8 Nisan 2012 Pazar

HAVA... NE GÜZEL...

           Hava güneşli... Masada açılmış bir defter, yanında kalemlik, defterin sağında solunda rengârenk,bazıları fosforlu kalemler yayılmış; el yazısı parlıyor sayfalarda fosfordan,okunaklı ve kıvrımlı harfler biraraya geldiklerinde anlamlanacaklarının bilincinde kolkola girmişler.  Rüzgâr saçlarının arasından - gür ve dalgalı- sık bir ormanda yol bulmaya çalışan gezgin adeta, ne bulursa toplayıp geliyor bana doğru. Kokusu yayılıyor masada, başımı kaldırıyorum. Gözleri parlıyor, banadır diye umud ediyorum. Sonra aklıma geliyor hep parladığı. Yavaş içiyor çayını; kahvesini de. Hızlansa, tadı da aynı  hızla yitip gidecekmişçesine bir tedirginlik bu. Keyif aldıkları hiç bitmesin, sevdikleri hep devam etsin, rüyalarını sevmişse kaldığı yerden başlasın ertesi gün,   kare atlamadan görünsün, ister. Bazen olur bazen olmaz. Rüyalar yani. Bazen görür bazen görmez. 
            Ellerine ilişiyor gözüm, ince, uzun da... sigaraya uzanıyor, yakmamı bekleyecek biliyorum. Aynı anda ben de çakmağı alıyorum. Kora dönüşene kadar ateşi ucundan ayırmıyorum. Gülümsüyorum. Soran ve meraklı bir çift göz, gülerek ve aynı anda ne? (e'si biraz uzayacak tabii gülmenin de etkisi ile) diyecek. Hiç diyeceğim; hava...ne güzel. Hıı diyecek, kitabına dönerken...

25 yorum:

  1. çok güzel bir kare canlandı gözümde...
    hava güzel ve kokusu da güzel sanki...

    YanıtlaSil
  2. Biraz esiyor bugün Ebru.. evdeyim çıkmadım. Dün güzel-di ama.:)

    YanıtlaSil
  3. Selam Avram, hoş bir yazı olmuş. Keyifle okudum. Yazının son paragrafı Attila İlhan'ın 3. Şahsın Şiiri'nin bazı dizelerini getirdi aklıma...

    "Sessizce bir cigara yakardın
    Parmaklarımın ucunu yakardın
    Kirpiklerini eğerdin, bakardın"

    Bir İzmir esintisi daha...

    YanıtlaSil
  4. hava güzel, meze güzel..akşamları Kani Karaca'dan "Olmaz ilaç sine-i sad pareme" güzel..
    sezonsal keyifler bunlar..!
    selam ve hürmetlen...

    YanıtlaSil
  5. Hayal Kahvem. Atilla İlhan'ın 'Fena Hale Leman' kitabındaki "Çatalkaya" betimlemesi gelir aklıma her daim, kitap okumak için yayıldığımız sahildeki Kafede. Uçamazsın, kaçamazsın tüm gözalanını işgal eder koca dağ. Koca değil tabii ama oradan kocaman-mış gibi görünür. Bu dizeleri yazan adama hayranlığım her seferinde tazelenir.

    YanıtlaSil
  6. Sonsuzkuyu.. Selam benden, hürmet de.

    YanıtlaSil
  7. aman ne güzel yazılar da yazarmış sevgilisine aman da aman :)

    YanıtlaSil
  8. bugüne kadar okuduklarımın en duygu dolusu:)

    en güzel yazı sevgiliye yazılandır yaa, yok işte ötesi:))

    YanıtlaSil
  9. Siz.. sondan iki yorumcu.. yazıdaki kaliteyi görmeyin siz ikiniz... Aman da sevgilisine yazarmış daaa, aman pek bi duygusal olmuşmuş daaa. Yahu yazarım tabii sizin görmediğiniz daha neler yazdım ben; siz yazıya bakın yazıya. Teee Allahım yarabbim..

    YanıtlaSil
  10. şişştt aloooo, çemkirme yorumculara bakimmm.

    çok güzel bir yazı harbiden. anlatmak istediği duyguyu okura verebilen yazarı okumaktan aldığım haz çok büyük. ama gel kabul et bariz sevgiliden bahsediliyor bu yazıda yaaaa. anlatmışsın işte mis gibi. çok güzel de anlatmışsın hem.

    bu ara blog okumazken acayip hoşuma gitti bu yazın sayın çok sevgili Avram usta :)

    YanıtlaSil
  11. Eheeehee:)
    ne güzel yazmışsın.

    YanıtlaSil
  12. :))))
    öle sondan iki yorumcu diyerek rencide ediyosun ya bizi ne diimm, siz saygıdeğer yorumcular olcak o:)

    yazana değil yazdırana bak dicem ben burda:P yazıya baktım işte süper dedim, ama sevgiliye yazılmasından mütevellit:))

    YanıtlaSil
  13. Pandora,ben buna cp yazmıştım ama gitmemiş anlaşılan.. Saygılar ve sevgiler benden.. Nisanda İstanbul var, haber vermedi deme sonra.:P

    YanıtlaSil
  14. ehehehee.:)) teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
  15. Gelelim sanaaa SBR... Yazdırana ben her gün, bool bool bakıyorum.Tam karşıma oturuyor, kitabını eline alıyor,çayını yudumluyor, sigarasını içiyor... Bana bakıyor. Ben de ona.:)

    YanıtlaSil
  16. o-oooo

    kahveler benden birader! haydi bakalım.

    YanıtlaSil
  17. bu ara pek bakamıyor, pek yoğunuz (!) ondan böyle eski baktığı günleri yad eder oldu :p

    YanıtlaSil
  18. VAlla yalan değil bakamıyorum.. Holding idare ediyorum ya.:P

    YanıtlaSil
  19. Harika yazı olmuş her zamanki gibi:)Keyifle okudum.İyi ki varsın.İyi ki yazıyorsun.

    YanıtlaSil
  20. Yazı, pek hoş! Düş gibi, düş kırığı gibi...
    Bu arada Akın Bey bana ulaştı ve blogumu okumasını, sizin önerdiğinizi söyledi. Gerçekten şaşırdım ve iyi hissettirdi bana gönderidiği mail. Size ve ilginize ayrıca bir teşekkür etmek istedim, süpriz oldu benim için.
    Sıklıkla görüşmek üzere, hoş düşler olsun...

    YanıtlaSil
  21. Kamikaze sen de iyi ki varsın.:)

    YanıtlaSil
  22. Kusurlu analizler; ne düş ne de düş kırığı.:)
    Her gün yemekten bıkmadığım yemek gibi, her seferinde yeni keyifler alıp yeni keşiflerde bulunduğum en azından birkaç saat (bazen daha da uzun) yaşadığım bir "an". Her gün bitip,ertesigün yeniden başlayan bir "an".
    Akın benim,üzerine yazı yazdığım tek erkek.:))) Sinema ikimizin de özel ilgi alanı. Sinemanın gözü başkadır; hadi kendime övünç payı çıkarayım, iyi filmden de iyi sinema yazısından da anlarım. Sizinkiler de iyi sınıfına giriyor. Kalmasın buralarda.:) ( Ayrıca, lütfen şu adamı alın başımdan, ömrümü yedi "yazı istiyorum,yazı istiyorum!" diye.:) )

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)