30 Haziran 2012 Cumartesi

CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM- 1


            Havanın sıcaklığı ve yüksek topuklu ayakkabının rahatsız ediciliğinin bir dişi üzerindeki etkisi,  şahitlik görevini ifa edeceği nikâha geç kalma olasılığının yaratacağı tehlikenin yanında solda sıfır kalır. O yüzden, hemen yanımda Sırrakalem’ in şiddeti artan ses tonuna herhangi bir tepki vermedim. Gecikmenin müsebbibi olmamam, ağzımı açtığım anda pişman olmama neden olacak olaylar zincirinin başlamasına engel değildi. İmdadıma evlendirme dairesini görmemiz yetişti. Hava bir anda serinleyivermişti. Sorumluluklarım, tebliğ edilmemiş asli görevimle sınırlı olacaktı: Çanta taşıyıcılığı. Onların bilmediği şey ise, tarih kaydedicisi olarak yaşanacakları gelecek nesillere aktaracak olmamdı. Bu işin erbabı olan Prokopios, resmi olarak övgüler düzdüğü İmparator Thedosius ile karısı İmparatoriçe Theodora hakkında, kendi ölümünden sonra yayınlanmak üzere kaleme aldığı gizli tarih ile öncülümüz olmuştu. Ben de o mübarek zâtın izinden gidecektim. Buna ilk ne zaman karar verdim, çok iyi anımsıyorum. Kına gecesinde elinde tef ile ortalıkta Salome gibi salınan Arkaik Harflerin fotoğrafını gördüğüm bir önceki gece.
   Efendim, tam altı yıl on bir ay yirmi iki gündür, nam-ı diğer KABASAKAL’ı punduna getirme, avucunun içine alma, canına okuma ve hayatı zifir-i zindan etme olarak tanımlanabilecek hedefine dün akşamüstü itibarı ile ulaşan Arkaik Harfler, daha birkaç hafta önce ettiği onca modernist lafı sözü bir yana bırakmış; aile efradı, arkadaş taifesi, kapı komşusu, sokak satıcısı, tanıdık tanımadık doluşturduğu babaevinde, nikahtan bir gece önce güzel güzel kınaları yakmış, oynamış ve buna ilişkin delilleri   (sosyal medya denilen ama aslında mahallenin duvarından farkı olmayan) Facebook’ da yayınlamıştı.  İşin vahim yanı şuydu: Fotoğrafları çeken Kabasakaldı. “Adama ‘Stockholm Sendromu’ yaşatmak diye buna denir”  cümlesi aklımdan geçti ise de her zamanki serinkanlılığım ile geçtiği yerde tuttum ve kimselere söylemedim.  Kararımı verdiğim an, bu an-dı.
              Oysa ne hayaller kurmuştum; belki malumunuz Arkaik Harfler davuldan önce blogda yazı yolu ile tokmağı deriye vururken, yetmiş beş kez değişen nikah tarihi ve yerinden,  bitmeyen ev tadilatından, iki kere alınan gelinlikten bahsederken ben hayretler içinde bu kadar değişiklik arasında nasıl olup da damadın da değişmediğine şaştığımı belirtmiştim. (Aldım tabii ağzımın payını.) İşte o ilk belirlenen nikâh yeri yüzünden keyfime diyecek yoktu. Urla’da bir akşamüstü kıyılacak nikâh, takip eden iki günlük tatili daha müjdeliyordu benim için. Fırsatı değerlendirmekten başka da bir amacım yoktu ama… işte o ‘evlenen kadının cinnet eşiğindeki değişken ruh hali’ sonuç olarak sadece Kabasakal’ı etkilememiş, benim de güzelim tatil hesaplarımı unutmama yol açmıştı. Hayır, hayır. Kesinlikle bu olayla ilgisi yok yazdıklarımın. Alt tarafı iki günlük bir şey için bu kadar zahmete girmem, emin olun. Nikah salonunun kapısında, bedava kömür almaya süslü püslü toplanıp gelmiş ama bahtına nikah şekeri ve fotoğraf çekim figüranlığı düşmüş güruhun arasından içeri girerken elime tutuşturulan küçük el çantası, güneş gözlüğü ve telefon ile İngiliz kahya ciddiyetinde Sırrakalemin arkasından seyirttim. 
( Yarın: Salonda şenlik var)

10 yorum:

  1. neredeyse geç kalıyorduk, gelin panik halinde arayıp "neredesiniz? seni bekliyoruz, şahitleri kaydediyorlar" dediğinde gözüm dönmüş. düşünsene, nikah yeri ve tarihi bir kez daha değişebilirdi. hatta belki gelinlik de... :P

    hem şahidinin sevgilisi olmak kolay bir şey değil. ben o masada "evet evet şahidim evlendirin artık şunları. 7 senedir bekliyoruz" derken çantamı birinin taşıması gerekirdi. ve gözlüğümü. ve telefonumu. üstelik o kişinin o telefon ile fotoğraf çekmesi de gerekiyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç itiraz ettim mi; ya da yazdığımda itiraz tonu gördün mü? ağğzıımıı açmam o anda. deli miyim...

      Sil
    2. mükemmel... çok zekice :)

      Sil
    3. Zeki adamım da ondan.:P

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Size de malzeme çıksın... Oldu canım.

      Sil
  3. bence de darısı başınıza...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm iyi dilek ve temenniler için teşekkür ederiz ama yazının konusu "biz" değiliz; Arkaik Harfler ve Kabasakala düğün hediyem gibi bir şey. O yüzden, yazı kapsamında yorum yaparsanız sevinirim. Yoksa Çemkiririm.:)

      Sil
  4. Çok güzel anlatmışsın Avram Ustacım:)
    Burdan bir kere daha tebrik ediyorum sevgili Arkaik Harfler ve sevgili eşini.
    Allah bir ömür boyu mutlu etsin.
    Ben de darısı başınıza demekten kendimi alamıyorum:)

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)