30 Aralık 2011 Cuma

LİMAN BEKÇİSİ

   Sigarasının külü uzadıkça sarkmış aşağıya doğru ha düştü ha düşecek;  inatla tutunuyor kor ateşe. Elleri çatlaklarla dolu, derin yarıklar var. Tırnaklar, tırnak olmaktan çıkmışsa da yapışmış köküne bırakmıyor eti. Sakal üç, bilemedin beş gün günlük; beyazla karışık ve seyrek ya, yüzüne yayılmış. Kimbilir kaç yılın yün beresi; kir, toz, yağ, iyot, yosun, balık, deniz karışmış; mevsimlere aldırmadan hep başında. Önünde yığılı ağda gözleri, şaraptan kan çanağı...Soğuk ve rüzgar ve deniz suyu ile şişmiş  elleri, hızlı hızlı havada yer kaplamayan ağın gözeneklerine girip çıkmakta; onarıyor. Ayağının dibinde, kimbilir kaçıncı kez soğumuş,  soğukluğundan mı alışkanlıktan mı bilinmez içinde erişmemiş şekeri ile kan kırmızı çay dolu ince belli bardak,  fondiplenmeyi bekliyor.Sorduğum soruya sabırla vereceği yanıtı bekliyorum  ses  çıkarmadan,  ama hareketlerinin de, birini bile kaçırmadan. Durdu. Bardağı aldı, sarsıntısından korateşe yapışık sanılacak kadar inatçı o külden köprü kıpırdadı bir an, kırıldı ucundan, korateş parladı koptuğu yerde; yere çarpmadan daha havada dağıldı. Ortasından avucu ile kavradığı çayı bir dikişte bitirdi. Yüzünü bana çevirdi. Sertti gözleri. 

    Öyle ustayımdır ki... Hele görmeyeyim dümenini, liman ağzına kırıp haraketlendiğini. Bir kopuş koparım yüzerek, yakalarım. Kıçındaki sandala yapışır, atarım kapağı içeri. Önceden hazırdır her şey.    Gözüm kapalı ölçerim barut hakkını, gemiye bakıp; hangi anbara ne kadar konulacak, hangi köşeye yerleştirilecek... Tırmanırım güverteye, halatların gölgesinde saklanır inerim aşağılara, fıçıları tek tek yerleştirir, fitillerini dip orta anbara kadar uzatırım. Sigaramı yakar, korateşi ile tutuştururum fitilin ucunu. Geldiğim gölgelerin izinden çıkar, güverteden bırakırım suya kendimi. daha ben sahile varmadan, gümbürtüsü yetişir, geçer sahile çıkar kasabaya yayılır. Sade insanlar değil ha! kurdu, kuşu, börtüsü, böceği iki karış  hoplar yerinden. Bebeler ağlar, kadınlar çocuk düşürür, ihtiyarlar yasinlerine sarılır.   
  Neden dersin de mi? De, de... Derin su karanlıktır; yutar her şeyi. Umudun uzakların kime ne yararı var? Kime ne yararı olmuş? Kimse çıkamaz bu limandan! Çıkamaz!

ARALIK 2011 

6 yorum:

  1. ses çıkarmadan olacaktı sayın bayım:))

    YanıtlaSil
  2. :))) ben de ne diyor bu diyorum.:)) düzeltirim hanımefendi.:)

    YanıtlaSil
  3. uzun zamandır böyle bir fırsat kolluyordum:)
    belirtmeden geçemedim.
    Böyle bilmiş bilmiş olmak çok keyifliymiş Halil:))

    YanıtlaSil
  4. Diyeydin bana, ham halleri ile yollardım; neler bulurdun neler.:))

    YanıtlaSil
  5. Hangi limanda kaldı yeni yazılar Avram:)

    YanıtlaSil
  6. Limanlar karışmış, benimkiler Hong Kong limanına gitmiş.:))
    Hem yazasım yok hem de yazdıklarım dişe dokunur şeyler değil.
    Ama www.kedikitabevi.blogspot.com'da ufak ufak karalıyorum yine de. Kısa ve öz. Fotoğrafaltı notlar. Şimdilik yetiyor.:) Bu arada unutmadan diyeyim: Mister No.. Zagor Magor tanımam haberin olsun.:P

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)