15 Ocak 2012 Pazar

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU KAŞARLI TAVUKLU KEREVİZ

Bu da oldu!!!
Bu işe de el attım!!!
Yazmıyorsun diyordunuz; Huysuzlanmıyorsun diyordunuz, yoksun diyordunuz; Sanat adamı oldun çıktın başımıza, diyordunuz. Alın bakalım  belayı. Hem de tepsi tepsi. 
   Baştan başlayayım. Karakolda ifade verirken polis öyle yapar zanlıya, baştan anlat kardeşimi der. Her şey, perşembe günü aksırıp tıksırmamla başladı. Sağımda solumda, ötemde berimde, kim var kim yok hastalanıp üstüme üstüme geliyordu ve ben direniyordum kaç gündür. Perşembe gününe kadarmış direnişim, öksürük ile gelen geldi. Cuma gününü evde geçirdim. Evde kalan adam ne yapar? Yemeğe sarar.  Yemeğe sarmam, buzdolabında c.tesi günü  zıkkımlanacak hiçbir şey kalmamasına sebep oldu. E, bir de dolapta son kalanları bitirme telâşı ile iki tepsi ıspanaklı- çökelekli börek yaptım.   Yemek konusunda yetenekliyimdir. Her iki alanında da. Cumartesi börek becerimin sonucunda hız kesmeden, dolapta onbeş gündür annemi bekleyen kerevizlere gözümü diktim. Bilen bilir, bilmeyen de gitsin bilenlerden öğrensin sebebini: Ben kereviz sevmem. Künahım kadar hem de. Ama yıllar önce fırında yapılmışını yedirmişti birisi fena değil demiştim. En son bir ay önce  nerden esti ise ev yemekleri yapan bir lokantada gördüm benzerini yedim. Hoşuma gitti.  Aklıma geldi, ben yaparım bunu dedim ve ilahlar ilahı "Google" a sordum, tarifi geliverdi önüme: FIRINDA BEŞAMEL SOSLU KAŞARLI TAVUKLU KEREVİZ... 
    Malzemede   olmayan eklemeleri de ben yaptım. küp şeklinde doğranmış tavuk eti (göğüs), domates, soğan, yeşil biber ve sarmısakın dışında; havuç- bezelye- patatesten oluşan ek harç. Tabii malzeme fazla, kereviz de az olunca ek olarak iki büyük patates de eşlik ediverdi kereviz kafalarına. Bir de bugün pazarda bulunup alınan 'kestane mantar'.. Ama dikkatinizi çekerim, konserve ürün yok! Tüm harç TARAFIMDAN, kıvamında hazır hale getirilmiştir! 
   Her bi' şey (kereviz ve patatesler temizlenip oyulup suda pişirilmiş; tavuk eti, domates, soğan, sarmısak, yeşil  biber yağda kavrulmuş; bezelye, patates, havuç sıcak suda haşlanmış, beşamel sos hazırlanmış, kaşar peyniri rendelenmiş olarak) tamam olduktan sonra tepsiye yerleştirilip doldurulması gereken yerlere malzeme tıka basa dolduruldu. Beşamel sos gezdirildi,kaşar serpildi ve tepsi fırına verildi. Sonuç: Mükemmel... İnanmayan fotoğrafa baksın. 
   Yemek blogları, gezi sayfaları, çocuk bakımı ve gelişimi yazarları, ilişki uzmanları, aşk doktorları, insan sarrafları,  el işi- nakış hocaları... o titreme, arkadan esnesinize doğru gelen soğuk ürperti, perdedeki kıpırdama... hayır sebebi açık kalan pencere değil. Benim nefesim. Ensenizdeyim. Saygılar...

40 yorum:

  1. vaaay
    eline sağlık, bana da yapsana bir gün :))

    YanıtlaSil
  2. Resmini çektim ona bakarsın.:))

    YanıtlaSil
  3. resmimi çekip yollarım artık sen de ona bakarsın bundan sonra :))

    YanıtlaSil
  4. Neyse tamam, iki tepsi yaparım.:P

    YanıtlaSil
  5. Selam Avram,
    Bizim memlekette yemek pişiriren, pişirdiğini de göğsünü gere gere söyleyebilen erkeklere her daim "cesur yürek" diye bakmışımdır:)

    Ne diyeyim Avram. Ellerinize, yüreğinize sağlık!

