3 Kasım 2011 Perşembe

KÖRFEZE AY ÇARPIYOR/1


Atölye bitti.. Kapıda sigaramı yaktım. Derin nefes, bir derin nefes daha… Sonra bir daha.. Özledim sigarayı. Tadı dayanılmaz-dı. Bir nefes daha..Kimseye selam sabah vermeden, arkamdan bakakalanlara aldırmadan yürüdüm. İskeleye doğru. 

 YOLDA
  Işıklar uzuyor, farlardan çıkan. Sesler kesilmiyor, kornalara basılı eller. Hava serin, montuma sarıldım. Piyonlar yürüyor sağımda solumda, bazıları etekli bazıları sakallı, bıyıklı. Satranç tahtasının kareleri, renk ve yer değiştiriyor. Vapur soğuk, tekinsiz mekân. Herkes bir köşede, karanlıkta kendini seyrediyor. Seramik bebeklerin yüzleri boya içinde. Ayaklarında isimler, ellerinde isimler, kollarında isimler. Avuçları ile konuşuyor, parmakları boşluklara basıyor. Görünmez oluyor parmaklar hızdan. Kitabın satırları bulanıklaştı, siyah lekeler içinde. Eskiden şiirci vardı, elli kuruşa satardı duygularını, şimdi nerdedir ki?  ‘ Bu gördüğünüz alet’  de yok. Aletler, sabah satılır bir tek demek ki.  Elime kurabiye kırıntısı bulaşmış, sabahtan kalma belki, belki de akşamsefası çayın yanında. Cemil ne yaptı acaba? O da evde başka kurabiye kırıntıları mı aranıyordur şimdi? Bulamaz ki.. Kızacak bana. Mırrlamayacak, döndüğümde, sürtünmeyecek bacaklarıma. Koltuk sallandı, vapur gıcırdadı, yorgun, mafsalları ağaçtan. İndim..
 KASIM 2011

46 yorum:

  1. Tam kurabiye tadında bir yazı olmuş.Çok ,pek çok harika olmuş.
    Cemil nasıl?

    YanıtlaSil
  2. cemil kesin küfretmiştir de boşver nankör zaten :P

    vapur filan demeyin bana ya bizim kasabada su birikintisinde kağıttan kayık bile yüzmüyo !

    YanıtlaSil
  3. Vapurdaki o satıcılar gibi, "bitmedi!" diyesim geldi :)

    YanıtlaSil
  4. 'Seramik bebeklerin yüzleri boya içinde...' güzeldi çok güzel.

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş ve anlamlı bir anlatım olmuş,okuması iyi geldi:)

    YanıtlaSil
  6. şiirci amca... elinde bir bond çanta, şiir satardı. çantasında da, "şiir yazarı şair" yazardı. adı neydi acaba? ölmüş müdür? çok zaman geçti, gençtik, gülerdik... şiir yazarı şair, der gülerdik. şiir satan amca, der gülerdik. bazen şiirlerini alırdık. gülmek için değildi ama, o da gülsün diyeydi... ne yaptık sonra o şiirleri? acemi aşkların gölgesi düşerdi kağıda daktilo harfleriyle... oysa gençtik, ondan acemiydik ve o zamanlar her şeye gülerdik...

    YanıtlaSil
  7. Büyük şairdi O. Yaşamak için yazıyordu.. Yaşamak zor iştiro yaşta. İki hafta önce Foça'da gördüm. Kendini taşımak bile zûl iken, arkasında bir pazar parabası, üstünde süpürgeleri, pazarda satıştan geliyordu. tanesi 8 TL lik bildiğin süpürge. 8X8 lik bir hayat yaşıyordu, son demlerinde. 4x4 lüklere inat hem de.. Geldi, tam önümüzde durdu, kaldırımın üstünde üzerine balık kasaları istiflenmiş halıfleks parçasını, ayak ucu ile dürttü. Sonra bir daha dürttü.. Beğenmedi belki, sürüdü gitti. Filler mezarlığına gideceğim ben. Kimse görmeyecek..

