14 Eylül 2012 Cuma

İKİ ÖĞRENCİ BİR HOCA

   Eminim birileri yine fenalık geçirip, kolonya yetiştirilmesini isteyecek. Hayat bu, yapacak bir şey yok. Bu yılın mayıs ayında çekilmiş ve fakat elime daha bu akşam ulaşan bir fotoğraf. Yoksa şimdiye kadar çoktan yayınlar sinir ederdim birilerini. Bu sefer hikayenin kahramanı başka. Yani ne o ne ben.                  
   Efendim, hep derim ya, aynı okulda okuduk aynı mahallede büyüdük; doğrusu "O" daha önce büyüdü ben arkadan geldim. Ortak noktamız ise Nihal Hoca. 75-76 yılı mezunu Uzun İhsan Efendi ile 86-87 mezunu Avram'ın hocası olan, Nihal Ataizi. Karşıyaka Lisesinin hem mezunudur kendisi hem de yaşayan efsane hocalarından. Vakt-i zamanında koridora girdiği anda herkesin kaçacak delik aradığı, üstünü başını düzelttiği, Nihal Hoca. Eli maşalı falan değildi; iki çift okkalı lafı  yolladı mı, kendine gelemezdin. E, bendeki terslik malum; inadına severdim. iki çift lafı da yememeyi başarmıştım. Sanat Tarihi dersinde sayesinde hâlâ hangi İslami eseri gezsem revak nedir, hangi dönemdir bilirim. Kulaklarını az çınlatmadım. Meğer bugünlere yatırımmış haberim yokmuş; İhsan Oktay Anar'ın da en sevdiği hocasıymış zamanında. Onların hikayesi farklı, yeri de burası olmadığından yazmayacağım.          Eğitim Vakfının kurucularından, lisenin hamilerinden, İhsan Oktay'ın kıymetlilerinden. Siz gazete köşelerinde röportaj okumaya devam, ahali. Benim keyfim yerinde...

18 yorum:

  1. "havan kime güzelim, bize tav olan çok!"

    öyle bir dolmuş yazısı okumuştum vakti zamanında, aklıma geldi şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen yazarsın tabii rahat rahat.:))

      Sil
  2. Dizinin dibinden ayrılmamışsınız zaten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Severiz hocamızı. Bir de fotoğraf makinesinden b.sayara yükleme yapmayıo erken öğreneydi iyiydi.:))

      Sil
    2. Cin gibi duruyor ama halen :)
      Öğretirsinz 2 dakikada.İsterseniz deneyin :)

      Sil
  3. Hey güzel Allahım şu Avrama acık alçakgönüllülük ve benzerlerinden vereydin ya o koca çene yerine :p

    Kitaplarımı getirecem imzalatacaksın,o zaman anlarız resimleri,resmiyeti.

    ya zaten fotoşop gibi bunnar :p

    YanıtlaSil
  4. sende hep çatlatıyorsun Abicim.
    Olmuyor böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok terbiyesizim çok. ben bile ayıplıyorum kendimi.

      Sil
  5. bence sen eğitim hayatına yeniden başlamalısın. hatta şu 60 aylıklarla.. görülen o ki, akıl yaşın 3... işin gücün de hava atmak.. terbiyesiz seni.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten askılı pantolonlarla geziyorum.:)

      Sil
  6. allam illa bi laf sokuşturucan he! dur ayol iki dakka yaz güzel güzel yazını aaa :)

    YanıtlaSil
  7. kimi sinir etmek icin koydun resmi bilmem ama ben sinirden catladim burda resmen :D
    Narda cok iyi demis fotosoptur kesin bu :P
    ama oldumu ya oldumu, hemde yeni kitap cikmisken ve ben dunyanin bi ucunda kivrim kivrim kivranirken :( bu foto hic olmadi hic! :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hale, Jale ve mahalleden 39 arkadaşları için. Ha bir de A-H için.:P

      Sil
  8. röportajı da okumasaydık daha iyiydi zaten:)senşn kanalınla gelen haberler daha güzel, daha gerçek bence. kıskanmıyorum, devam et, destekliyorum avramcıım.

    YanıtlaSil
  9. Yok artık! Yooo! Yok artık yani!!!!

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)