10 Eylül 2012 Pazartesi

BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ

     Benim hiç kitaplığım olmadı. Kitapları yerlere yayıyor değilim elbette; yerleştikleri, birbirleri ile konuştukları, tatıştıkları ve hatta dalaştıkları, kelimelerini paylaştıkları rafları oldu mutlaka. Bazen demirden bazen ağaçtan. Mülkiyet hakkı tesis edemedim hiçbir zaman, gelen istediğini aldı gitti. Pek sevdiklerimi bile. Arşivlik dergiler, özel yazılar, bazen gazeteler bolca kitap... başkalarının ellerinde can buldu. Aidiyet ilişkisini, bilgi tahakkümünü bir türlü tesis edemedim aklımın köşesinde. Çok sevdiğim İhsan Oktay'ın kitaplarını bile bulamazsınız gelip baksanız. Oysa ne yakın tarihli görünür gözümüze.       
     Tanıdığım, yakınım dostum ahbabım... sıfatı ya da niteliği önemli değil yeter ki okusun deyip, raftan çıkarıp vermenin ötesinde bir de gidip almışlığım çoktur. Sanal alemde, "Laz Kapital"in yazarı, Yılmaz Okumuş'un pek de uzağımda olmadığını görünce aklıma geldi yeniden. Laz Kapital'i tesadüfen görmüş, alıp okumuş ve genlerinde Karadeniz genleri olan bir tanıdığıma vermiştim tanışsın diye. Baktım, Twitter'dan takip ediyor artık. Oysa o zamanlar pek de ilgili görünmemişti kitabı okurken. 
     Bu saatten sonra bir kitaplığım olur mu, ben bir kitaplık sahibi olmak ister miyim bilmiyorum. Şu anda o ağaç raflar benim için sadece okunmayı bekleyen kitapları bir arada tutmaya yarayan nesneler sadece. 

17 yorum:

  1. Bens kitaplarimi asla veremem birine. İcine tum gizleri saklarim zira. Kitabimi steyene bile alir bi tane hediye ederim o derece mulkiyetciyim :-)

    YanıtlaSil
  2. Ne guzel, hep istedigim ama uygulamakta cok zorlandigim bir hayalim bu senin halin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağıtıcam diye uğraşmadım sadece alana ses çıkarmadım, peşine de düşmedim. Haa aldığımı da kolay kolay geri vermem ama.:P

      Sil
  3. Kim isterse istesin ayrim yapmam, vermem :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii canım. bir şarkı vardı nasıldı.. hah tamam! Doktoor civanım, doktor doktor civanım..

      Sil
  4. e o zaman benim listemde olup elimde olmayan ama sende olanları bi karşılaştıralım; geleneğin devam etsin :p

    ama ben koklatmam bile, aldığı kitabı geri vermeyenlere. onu da bil baştan, ha, benim kitapları sen çoktan okumuşsundur, senin gözün olmaz o başka ama ben yine işimi sağlama alayım:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seni doğrudan çook yakından tanıdığın birisine havale ederim o hain fikirlerinden anında vazgeçirir seni. Kendisi tarafından koruma altına alınmış durumda kitaplar.:P

      Sil
  5. abim gibisin, benim kitapları bile az dağıtmadı millete "ne var sen okumuşsun işte başkaları da okusun. bu kadar mülkiyetçi olma" diyerek. tek kavga sebebimizdi. kitaplarıma dokunmayın da naparsanız yapın :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abini bir yerlerden gözüm ısırıyor sanki.:P

      Sil
  6. dedemin bi kütüphanesi vardı;jule verne'ler, Agatha christie'ler,Dostoyevski'ler...Türk klasikleri velhasıl yüzlerce kitap...vermezdi kimseye öyle kolay, ben rica edince de geri isterim der kitaplıktan bir kütüphaneci edasıyla kitabı çıkarır tozunu üfler verirdi...kitapla tanışmamdır o metal kitaplık...güzel şeydir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi şöyle dedem olmadı. Gerçi zaten dedem de olmadı, ben geldiğimde onlar çoktan gitmişti. Ama metal kitaplığım olmuştu, bak! Ortasında dolabı olanlarından. Sigara saklamak için birebirdir. Teyzem vermişti, evin eşyasını yenileyince. Dedim ya, olmayınca sanırım sahiplik duygusu da gelişmiyor.

      Sil
  7. yok kitap falan bende birader. okumam.. okuyanı da sevmem. yok yani kimse benden kitap istemeyi aklından geçirmesin..

    nedir ya kitap. amannn, kitap okuyana kadar al eline çekirdek geç tv karşısına çıt çıt çitle işte. haa, sizde çiğdemdi sahi değil mi? neyse.. yok işte bende kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Televizyon ne ki? Benim arada film ( o da arada) sık sık da maç izlediğim kutu mu oluyor televizyon? Asıl güldüğüm millet dizi izleyip bir de anında twitterdan yorum atıyorlar. Elinizin körü...

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Kapitalist bir ruh taşıdığını biliyordum.

      Sil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)