    YanıtlaSil
  8. süpürge satıyorsa, bulmalıyım ve almalıyım hemen bir tane... şiir severlerden hayır gelmedi, cadılardan medet umuyor demektir. destek olmak gerek :)

    YanıtlaSil
  9. G; Cemil iyi. Beni sattı abime kapılandı..:))

    YanıtlaSil
  10. Pilli, sen o kasabayı bırak İstanbul'a git.. Kel de yok nasıl olsa. Nankör kedi, sattı beni.:))

    YanıtlaSil
  11. Parpali; bitmedi zaten.:))

    YanıtlaSil
  12. Ebru, bebekken o kadar makyaj.. seramik gibi hepsinin yüzü.

    YanıtlaSil
  13. Baykuş Gözüyle; devamı daha sert olacak ama.:)

    YanıtlaSil
  14. Adres veriyorum: Eski Foça Pazaryeri.. Cadı,vampir..Bi karar ver ama.:P

    YanıtlaSil
  15. tek şey mi olmalıyım? öyleyse galiba cadı olmayı tercih edeceğim.
    sırf şair amcaya da bir katkım olsun diye :p

    YanıtlaSil
  16. Yediğimize içtiğimize dikkat etmemiz lazım.:P

    YanıtlaSil
  17. hı hı... sen yediklerinle ilgilen, cemil seninle ilgilenir. cadıların kedileriyle ilgili anlatılanları bilir misin sen? :p

    YanıtlaSil
  18. şimdifark ettim.. İkinizin ortaya çıkışı, aynı günlere rastlıyor..

    YanıtlaSil
  19. Başladık yine arkası yarınlara! Ben de mi böyle yapsam,bakalım nasıl oluyormuş:)

    YanıtlaSil
  20. çok istiyorsan, ileti olarak yollayayım tamamını..Yolladım bile.İLetine bak.:))
    Epi topu 3-4 sayfa olacak zaten.:))

    YanıtlaSil
  21. bşına bi iş gelecekti iyi olmuş sattığı :))

    İstanbul'da beni bekleyen bi holding var da ben mi gitmedim ayol :P

    YanıtlaSil
  22. Kapıcılık yaparsın sen de.
    -Kapıcın kim?
    - Pilli
    -Nasıl Pilli?
    -Petro..Pilli Petro.
    -İyiymiş.
    -Yok, deli..

    YanıtlaSil
  23. o vapurda sen değilde, ben varmışım da yaşamışım gibi oldu. bayılıyorum bu tür yazılara ben yaaa.

    YanıtlaSil
  24. Şu anki ruh halime çok uygun bir yazı olmuş. Ne yazık ki o şiirciyi hatırlamıyorum. "Bu gördüğünüz alet" de İzmirde pek karşılaştığım bir şey değil. Tüm bunlara rağmen neden uygun hissettim? Bilemiyorum...

    YanıtlaSil
  25. Ben parça parça yayınlamayı kastetmiştim ama bak iyi oldu,hepsini tek seferde okuyacağım. Başlangıç iyi zira:)

    YanıtlaSil
  26. "bu gördüğünüz alet" benim de istanbul'da şahit olduğum bir şey. izmir'de bir kez, iki sene kadar önce, gördüm. limonun suyunu çıkaran bir şey satıyordu. dişlerimizi kamaştı, ağzımızın suyu aka aka indik vapurdan. ama şiir yazarı şair amca eskidir epey. uzun zamandır da yok.

