2 Temmuz 2012 Pazartesi

CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM- 3


               Hızlı hızlı; üç kısa sonra üç uzun ve tekrar üç kısa. Önce anlamadım bu göz kırpmalarını ama düzenliliği fark edince uyandım; fiziken teslim olan ama ruhu özgürlük için direnen Kabasakal, mesaj yolluyordu bana: Saving Our Souls.  Panikledim ve derhal terlemeye başladım. Yüz ifademden, ruh halimden her an anlaşılabilirdi ve etraf düşman kaynıyordu.  Hemcinsimi, üstelik arkadaşım olan bir hemcinsimi kurtarmak elbette onur verici bir şey ama benim pek onurlu olduğum söylenemez. En azından o anda kahramanlığa kalkışmak aptallıkla eş değerdi. Tebessüm ettim ve başımı salona çevirdim utanç içinde; güya fotoğraf çekimi için kendime uygun bir yer arıyorum. Ne kadar haklı olduğum ise birkaç dakika içinde anlaşıldı çünkü görevli geldi, nikâhın başlayacağını bildirip çifti salona davet etti. Kabasakalın etrafı bir anda dört kadın tarafından sarılmıştı bile. Arkaik Harfler, koluna girmişti. Her şey için çok geçti. Kabasakal kaderine razı, anlıyorum bakışı fırlattı bana ya da öyle baktığını düşünmek işime geldi diyelim. Tam salonda gözüme kestirdiğim noktaya hareketleniyordum ki görevli gelini uyardı: Duvağınızı kapatmayı unuttunuz. Arkaik sadece baktı adama. Bakarken gözlerinden yayılan cümle şuydu: Tam altı yıl on bir ay ve 22 gündür beklediğim bir günde suratımı neden örtecekmişim be adam!  Görevli, vampir görmüş gibi kenara sıçradı. Ama heyhat, kaşıntısı tutan başka bir görevli daha yolu yarıladıklarında seslenmez mi; Gelin Hanım duvağınız, diye. Onun işini arkadan gelen nedimeler ve şahitler hallediverdi. Tam masaya geldiklerinde bu sefer de nikâh memuru, duvağını işaret ediyordu. Ama artık, kulağına eğilip ne söyledi ise gelinimiz memur önce kızardı sonra hızla koltuğuna oturup acele ile kayıt defterini önüne çekip imzaladı ve daha konuşmaya başlamadan şahitlere doğru adeta fırlattı.. Emin olun, hayatımda gördüğüm en kısa nikâh töreni idi. İki hızlı evet cevabı arkasından sizi eş ilan ediyorum cümlesini takip eden bir merasim. Bu kadar! Ne zaman sordu ne zaman tören laflarını etti anlamadım bile. Telefonla ya bir ya da iki fotoğraf çekebildim. Aynı anda Arkaik Harflerin, ardı ardına Kabasakal’ın ayağını kopartmaya yönelik üç basma eylemi, Kabasakalın can acısından bastırsa bile salondan duyulan feryadı, protokol tribününden yaşaaa nidalarına karışan alkışlar arasında olup bitti her şey. Sadece bir ara Sırrakalemin, deftere bakıp görevliye bir şeyler söylediğini gördüm ve eyvah! dedim; atölye ödevi sandı defterde yazılanları, mantık ve imla hatalarını düzelttirmeye çalışıyor. Değilmiş. Salondaki herkes birbirini öpüyor çakk yapıyor, kucaklaşıyordu. Bir kişiyle hariç; Kabasakal. Bendeniz zaten yeterince uzakta olduğumdan salondaki kalabalıktan sayılmam. Gelin ve damat önde, insanlar arkada merasim alanına doğru seyirttiklerinde baktım, Sırrakalem eliyle beni çağırıyor. Artık olan olmuştu, Kabasakal kaybedilmişti. 
                 Merasim alanına girer girmez ağzımı açık bırakan olay yaşandı: Arkaik Harfler, kadim zamanlardan kalma insanlar gibi yılankavi figürlerle hem dans ediyor hem de yürüyordu! Etrafında nedimeleri ve şahitleri ile birlikte! Hedgestone canlanmış ete kana, kemiğe bürünmüştü; tıpkı büyücülerin, cadıların kol gezdiği, iksirlerin havada uçuştuğu zamanlar geri dönmüştü. Kortej oynaya zıplaya fotoğraf çekimi yapılacak platforma yaklaştığında insanlar durdu, gelin ve damat yalnız kaldı ve ortalık patlayan flaşlardan panayır yerine döndü.
(Yarın: Ben bütün gün ne haltlar düşündüğünü biliyorum)

4 yorum:

  1. ben vampir değilim, biliyorsun değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hıhı...Senin sırrın yarın ortaya çıkıyor.:)

      Sil
  2. blogmuhtar.tk da blog rehberi için, kişisel/haber&gündem ve kişisel/karma konular segmentlerinde 2 ayrı sayfanızı açtık ancak içeriği için sizden tanıtım yazısı ve görsel alabilirsek, veya sayfanın tamamını olmasını istediğiniz şekilde html olarak yollayabilirseniz..sevineceğiz.. ama boyle kalsın derseniz de kabülümüz..şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın internet sitelerine, şablonu daha önce kullanılmıştı diye haber olursam, sorumluluğu üstlenmem haberiniz olsun.:P

      Sil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)