8 Ağustos 2012 Çarşamba

CİCİLERİ SEVELİM, KORUYALIM


Bazıları gibi, aseton ve etil alkol yüklü, akan kokan bir takım boyalı, cilalı ürünler sergilemeyeceğim. Benim cicilerim öyle fiyakalı falan görünmez gözlere. Hele bu memlekette. Albenisi içindedir, kokusu samana yakındır ama afrodizyak etkisi yapar, tadının ne olacağını bilemezsiniz; bazen sabahlara kadar uykusuz kalmanıza sebep olur, bazen bir kaç saat içinde elinizde fırlatırsınız. Ya henüz o tada hazır değilsinizdir ya da gerçekten tadsız tuzsuz bir şeydir. Ama seyretmeye doyamazsınız.

           Büyük bir kısmı, Can Yayınlarının geleneksel depodakileri eritme kampanyasından. Kampanya kapsamında olmayanları zaten renk, kapak, boyutlarından teşhis etmeniz zor değil. Cüzdan fazla şişkin olmayınca ganimet de biraz yoksul kaldı ama merak etmeyin; raflarında gayet mutlu ve gayet huzurlu bir şekilde beni bekliyorlar. Tabii, Sırrakalem bir anda ortaya çıkıp " Bende daha güvende olurlar, koruma altına alıyorum." diye nineyi ham yapmış kurt kıvamında dolanmazsa ortalıkta.
  
OKUNANLAR:
   Nihan Taşdemir- Yağmur Başlamıştı: Fena değil, laf ebeliğine kaçmadan, derdini en kısa yoldan anlatan, ekonomik bir roman. 
    Jurek Becker- Yalancı Jakob: Soykırım üzerine, yürek dağlayan bir kitap. Çevirisi iyi, 1996 baskı benim okuduğum ama bildiğim kadarı ile Ayrıntı Yayınlarında bulunabiliyor. 
    Komi ve Kemikler- Gönül Çolak: İki senedir, İzmir Kitap Fuarında Kırmızı yayınlarının, beş liralık standında yer alan, 2008- Haldun Taner, 2009- Yunus Nadi Öykü ödüllü genç bir yazarın ilk kitabı. Kırmızı Yayınlarına bildiğiniz küfürleri edebilirsiniz. bu kadar mı insan, yazarına ve kitabına ilgisiz kalabilir. Ne baskı kalitesi, ne kapak çalışması kitabın seviyesine yaklaşmıyor.            
     Newyork Üçlemesi- Paul Auster: Üçlemenin ilki tamam, ikinci ııhh üçüncüyü bitiremedim bile. "Görünmeyen"i okuduğum zaman neden daha önce ilgilenmedim ki demiştim; iyi ki ilgilenmemişim. 
        Haliçli Köprü- Sevgi Özdamar:   Başlamışken elde olmayan sebeplerle yarım kaldı. Baştan başlamam lazım.
        Başka Alemler ve Diğer Hikayeler- Murat Gülsoy: Yeterince kitabına vâkıf olduğumu düşünerek yazıyorum: "Boğaziçi Üçlüsü"nün (Ayfer Tunç- Yekta Kopan- Murat Gülsoy) en zayıf halkası. Teknik bilgisine, metinlerarası ilişki kurma becerisine, kalem erbablığına sözüm yok; ama o kadar. Biten onca öykü arasında, bunu neden yazdın ki sen şimdi sorusunu yazara sormadığım, bir çuval inciri berbat etmiş demediğim öykü sayısı çok az.  
Balkan Blues- Petros Markaris- Bulabilirseniz alın, okuyun. Özellikle ilk öyküsü tipik Akdenizli fırlamalığının göstergesi. Yunanistan'ın Behzat Ç. sinin yazarı, Theo Angelopulos'un bir çok filminin senaristi. Heybeliada doğumlu. 

30 yorum:

  1. e o kitaplardan birini bana almıştın zaten, hala vereceksin ya... üstüne yattın resmen kitabımın. hangisi benimdi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağız tadı ile bi şey yazdırmıyorsun kitapları verirken.. Vazgeçtim vermeyeceğim. El koydum.:P

      Sil
    2. edepsiz. bir de sana kitap aldım, diye hava atıyorsun beaaa :p

      Sil
    3. ben alacaktım bunu alma ben sana aldım, dedin aldırmadın bi de. tı allam ya. kim şimdi kurt? hı? hain kurt!

      Sil
    4. Tamam, kitap senin ama benimkiler ile akrabalar ya, yazık ayrı düşmesin o. Ağlar sonra.:P

      Sil
    5. Paul Auster'ı tek sevmeyen ben değilmişim diye sevindim...