    YanıtlaSil
  6. Ya bizim evde yemekleri mecburen erkekler yapıyor zaten. Abimle dalaştık bile kereviz düşmanıdır koşulsuz. İhanetle suçlanığı yetmezmiş gibi, tavukları mundar ettiğimi söyledi.:))
    Daha bu ne ki, kabak tatlısı da yapıciim. Pazardan aldım.:P
    İncirlere de kıyamadım yiyorum, reçeli ile uğraşamam.:P

    YanıtlaSil
  7. Vay anasini yaa adam bildiğin ev erkeği oldu:-) pek de güzel görünùyo eline sağlik,devaminı bekleriz:-)

    YanıtlaSil
  8. Yok artık, ben ömrümde reçel yapmadım:) Yoo.. Kabahat bende değil, reçelim bitmeden getiren annemde, kardeşimde ve arkadaşım Oya'da.. Kabiliyetimi geliştirmemde destek olacaklarına köstek oldular!
    Hazır reçel geliyorken, niye yapayım öyle değil mi:))

    YanıtlaSil
  9. Kıskançlıktan çatlayacaksın.:P

    YanıtlaSil
  10. Ne var ki reçelde hayalkahvem, at tencereye, koy şekeri kaynat gitsin. Al sana reçel.:)) Bizde meyve kaldığında yapılır azar azar. Getiren vardı da almam mı dedim.:))

    YanıtlaSil
  11. teşekkür ederim canım çok kibarsın :))

    YanıtlaSil
  12. Blogu açar açmaz gözüme takıldı bu tablo. Sanat eseri gibi olmuş.
    Malzemelerden anlaşıldığı üzere tadı da garanti şahane...
    E, kutlamasak ayıp olacak şimdi.
    Elinize sağlık.
    Ve tebrikler...

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler Zeugma. Sahi, ne oldu senin üst komşu?:))

    YanıtlaSil
  14. Yaptırım çok ciddiydi. Göze alınacak gibi değil.:))

    YanıtlaSil
  15. Üst komşu geçmişte kaldı...
    Şimdi çok rahatız, şükür :)

    YanıtlaSil
  16. göze almadığın iyi olmuş bence de :))

    YanıtlaSil
  17. Şu ''yaptırım'' dediğiniz benim kadını halısıyla aşağı çekme olayım mı? Hiç şakası yok tabii. Kendim bile sonradan anladım olayın ciddiyetini :)

    YanıtlaSil
  18. @Zeugma; O cümlenizin ciddiyeti ses tonundan anlaşılmıştır mutlaka. Benim bahsettiğim yaptırım sizinki değil Sırrakalemin ikinciyorumunda bana yönelttiği idi.:))

    YanıtlaSil
  19. @ sırrakalem..Öhöm.. bu konuyu yüzyüze konuşalım.:P

    YanıtlaSil
  20. Sen iyice emine bedere bağlanmışsın görmeyeli şeklindeki iğrenç espriyi yaptıktan sonra tebriklerimi gönderiyorum.Her tür ot çöp seven bir aile olarak kerevize bayılırım.
    Hiç öyle cinsiyet ayrımını öne çıkartacak övgüler yapmayacağım zira bana çok tanıdık erkeğin her türlü işten anlıyor olması:)

    YanıtlaSil
  21. oo super gorunuyor, ellerine saglik usta :))
    valla ne yalan soyleyeyim bu yaziyi gorunce once bir gozlerim yuvalarindan oynadi sonra da kesin yemek bloglarini ti ye alan bir yazi falan diye dusundum. yanilmisim harbi harbi tarifmis hemde gayet basarili :))

    YanıtlaSil
  22. vayyy bee valla tebrikler, süper görünüyor Avram. Ya zaten yemek niye kadınlara özgü bişeymiş gibi algılanır, yapcaksınız tabe alla alla:))
    Sırrakalem senin yorumu okurken koptum, süper bi cevap ya:))

    YanıtlaSil
  23. Ben yemek yapan erkekleri sadece ''bizim büyük çaresizliğimiz ''filmde görmüştüm.
    Öylece bakmıştım.

    Sana da bir film çekelim.

    Yalnız ben hastayken çorbayı zor pişiriyorum.Senin maşallahın var.:)

    Bir de Künahım değil Günahım olacaktı.:))

    bİR DE sabah sabah çok güldüm.

    YanıtlaSil
  24. Sırrakalem helal olsun valla, Avram Ustanın hakkından başka türlü gelinmezdi sanırsam :)

    YanıtlaSil
  25. Kerevizi herkes sevmez, halbuki güzeldir.
    Tebrikler Avram. Hem kendini bu güzel sebzeyle tanıştırdığın için, hem de böyle hoş bir hale getirdiğin için.

    YanıtlaSil
  26. Bu arada Sırrakalem'in yanıtı bomba gibi hehe:))) Süper.

