1 Temmuz 2012 Pazar

CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM- 2


          
             İzmir’in temmuz görünümlü haziran sıcağında en hayra geçecek şey, klima ile soğutulmuş mekânlarla karşılaşmaktır.  Buz gibi nikâh salonuna girince törenin bir saat sürmesi için dua ettim. Olmayacak bir duaydı biliyorum.  Olmadı da. Sırrakalemin mareşal vurgulu topuk seslerine keskin kararlı bakışları eklenmiş (artık telefonda nasıl tarif edildi ise) gelin odasını bulmaya hedefli hızlı yürüyüşüne, bendeniz eli kolu dolu bir şekilde arkadan eşlik ediyordum. Aranan oda bulunduğunda gelin hanım da kapıda belirmişti. Yüz aydınlanmış, omuzlar genişlemiş, boy uzamış, yanaklara kan gelmiş gibiydi. İkisi, muzaffer iki kumandanın savaş sonrası meydanda kucaklaşması gibi kucaklaştılar. İçim cızz etti. Kabasakal gelmişti aklıma. Kahraman kumandaların gözleri bana döndüğünde ne dediğimi anımsamıyorum ama akıllı bir adam olduğum ve genelde böyle durumlarda karnımdan konuşmayı mükemmel becerebildiğim için mutlaka güzel bir şeyler söylemişimdir. Karşımda bin atlı, koca bir orduyu yenmiş… benden anlamsız kahramanlık beklemeyin!
  Gelin şen, şahitler pür neşe, nedimeler göbek atacak kıvamda. Ben kapıda dikilirken göz ucu ile salonu kolaçan ediyorum; malum cep telefonu ile fotoğraf çekeceğim. Emir öyle. Uygun bir nokta bulmaya çalışıyorum kendime… kapıda belirdi. Arkaik Harfler ne kadar kanlı canlı ise “O”, o kadar soluk ve kanı çekilmiş; gelinin gözleri ne kadar parlıyor, ne kadar kendinden eminse onunkiler o kadar donuk,  o kadar kararsız görünüyordu. Bildiğim tanıdığım Kabasakal gitmiş, sanki bir gece önce ölüp gömülen, sabaha karşı dirilip mezardan çıkan birisi gelmişti. Tuhaflıklar, hayata ters düşen görüntüler, insanın zekâsını açar ya bazen, benimki de açılmıştı; anlamıştım! Bu çocuğa bir şeyler içirmişlerdi! Gömleği kırışmış, kravatı düğüm yerinden sağa kaymış, ceketi emanet gibi duruyordu. Her an, üstünü başını yırtıp, içine giydiği, ortasında koca bir “S” harfi olan kırmızı kostümü ile göklere fırlayacak zannı veriyordu bana. Kötüleri telef etmek için değil ama; kaçıp canını kurtarmak için. Kapıda görür görmez, n'aber Klark, deyip sarıldım.  Herkes tuhaf tuhaf suratıma baktı. Bir ben mi görüyorum olan biteni Tanrım, dedim içimden. Adam ruhunu teslim etmek üzere, kadın gençleştikçe gençleşiyor (hatta dişlerinden iki tanesi sivri mi, ne); şahitlerin, nedimelerin tırnakları uzuyor gözlerinin feri gidiyor ve tüm olan biteni bir tek ben fark edebiliyorum. Hayır gelenler de sanki klasik müzik konserine beleş davetiye bulmuş protokol erkânı kıvamında ön sıraya yerleşmiş bekliyorlar; bir tek ben… henüz ısırılmadım ya, ondan galiba. 
(Yarın: Sen hiç, nikah sonrası dans ederek giden gelin gördün mü?)

4 yorum:

  1. ceplerine tıkıştırdığın sarımsakların kokusunu almadım sanma!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kazıklar, zemzem suyu (papazın üflediğini nerden bulucam), bunlar da vardı.

      Sil
  2. ullleennnn şu yazılarından soraki karşılaşmamız züper olcak! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama daha bitmedi ki... Diğer bölümleri gördüğünde eminim karşılaşmak için beklemek istemeyeceksin.:P

      Sil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)