    YanıtlaSil
  27. Şiir yazarı şair amca, o zamanlar yaşlıydı. Sonradan başka birisi daha peydah olmuştu Onun yerine ama onun kadar tutmadı.. Kalem falan satanlar vardı daha çok; bir dönem, enteresan araçlar satanlar da çıktı. Ama limoncu sanırım o dönem en fazla iş yapan adamdı.:))

    YanıtlaSil
  28. O vapurda beş yıl kadar seyahat ettim sabahları bir akşamları bir kez. Vapuru hatırladım. Orada gibi oldum. Gıcırtılar, piyonlar. Şiirciyi bilmiyorum ama :)

    YanıtlaSil
  29. İki kere yorum yazdım üzüldüler yerine getiremediler isteğimi ben de yazmıyorum artık :)

    YanıtlaSil
  30. 'Seramik bebeklerin yüzleri boya içinde. Ayaklarında isimler, ellerinde isimler, kollarında isimler. Avuçları ile konuşuyor, parmakları boşluklara basıyor. Görünmez oluyor parmaklar hızdan.' Çok sevdim :) Şiir yazan şair amcayı da merak ettim

    YanıtlaSil
  31. Vladimir, şiir yazarı şair, bizim çocukluğumuzdan kalmadır. Epey eskilerden yani. Sanırım, en son gençlik yıllarında görmüştüm.

    YanıtlaSil
  32. Ebru önce ben yayınlamadım sandım ama sonra derdinin blogspot ile olduğunu anladım. Var sana bir garezi.:)

    YanıtlaSil
  33. arkaik harfler sen de mi bilmiyorsun? avram öyle bir adam yoktu da biz mi uydurduk yoksa, kendimden şüphelenmeye başladım ben :P

    YanıtlaSil
  34. Arkaik, senin yaşın tutmaz şiirci amcayı tanımak için.:P

    YanıtlaSil
  35. Aman bunların ya hafızası zayıf ya da sağı solu kesmekten görmemişler adamı.:P

    YanıtlaSil
  36. tanımak için tutar da, o yaşlarda ilgisini çekmemiştir belki.

    YanıtlaSil
  37. bu adam bisikletle gezen beyaz kirli uzun sayılabilecek saçlı bir adam mı? :) ama bu benim dediğim alsancak iskele civari gezer, yürürken durdurup şiir okumak isterdi :)

    YanıtlaSil
  38. Cıkss.. adam kısa boylu, yaşlı bir amcaydı. Fötr şapkası var diye anımsıyorum. elinde bond çanta vardı, üstünde "Şiir Yazarı Şair" yazıyordu.. Pühüü neleri seyrediyordun sen o sırada.:)) Haklısın Sırrakalem, aklı bi karış havadaymış bunun.:)

    YanıtlaSil
  39. bak ya... ben öyle bi şey mi dedim arkaik için. ara bozucu insan! uğraşma bak, aklını alırım senin avram :P

    YanıtlaSil
  40. yaklaşık kaç yıl öncesi, hangi yıllarda geçiyor bu karakter? :)

    YanıtlaSil
  41. Beni tehdit ha.. beni tehdit ha..
    Arkaik, işin tuhaf tarafı şu,ben çocukluğumdan kalma sanıyordum ama sırra kaleme göre 90 lı yıllarmış. Doğrudur söylediği,hafızam ilginç oyunlar oynamaya başladı..

    YanıtlaSil
  42. fekat fark etmemişim avramın ara bozmasını! aşk olsun avram! uğraşma bizlen :) 90lı yılların sonunda bile ben 14 yaşındaydım ve istanbul'daydım, denk gelmedim demek

    YanıtlaSil
  43. ben tehdit etmem, yaparım klişesine girmeyim di mi :p susayım :)
    90lardaydı evet öncesinde de varsa bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  44. Kime bulaştığını bilmez çömezler sizi. Tehdit etmez yaparmış. HAni, kovboy hikayesi vardır ya; eskilerin kurt silahşörü barın önünde sandalyesinde oturup, kafa tutmaya hevesli çözmez, ünmeraklısı silahşörleri bekler kasaba meydanındaki saatin altında vurmak için.. Aynı hissi yaşattınız bana.:P:P

    YanıtlaSil
  45. o saati durdudurum önce avram, sonra da seni... gayet iyi biliyorsun :)

    YanıtlaSil
  46. Yayı bozulmuştur o saatin.:P Bilimsellikten şaşmam ben.:P

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)