; neler olur? Neler olur biliyor musunuz, orman orman olmaktan çıkar; evet! Çıkar. Kürsünün iki ucunu kavradı elleri ile cemaate doğru eğildi,  geceleri dolaşan, gündüzleri yatan, her dalı kendi yolu belleyen, her yaprağı yemeye kalkan salyangozlar yüzünden hem de! Düzenini yitirmiş orman, itaat nedir bilmeyen canlılardan geçilmez. Parmakları gevşedi, kürsü derin bir nefes aldı, gülümsedi. Unutmayın! Kırılmayacak kabuk yoktur; meğer ki yeterince sert bir demir olsun elimizde!
      
            Bu diskuru duymamıştı Pitkim malum; o var gücü ile gazeteye doğru yol alıyordu vereceği ilanı içinden tekrar ede ede. Vaaz sırasında  yanı başında oturan ve o kalktıktan sonra da oturmaya devam eden Nando'nun ise koca kafasında boncuktan farksız duran  gözleri koca koca açılmıştı son cümle ile birlikte. Vaiz Federico ona bakıyordu, sanki  onu işaret ediyordu. Kasabanın demirci kalfası genç Nandoydu, sahip olduğu demir filizleri ile o lanet kabukları parça parça edebilecek, gece ve gündüz, yaz ve kış, ormana, gerçek huzuru getirebilecek tek kişi. Yerinden fırladı, iri cüssesi zeminde tok sesler çıkartarak. O benim, o benim, o benim... böyle diyordu dudakları.

13 yorum:

  1. daha önce nerede okudum bu alıntıyı, çıkaramadım bak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çıkaramaman normal çünkü alıntı değil. Alıntı olsa kaynak gösterirdim zaten.

      Sil
    2. o halde sorunun diğer kısmına dönelim,daha önce nerede yazdın bunu? hesap ver çabuk:p

      Sil
    3. Bugün saat üç sularında, Karşıyaka İstasyon çay bahçesinde, tek oturumda ve sanırım on dakika içinde. Bir kaç düzeltme dışında da dokunmadım. Hemen yayınladım. Valla.

      Sil
    4. mümkünü yok, ya sen intihale başladın ya ben medyuma bağlayıp senin kafandan geçerken hıfzettim. yalan yere yemin günahtır diyektim bir de, ama...:p

      Sil
    5. ne çektin ya da içtinse bana da versene.:))

      Sil
    6. Dua et, sensin; Alimallah başkası şaka yollu da olsa intihal falan diyecek var ya...:))
      Valla, gökten bööle bi sıcaklık geldi, tepemden geçti, içim yandı tutuştu, sonra mıçımdan bunlar çıktı.:P

      Sil
    7. Dua ettim ki allahtan bendim valla. tırstım. ben kaçar :p

      Sil
  2. harika bir öykünün başlangıcı gibi..

    yazının altına baktım nereden alıntı diye ama göremedim.. çok iyi olmuş.. ve doğru!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Başlangıç değil ya hu. Aha kısa öykü işte. Yok çıkmaz daha fazla. (Çıksa da söylemem.:P)

      Sil
    2. KEŞKE DEVAMINI YAPSAN. TAMAM KISA ÖYKÜ AMA, BU KADAR KALMASA.. SAMİMİ SÖYLÜYORUM.

      Sil
    3. Çok iş çıkarıyorsunuz.. kim uğraşacak şimdi.:P

      Sil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)