17 Nisan 2012 Salı

DEVLERİN AYAK SESİ DUYULMAZ

          Dün akşam bir dev geçti Kedi Kitabevinden. Mütevazılığı  gömlek gibi giyenlerden değil; derisiymişçesine onunla birlikte doğan kaç insan kaldığını bilmiyorum ama Özdemir Nutku, o insanlardan birisi. Tam 124 kitap sığdırmış şunca zamana. Shakespeare çevirileri, Tiyatro Tarihi, oyunları, yetiştirdiği öğrencileri ile hepimizin hayatına etki eden bir dev. 


                Bugün sinema perdelerinde, tiyatro salonlarında, televizyon ekranlarınızda hayranlıkla izlediğiniz bir çok oyuncunun, oyunlarını, senaryolarını duyduğunuz, okuduğunuz onlarca yazarın hocası, Dokuz Eylül Güzel Sanatlar Fakültesinin kurucu hocası Prof. Dr. Özdemir Nutku. Resim, müzik ve daha birçok sanat dalına olan sevdanın ötesinde usta icracılığı ile tepeden tırnağa sanatçı. 
      
   
                     Bendeniz için, çantasını taşımak bile onur-du dün akşam, bir de rakı tokuşturdum üstüne.  İlhan Berk ile anısına güldüm- güldük, Can Yücel ile dostluğuna gıpta ettik, İstanbul'da sokak ortasında sanki Özdemir Nutku'ya değil bize sarıldı Can Baba. Bana kalan övünç payı, yetiştirdiği öğrencilerin bir kısmının ya arkadaşım ya da abilerim oluşu oldu. Hele ki bir de Melih  Ergen'le anlaştıkları "ayda bir istihkak -her salı-" buluşmalarına kaçak oyuncu olabilirsem arada, ne mutlu bana...

10 yorum:

  1. Makinayı başkasına verip keşke sen de şu fotoğrafta olaydın Avram :)
    Benim de İzmir' de olduğum bir zamanda yoğun istek üzerine bi söyleşi daha yapalım ben de o zevke varayım olmaazz mıı :)

    YanıtlaSil
  2. aynı zamanda çok iyi bir caz piyanistidir :)

    YanıtlaSil
  3. Sayfanın yan sütununda pişmiş kelle gibi sırıtıyorum zaten, fotoğrafta olmasam da olur.:)

    YanıtlaSil
  4. Caz konserinde pişti olunca, senden öğrendiğim bir bilgi.:))

    YanıtlaSil
  5. yaa nasıl güzel bir ortam. fena özeniyorum senin şu sosyalliğine haaa.

    YanıtlaSil
  6. Ölüyorum sosyallikten sorma.:))

    YanıtlaSil
  7. yalancı kedilik yapma. görüyoruz işte. girdiğin ortamlara bak. sen sosyal değilsin de biz mi sosyaliz. bizden face güzeli olur aga :) başka bi bok olmaz hahaha

    YanıtlaSil
  8. Ortama girmedik ortamı yarattık.:) O hale gelene kadar neler çektiğimizden haberin var mı?:) Ortam vardı da girmedik değil anlayacağın.:)) E işte bu kadar zaten zaten sosyallik dediğin şey. Bundan ötesi yok;İstanbuldasın ağlaşma.:P

    YanıtlaSil
  9. Ben susup oturayım bari ev iş ev iş. Peh...

    YanıtlaSil
  10. Yalandan kim ölmüş.. Ev-iş/miş.:P

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)