17 Ağustos 2011 Çarşamba

MAKİNİSTİ BUL


   ... Son bir haftadır.. hergece.. eski defterler ile uğraşıyorum.   Uyuduktan sonra; kaldığı yerden de başlamıyorlar. Yeni yeni hikayeler, yenilenmiş yüzler çıkıyor karşıma. Saçlar değişiyor, elbiseler. Huylar bazen. Tuhaf, karmaşık, ürküten bazen, tedirgin eden.Sabahları ağzımın kurumasına yol açan.. ter içinde uyandıran. 
       Film şeridi dedikleri bu olabilir mi? diye sordum. Makinist var mı, diye sordu.. Bilmiyorum, dedim. Makinisti bul dedi. 
      - Okuyamıyorum, bir kaç gündür. Durdum.
      - Sindirsin. Yoksa, makinisti arar durursun.
      - Yok, başka bir şey var. 
     - 'Şey'lere alışıksın. Başka dediğin, bir iki farklı renk o kadar. Ne kadar başka olabilir ki? Makinisti bul, sen. 



   

20 yorum:

  1. Makinist eski defterleri açtıysa bir kez sen hesaplaşmadan geometri matematik cebir yapmadan kapatmaz billah defterlerin sayfalarını. "Bir don bir gömlek" de ve geç istersen köprüleri şuanı yaşamaya bak. tontini.

    YanıtlaSil
  2. Hayır efem onun gündelik adı tatil ihtiyacı:)

    YanıtlaSil
  3. @Sufi..:) Sen her zaman, huzur insanısındır. Ama bazı insanlar vardır ki, huzur yaramaz onlara. İlla bir şeyler dürtecek illa bir şeyler sağından solundan rahatsız edecek. Keşke herkes, bir don bir gömlek diyebilse. Ben bazen derim, bazen demeye çalışırım ama beceririm ama beceremem bazen de diyemem. Hazmedemem.. Ufak itirazım, şu "an" kısmına olacak. Tamam, değerlidir önemlidir bilirim. Ama..Ama sı var işte.:)

    YanıtlaSil
  4. @N. Narda.. Bak sen.. Tatile gidecek ya. Vay vay vay.:))

    YanıtlaSil
  5. Selam Avram,
    Yazıyı okuyunca gene çocukluğuma döndüm. Allahım ben bu yaşımda neden hep çocukluğumu yazar anlatır oldum:)

    Neyse.. Evimizin yazlık sinemanın bahçesine çıkıntılı bir balkonu vardı. Aynı bir loca gibi. Yaz geceleri her akşam film seyrederdim. Annemden gizli tabii. Gözlerim 4.5 numara gözlüklü olunca gözlerim iyice bozulacak diye fena halde korkardı.

    İşte o sinemada çok sık film kopardı. Düşünsenize... Tam filmin en heyecanlı yerinde sözgelimi. Film kopunca.. Kıyamet de kopardı tabii. Herkes- ben bile- "makinist!" diye seslenirdi. Ben de seslenirdim. Makinist gelir oflaya poflaya koca makaraları yerinden çıkarır,sarar, ekler, tekrar takardı. Film devam ederdi.

    Diyeceğim o dur ki Avram, ben şahidim. Makinist var yani:)

    YanıtlaSil
  6. Dur ben bir yerlere tutanayım. düşmemek için.:))
    Makinist var mı? Var, haklısın. Az bağırmadım ben de makiniiisttt, diye. Dudaklarımı büzüştürerek ıslık çalabilirim sadece, diğerlerini beceremem o yüzden, o gümbür gümbür fıyyyt diye iki parmaklarını ağızlarına bir şekilde sokup çalanlardan da olamadım. Makiiinistt diye bağırabildim sadece.:) burada yazlık sinema keyfi devam ediyor hâlâ. Hem de bedava.:)

    YanıtlaSil
  7. Hey! Sahi mi? Aklım kaldı şimdi:)
    Bizim köyde yok ne yazık ki!
    Hem de bedava öyle mi? Şahane valla Avram. Kıymetini bilin. Ne güzel!

    YanıtlaSil
  8. Birisi Büyükşehir Belediyenin sinematek'i. Çayırların üstüne yayılıp izliyoruz.:) Eski Havagazı Fabrikasını restore ettiler. Diğeri, Tepekule diye bir merkez. Çatıda, körfez manzarası eşliğinde. Dileyen, önceden rakısını içip, birasını da yudumlayabiliyor.Sonraa salon kısmına geçiyor.:)

    YanıtlaSil
  9. Ben de eski defter sayfalarındayım, rüyalarım da öyle. Çıkacağız değil mi aydınlıklara?

    YanıtlaSil
  10. Link vermedim ama zaten esinlenme nedenim de senin yazı oldu.:))

    YanıtlaSil
  11. hay allah...

    eski defterler mevsimindemiyiz, anlamadım ki? günlerdir uyku yok bana eski defterleri toparlayacağım diye... anladım ki yalnız değil mişim?

    bu arada yorumları okudum da, bir de şey vardı "fiyuvvvvv, makinisttt ses verrr" :)

    güzel bir gece olsun..

    YanıtlaSil
  12. Ses veeer değil, makiiiniiisstt sesss..:))
    İyi geceler.:)

    YanıtlaSil
  13. Heyy! Biri bana mı seslendi:))

    YanıtlaSil
  14. ooooo... olmaz ama yaaaa... neyse yaşlılığıma ver birader :))

    YanıtlaSil
  15. Hayal Kahvem.. Tüm makinistlere idi o fiyuuuttt.:)

    YanıtlaSil
  16. Pandora.. Hepimiz yaşlandık mirim, hepimiz yaşlandık.:)

    YanıtlaSil
  17. şu makinistin bir hafızasına bir de inadına şaşmışımdır her zaman. ipucu da vermez hiç mesela. öyle nalettir yani..

    neyi yarım bıraktın da yarım kaldın avram?

    YanıtlaSil
  18. Hayat yarım yamalak.:) Bu sayılır mı bilmiyorum.:)

    YanıtlaSil
  19. gittim ya hani belki makiniste de denk gelirim sanmıştım. ama olmadı. geldim. yine ben. yine aynı şekilde.

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)