10 Kasım 2011 Perşembe

KÖRFEZE AY ÇARPIYOR/2


KARŞI KIYI

   Spotlar, neonlar, sarı-kırmızı-yeşil- beyaz birbirine karışmış;  kafeler- insanlara, insanlar- ışıklara, çorbalar-dönerlere, sirkeler-limonlara... Sırtımda ağırlık var, silkiniyorum düşmüyor. Elimi atıyorum, gelmiyor. Durup, direğe sürtünüyorum, kedi gibi.. Düşmüyor.  Yeni değil ki, diyorum; aklıma geliyor hep vardı. Sokağa saldıran notalar, kolumdan paçamdan çekiyor; bir garson ağız dolusu, döke saça kelimeleri çekiştiriyor beni. Önümdeki kalabalığın kuyruğu sanmış. Bırakır birazdan. Kapıcıdan bozma market sahibi, ters ters bakıyor bira isteyen çocuklara. Ben bira içmeyeceğim amca, sigara ver sen bana.   En işlek caddesine giriyorum, mecburen. Oysa ben, yüzüne kezzap atılmış sokak var arada bir yerde, ona gideceğim.  Kısa kollu siyahlar, minilerle sarmaş dolaş. Mekânlar boş, kapı önleri tıklımtıkış.  Hava da soğuk. Ben giyemem bu havada, onlar nasıl giyiyor?   Sokaklar işgal altında. Başrolde değilim, figüranlık yapsam, olmaz mı?   
  Saate baktım, zamanın acelesi yok-muş. Gezdim. Sokakların nefesini dinledim.  Ada gibi burası. İnsanların gelip, boşaldığı, dolumdan önce terk ettiği… Gün ışığında küle dönecek vampirler gibi. Matruşka’nın, hiç benzemez kaçıncı bebeği? Bir kadın, başörtülü; bakışlardan çıplak. Elleri ile göğüslerini kapatıyor. Gözünde siyah bant. Elindeki çocuğu çekiştiriyor, işaret eden parmaklardan kaçabilmek için. Koşar adıma yakın hızda, kendi normaline gidiyor. İntikamını alacak bir gece vakti parmağını sallayarak, sokağından geçmeye kalkan siyah kolsuz tişörtlere, stilettolara, boyalı saçlara, yaşama.  Kaldırımda bir travesti, galiba  bacakları uzun ama ayakları büyük. Yüzünü dönüyor  ağzında sakız, yanağındaki, şark çıbanı gibi. Yaklaşınca jilet parlıyor dudakları arasından. Lüks bir araba duruyor önünde, eğilirken  cama doğru   “siktir lan”, çıkıyor camdan dışarı. “Sen ananı gönder bana”.. Kabak yine kadınların başına patladı.  Sağdaki bardan sokağa “Gilda” eldivenini fırlatıyor, “Put The Plame On Mame”. Yanındaki mekânda, yanık ciğere çatal sallayan anason, “Dil Yarası”ndan dert yanıyor.   İki erkek öpüşüyor karanlık çıkmazda, hemen solda. Başımı çevirdim. Vatan kurtaran aslanlar, babalarından miras, bir türlü bitiremedikleri “onuncu yıl”ı, pelteleşmiş beyinlerinin salgılarına karıştırıyorlar. Kızıyorum; yeniden. Damarlarım çekiştirmeye başladı, hadi hadi diye.. Yüzüne Kezzap Atılmış Sokağa yöneliyorum






   

35 yorum:

  1. Ah şu güzel kişileştirmeler!:)

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık.
    sen şimdi bundan "fena değil" anlamı çıkarmazsın değil mi :)

    YanıtlaSil
  3. Arkaik harfler,sen bana iyi bişii mi dedin?:P

    YanıtlaSil
  4. Yok çıkartmam.:) O kadar huysuzluğun faturası ağır olur bana.:))

    YanıtlaSil
  5. bakışımdan mı anladın :))

    YanıtlaSil
  6. İki adet, siyaha çalan kahverengi boncuk.:)))

    YanıtlaSil
  7. Deniz Feneri mübarek.:))

    YanıtlaSil
  8. Burda da mı çıktı karşıma bu kibar.. Değilimmm kibar mibar değilim. Kimse bana kibar demesin.:P:P

    YanıtlaSil
  9. peki, başkalarına derim ben yine :P

    YanıtlaSil
  10. ı ıh :) demiyorum kimseye tamam. pes :P

    YanıtlaSil
  11. avrammm sana çok iyi bişi dedim bennn :))

    YanıtlaSil
  12. :)) kuzum açıklama yapıyor bir de

    YanıtlaSil
  13. Hanımefendi, burası mayınlı arazi açıklama yapmazsa gümm diye mayına basar.:P

    YanıtlaSil
  14. Bahçe çitine asılı " dikkat, huysuz var!" uyarı levhasını gören olmadı galiba.:P:P

    YanıtlaSil
  15. ne çabuk 21 yorum oldu yahu...?

    YanıtlaSil
  16. hmm bir ara görmüştüm doğru, unutmuşum :)

    YanıtlaSil
  17. Güzel tadları sona bırakmalı değil mi yoldaş gece okuyorum ben seni hani karadenizlilerin son fındığı tabakta bırakması gibi ya tadı bozuksa!
    Her neyse konumuz fındık fıstık değil de neden kısa yazıyorsun artık sen hı:)

    YanıtlaSil
  18. Domatessuyu, yorumları msn gibi kullanırsan bizim gibi 21 de olur, 42 de olur.:)

    YanıtlaSil
  19. Lenslerin değişme günü gelmiş.:P

    YanıtlaSil
  20. Ebru sen değil miydin kısa yazınnn diye tepinen zamanında.:)) Kısa yazmıyorum aslında ama bu sefer parçalar halinde yayınlamak işime geldi diyelim. Epey uzun olurdu buraya.

    YanıtlaSil
  21. "görmedim" demedim ki, "unutmuşum" dedim. senin gözlerin değişme zamanı gelmiş bence :p

    YanıtlaSil
  22. Ben naaptığımı biliyor muyum ki bu aralar, ne okuduğumu anlayabileyim. Bu kadarına şükür.:P

    YanıtlaSil
  23. fener peşinde koşuyorum.:P

    YanıtlaSil
  24. koş bakalım, koş da yorulma ama dikkat et :)

    YanıtlaSil
  25. P mi yazmışım? düzeltirim.

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)