25 Kasım 2011 Cuma

KÖRFEZE AY ÇARPIYOR/4


 
İSKELE
      Karanlığı yararak, duvarlara çarparak, köpekleri hoşştlayarak, kuytu köşelerde durup, araba arkalarında saklanıp yürüyoruz.  Travestiler yol kenarlarında, polis araçları korumalık yapıyor sokak başlarında. Taksicilerin gözü, köhne binalara travestilerin kollarında girip çıkanlarda. Onların, içeride kaybettiklerinin utancından kaçarcasına atılan hızlı adımları izliyorlar, yakalama telaşıyla. Birilerinin günahları, ekmek olup sevaba dönüşecek, günahlar sevaplara karışacak kim günahkâr kim sevabkâr anlaşılamayacak. Sigara kadın satan kayboluyor, geldiği karanlığa ve sokaklara karışıyor. Nereye… diye sesleniyorum. Arkasını dönmeden elini sallıyor sadece. Elveda mı, merhaba mı belli olmayan...

      Vardım. İskelenin önü kalabalık. Gevşemiş mafsallar, büyümüş ruhlar, küçülmüş vicdanlar, ceplere kaldırılmış. Gecenin soğuk yüzü, Aydan yansıyor. Kafamı kaldırıyorum, ışık vuruyor gözüme. Benim bir zamanlar dünyaya düştüğüm yoldan, birisi daha geliyor. Işık huzmesini tutuyorum, ucundan.  Ay büyüyor,  kaçıyor, çekiyorum. Gök sallanıyor, yıldızlar titriyor, körfez çalkalanıyor, dalga olup. Soğuyor yer kabuğu, ayaklarım buz tutmuş üşüyorum.  Deniz kabarıyor, köpürüyor. Dur! diyor, durmuyorum. Çarpıyor.. Deniz soğuk..Karanlık. Tuzlu. Balıklar kaçışıyor. Denizyıldızı geçiyor derinlere doğru. Bir dalga sarılıyor, boynumdan. Gece mavisiymiş. Kucağı sıcak. Başımı dayıyorum. Uyumadan önce sanki bir ses, körfeze Ay çarptı diye bağırıyor. Uyuyorum.
KASIM 2011         

17 yorum:

  1. İyi bir filmden güzel bir sahne izler gibi oldum, önce gerçekçi sonra giderek flu hale geliyor.

    YanıtlaSil
  2. Yazdıklarını kafamda cnlandırarak okudum...Güzeldi...

    çay ve simit

    YanıtlaSil
  3. Yazıların gerçekten çok güzeel :)

    YanıtlaSil
  4. @ Vladimir; aman film sahnesi olsun abi zaten. Yoksa ay çarpacak başka yer mi bulamadı körfezden başka.:)

    YanıtlaSil
  5. Ebru noldu yine mi sorun var? adsız girişi yapabilmişsin.

    YanıtlaSil
  6. @ İrem; teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Baştan başlayıp okudum yeniden.
    Eline sağlık diyeceğim, ama klavyene sağlık desem daha mı doğru olacak ne...

    YanıtlaSil
  8. Canım ne istedi şimdi biliyor musunuz? Cher'in o güzelim Ay Çarpması adlı filmini seyretmeyi..
    Du bi.. Ben bu filmi bulup seyredivereyim:)

    YanıtlaSil
  9. ŞUle arada elle de yazdım.:)

    YanıtlaSil
  10. Ne diyeyim, iyi seyirler.:))

    YanıtlaSil
  11. Didikleyemedim yeterince ama güzel :)))

    YanıtlaSil
  12. sizin güzel cümleleriniz var...
    fakat niçin yanyana getirmeye çalışıyorsunuz anlamıyorum ki!
    ben alt alta okuyorum..
    selamlar..

    YanıtlaSil
  13. Narda, nerlerdeydin sen, gözüm yollarda kaldı.:) Didikle bir ara.

    YanıtlaSil
  14. Sonsuz Kuyu.. Bilmem, alt alta getirmeyi beceremiyorum belki. Sizinkileri ben okuyorum ya yeter bana. Gayet de güzel alt alta geliyor üstelik.:)

    YanıtlaSil
  15. Sevdim :)
    Hakikaten film kareleri gibi akip gidiyor satirlar.

    YanıtlaSil
  16. A-H bak, lakerda var,fava var, balık var,rakı var; kopilli birşeyler yok. Gözünü seveyim, abidik gubidik şeyleri yediğin zaman koyma resimlerini. Korkarak açıyorum blogunu.:))

    YanıtlaSil
  17. Yahu agiz dolusu guldum su yorumuna rezil oldum tum ofise :)))
    Say sen orda neler var say, yaziktir yahu bulan var bulamayan var! o saydiklarinin hepsi senin orada var bizde burada abidik gubidiklerle idare ediyoruz napalim :D

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)