    YanıtlaSil
  27. @ Nehir İda.. Emine Beder kim? Elime su dökemez.:P
    @ A-H, yahu yemek tarifi falan verdiğim yok geleceğe dönük öyle bi niyetim de yok. Yemek bloglarını ti almak.. Yani ti'ye almasam da mavrasını yapayım dedim. Huysuz Aşçıdan sevgilerle.:P
    @ SBR, sen önce araba kullanmayı öğren.:))
    @ Domatessuyu etme gitme, bir dünya film var erkeklerin yemek yaptığı. Hatta, akıllı yönetmen jönüne öyle bir yemek yaptırır ki filmde hem kadın oyuncular hem de kadın seyirciler ayılır bayılır aşık olur. Bkz: Issız Adam.:P Yani ben demiyorum ki bi yemek yaparım ortalığı yakarım. Amma yaparım abicim.:)) Not: Künahım kadar bilerek künahım kadar yazılmıştır.:P
    @Şule.. Kızıyorum haberin olsun. Ses yok, soluk yok. İlla ben mi arayayım.:))
    @Nehir İda... Sen şu Süreyya'nın telefonunu versene.:P
    @ Sırrakalem'e not: Sen bu fıştakçılara aldırma olur mu.:P

    YanıtlaSil
  28. @ Narda: Hadi oradan.:P

    YanıtlaSil
  29. destekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar :)))

    YanıtlaSil
  30. keh keh keh diyorum başka da bi şi demiyorum:)

    YanıtlaSil
  31. eline sağlık da ben kerevizden nefret ederim...aslında nefret bile hislerimi anlatmakda kifayetsiz kalır...pazarda arkamdaki tezgahta olsa görmeden kokusu alırım ve sirke koklamış kedi gibi kaçarım oracıktan. sırf patatesli olanını yapabilirim ama :))

    çay ve simit

    YanıtlaSil
  32. :) bence biraz boş kalmışsın! güzel görünüyor fakat ben dantel örneklerinizi bekliyorum :)))
    (bu arada bırak bu işleri bunlar göbeğe göbek katar sanatla yakından uzaktan da alakası yoktur diyeyim:)
    Selam ve saygılar...
    (Not: börülcenin zeytinyağlısını dene hani sarımsaklı...)

    YanıtlaSil
  33. @ Sırrakalem; bence sen bu desteğe fazla güvenme.:P
    @ Nardaaa.. Bu arada haftaya gelsene söyleşilere eski medeniyetlerin şiiri üstüne Sina Akyol söyleşecek. O kim diye sorma, google'dan araştır. Keyifli olacak haberin olsun.:P
    @ Ebru, kerevizden ben de nefret ederdim. Ki zeytinyağlısına hâlâ dayanamam, evlerden ırak. Amma bu fırında olanı başka oluyor haberin olsun.:)
    @ Sonsuzkuyu; Boşta falan kalmadım! Her hafta İzmir'i sallıyoruz söyleşi düzenleyip.:P
    Tehdidimi görmedin mi yazıda, danteller örgüler bilimum konu havada uçuşacak.:))
    Not: Bana kilo alırsın göbek yapar diyene bak, direk rakı mezesi söylüyor.:)) Efendim, onu zaten yapıyorum ve rakının yanında afiyetle yiyorum.:)) Bu da fena değil ama güzel bir rakı yemeği olur.

    YanıtlaSil
  34. Araştırdım Sina Akyol'u, Sinan Çetin'in eniştesiymiş:))

    YanıtlaSil
  35. yaptım diyorsun da ne malum senin yaptığın? ben gördüm mü* hadi görmeyi geç yedim mi?

    YanıtlaSil
  36. eehhh işte. benimkinden biraz hallice sanki, abartılmasın lütfen ;p

    YanıtlaSil
  37. @ Sırrakalem..Yaşa ve öğren.:)
    @ N. Narda; pazartesi sorarım, değilse bittin.:)
    @ Maya; güzel. Ben bi lokanta açayım o zaman. Gelin yiyin gidin.:))
    @ Mefisto; seninki gibi olamaz. Salonun ortasına yayılıp da bunları yapmaya kalkışsam anam beni öldürürdü. Mümkünatı yok, seninki gibi olamaz.:P

    YanıtlaSil
  38. Babamdan biliyorum bir erkek güzel yemek yapabilir eğer isterse.Ama kerevizi bende hiç sevmem buna rağmen sevmediğim bir sebzeyi bu kadar iştah açıcı ve görseli of bu nee dedirtecek derecede nefis görünen bir tablo görmek gerçekten güzel.

    YanıtlaSil
  39. @ Kafe de Mola; valla yazıda da itiraf ettim aslında ben de sevmem. Ama fırında yapılmış halini ilk yediğimde amanınn demiştim.:) Bu halini denemelisin mutlaka.

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)