      Sil
  2. en sevdiğim ciciler bunlar benim de. hele kokularına bayılıyorum inan. sayfaların arasına gömülmek adeta afrodizyak etkisi yaratıyor. çok iyi tanımlamışsın.

    ve de harika görünüyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen tatiline devam et, buralarda gezme vallahi pis bulaşırım haberin olsun. Bi günlüğüne gitmişim Akçaya hanımefendi kıskandım diyor. sonra da tutup tatilden havadis geçiyor. Kaybol gözüm görmesin...

      Sil
    2. :))

      asıl kıskanç kim belli oldu demek ki? :)) tatile de çıkarım, arkadaşlarımın yazılarını da okurum. hatta mis gibi kitap da okurum. eğlenirim de, kıskandırırım da :) a-aaa.. bi de tehdit ediyor yaaa. iyi be gittim. bara çıkmam lazım zaten içecek birşeyler alıcam. :) deli..

      Sil
    3. el kaide bassın o barı e mi...

      Sil
    4. lennn.. ülkesinde ahkam kesenler, particiler, ekonomistler burada manyak gibi eğleniyor. anca para basıyorlar dansözlere. ne siyaset, ne din, ne iman :)) görmen lazım. hem yemişim el kaideyi. kim onlar be? :)

      Sil
    5. sen dur şimdi ben basıcam orayı...

      Sil
    6. yazma arkamdan bişi bak. cevap hakkı doğurma :) çıkmam lazım. kızdırma ararım dalga sesleri dinletirim sana uyuz olursun :) hahah

      haydi iyi geceler..

      Sil
  3. orda 2 tane cesare pavese gördüm!!! hemen onları okumaya başla!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dooru en yakın D&R'a..:)) acele oku onlarıymış.:P

      Sil
  4. Hey Allahım ayaklarının fotosu olmayan bir blog buldum heyoo.Hergün üç beş ayak görüyorum.İğrenç gelmeye başladı artık.İyide şimdi bunları niye yazdıysam sana Halil:))
    Paul Aster kitaplarında bir yarım yamalaklık hissediyorum bende.İlk önce tatlı gibi geliyor ilerleyen bölümlerde tadı genzine kaçıyor.Sevemiyorum nedense.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne ayaksınız siz kardeşim desene onlara.:))

      Sil
  5. Paul auster bir beni mi boguyor acaba derken boyle yorumlari okuyup rahatliyorum :)
    bu arada asetonu cilayi hepsini de biliyoruz yani :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paul Auster beni boğmuyor, ilk dönem kitaplarından olduğu için rahat rahat o cümleyi yazdım yoksa Görünmeyen'i yalayıp yutmuştum.:))
      O da bir şey mi ben daha neler biliyorum neler.:))

      Sil
  6. Ya şu indirim kitaplarında bir tek ben mi Pavese bulamadım yahu. Deli olacağım. Neyse, nazar etmeyeyim ne olur, çalışayım benim de olur :) Güle güle oku hepsini. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülay, kadının birini az daha boğazlayacaktım Böll'ün bir kitabı yüzünden. Ben üstüste konulmuş kitapları kaldırdım hanımefendi benim kaldırdığım kitaplar sayesinde Böll'ün kitabını kapıverdi. Boğasım geldi o anda.:)) Pavese büyük sürpriz oldu benim için de. Memleketimin özürlü okuyucuları işte ne olacak. Shaffack okusun onlar, yağlak kedi misali.

      Sil
  7. Nineyi ham yapmıyor çağdaş versiyonda dolaba kilitliyor:P
    Oh harika görünüyor hepsi de 2012 hedefim için dün sayım yaptım hızlanmam lazım benim de.

    YanıtlaSil
  8. :)) kitap arası maydanoz koy, kesin hızlanırsın.:P

    YanıtlaSil
  9. Haha her defasında aklıma geliyor yerken ve hala çok yiyorum:)
    Keşke gelin çiçeğimi maydanoz yapsaymışım.

    YanıtlaSil
  10. yahu paul auster seven de bir ben varım anlaşılan :))) bu arada insan arkadaşına da bir kitap almaz mı aşkolsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yahu bari sen yapma.:)) Adamı sevip sevmemek ayrı konu zaten de, son dönem romanı ile ilk dönem yazdığı arasındaki farktan bahsediyorum aslında.
      Ha canım, en yakın D&R'a gidiyorsun, alıyorsun. Bu kadar basit.:))

      Sil
  11. He he, savaş alanı gibi olmuş yorumlar:p

    oku oku, alim olursun :p Sevgi Özdamar'ı merak etmişimdir hep. N.Narda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I. Paul Auster Meydan Muharebesi.:))
      Kitap Fuarında, Turkuaz'ın standında 2 liralıkalr arasında bulmuştum. Dur bakalım bir ara baştan başlayacağım. Yazarım bir şeyler.

      Sil
  12. Bilmem mimle aranız nasıldır ? :):):) Buyrun lütfen :)

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)