18 Eylül 2012 Salı

İSTANBUL GÜNLÜĞÜ- (Feriköy)

    Tam şu anda; yerli üretim arabanın düğmesi sonuna kadar açılmış  müzik setinden sokağa yayılan, arabesk şarkıcısı  kadının bangır bangır sesi, ciyak ciyak bağrışarak top oynayan çocukların seslerine karışıyor; tekme delisi yaptıkları topun çarptığı arabanın alarmı, takılmış plağın tekrar eden şarkısı gibi ötüyor, bakkalın önüne attıkları sandalyelerinde "normal" konuşmayı bilmeyen üç ihtiyarın sohbetleri salonun içinde geziniyor. Sabahın köründe (galiba kuşluk vakti) vaveyla  aç martıların seslerine 'artık' alışmışken, uzunluğu altmış yetmiş metrelik -belki yüz ama fazlası yok, dar sokağın tam ortasında durdurdukları kamyonetlerinin hoparlöründen, varlığından şüphe edilesi alıcılarına ulaşma derdindeki bahçevanların inatla dinlediğim 'uygun fiyatlı' domateees, bibeeeeerrrrleri için yaptıkları davet yok mu... Bu da yetmez... Müjgan Ablaaa baksana biii'; Hasaaaaan, çıkmıyooo musuuun?; Mehmet Abii iki ekmek versene, oğlanı yolluyorummm...  Müjgan ablan bakamaz, kocasına dün sabah işe giderken bıraktığı paranın neden bittiğinin hesabını vermekle meşgul; Hasan çıkamaz aslanım: daha banyo yapacak, çantasını toplayacak, malum yarın okula gitmesi lazım. Elbette,hiç hoşnut değil; Mehmet abin için iki ekmek mesele değil ama veresiye defterinde kabaran borçlarınız artık iki ekmek vermeyi bile mesele haline getirmekte. Kocana söyle de iki bira az içsin...
     Demirden cumbalı pencereden uzanmayan kafamı çıkarıp elimde telefonla konuşmaya çalışmak... sinir bozucu.
16/09/2012 Saat: 18.00
     

19 yorum:

  1. İstanbul düşmanı seni.. Ben neden duymuyorum o sesleri be? Geçen gün de söylemştin twitterda İstanbul'a.. Derdin ne istanbul'la birader? Boşuna değilmiş yağması buraların :)

    YanıtlaSil
  2. Tipik İzmirli de ondan, hem sever hem döver İstanbul'u :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbulu boşaltıp arındırsan.. bak o zaman ölmeye bile yatarım.

      Sil
    2. İstersen bundan kelli herkes pasaport- vize ile girip yerleşsin:)

      Sil
    3. senin dediğin seçkincilik olur. ben insandan arındırmak diyorum. ancak o zaman kurtulur İstanbul. Bu da seçkinci değil, nihai çözüm olur.:P

      Sil
  3. aman ne derdim olucak? trafiği, pahalılığı, kalabalığı, kabalığı, sonradan görmüşlüğü, çirkin kızları... sayayım mı daha?:P

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. arada gideyim istersen. on- onbeş gün kaybolayım.

      Sil
    2. yok yani istanbul'a arada bir gitmek iyidir. senin gidişler sıklaştı ya, bayar. seyrek gidince iyi oluyor :)

      Sil
  5. domatesciler kaldı mı ya? çocukken ne sinirlenirdik onlara. yolu boşaltıp geçmesini beklemek, top oynamaya ara vermek demekti. gerçi ben çok kazmaydım, bana farketmiyodu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalmaz olur mu.. hele market, manav paxzar fiyatları böyle olunca artar bile. sokakların artık maç yapmaya elverişli hali kalmadı ki çocuklar top oynayabilsin.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Keşke tenekeli olsa; saygısızlar mahallesi.

      Sil
  7. bir de tam dalmak üzereyken uyandırıp çok bilirmiş edasıyla cam kenarına geç de konuş diyenler var bak onu unutmuşsun :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güldüm çok.:)) Onlara ben kızmıyorum, işi biliyor diyorum içimden.:)

      Sil
  8. Tesaduf eseri rastladim size bloglarda dolasirken once sirrakalemle olan guzel atismalarinizi sonra bu ferikoy yazinizi okudum aslinda beklentim cok farkliydi yaziya baslamadan once ama uzuldum ferikoyun sizin uzerinizde boyle bir etki birakmasina dogma buyume bir ferikoylu olarak hos bende artik haftada bir annemi ziyarete gidiyorum artik ama yine bir baskadir insanin diyorum eski ferikoy
    mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvah eyvah.. Ben Feriköyü severim, sinir olduğum şey bizim çocuğun sokağındaki saygısızlar ve satıcılar.:)) Yoksa müthiş yazı malzemesi taşıyan, kozmopolit, eskilerden kalma bir yer Feriköy. Hele taksi durağındaki şoförlere bitiyorum. HEpsi yerlisi Feriköyün ve ne hikayeler anlattılar bana. Sevilmeyecek yer değildir. O sokak hariç.:))

      Sil
  9. Guzeldir guzel:-) istanbul'un ilk yazlik sinemasi arzu sinemasi ferikoydeydi bi zamanlar simdi yerinde koca bir market ve bina var gerci ama :-( cok sanatci cikarmistir annem gokben ve nil burak'in cocuklugunu bilirmis mesut yar bıckın delikanliligini bu semtten alir ... Merak ettim simdi hangi sokakmis burasi
    mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TArif etmişsiniz zaten.. Hani o büyük bir bina ve altında koca marketin olduğu, okul ve camiye doğru çıkan sokak.:)))
      Sokağın tam karşısındaki altında üç masalık bi,r kıraathane olan, iki katlı küçük bir ev vardır; o kagir eve biterim ben. Tam, o iki ucubenin siluetinin başladığı yere denk gelir, sokakbaşından karşıya baktığınızda. Modernizme inat mahallenin direniş simgesi gibi durur.:))

      Sil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)