1 Temmuz 2011 Cuma

SÜRREALİST BİR MAHALLENİN OLMAYAN EFKÂR-I UMUMİYESİ

     Kafamın hemen üstünde  üçlü koltuğun ayakları var. Ya yataktan düşmüş olmam lazım ya da.. Kaynamış ve soyulmuş yumurta kokusu, taze çayın soba üstünde takırdamalarına karışıyor, tereyağının  kızarmış ekmek üzerinde kayarken çıkardığı çıtırdılarına   süt tadı da eklenip, hep birlikte yekpâre, burnuma ulaşıyordu.  Aidiyetimin en ufak  izini bile taşımayan  bir evde, kahvaltı hazırlığının lezzetine açmıştım gözümü. Gecenin bir saati cennet kılamadığımız "Dünya" denilen mekânın gailesi sebep olmuştu buna.Uzun uzun anlatacak değilim, özel mesele.  

     Gecenin bir yarısı, açıklamasız-sözsüz çatt kapı gidilebilen bir eve atmıştım kendimi. "Benim" dediğim yerler, redd-i miras yapmıştı tüm varlığımı. Bir kaç gün  yaban olup,  dört duvar arasında halvete girmekti tüm talebim. Her buluşmamızın sonunda evine bırakırken "bir kaç gün gel kal, bir tuhaf mahalledir burası, seversin" dediğinde, -tamam kesin gelirim cümlesini kibarlığımdan kuruyordum aslında ama O bilmiyordu.          
      Zorunluluk, kibarlığı kapı dışarı etmişti o gece. Sormadı; hâlâ da sormaz, ne oldu diye. Ve ruhumun, bedenden ayrı uyandığı o günün gecesinde, mahallenin kıraathanesinde, mahalle ahvali ile oturup içilen çayların sonunda, kış aylarının bildik gece ayazını ciğerlerime doldurup eve yol almaya hazırlanırken, Ben buranın hikayesini yazarım haberin olsun, diyebilmiştim sadece. Tüm okuyacağınız bu hikaye/ler o gece doğdu.
 Çatılarında hilafsız güvercin beslenir. Sadece uçururken izlemenin keyfi için değil, "ot" satılan sokaklarında mallarını, polis baskınlarından kaçırabilmek  için, taşıma işini üstlensinler diye. Köpekleri kapı önlerinde  yatar; sadece oynamak için değil  sokakta gecenin bir vakti çıkan kavgalarda, kavga edenleri kovalayabilsinler   diye. Delileri, araba sürmezler kendi kendilerine, biteviye felsefi metinler okur dudakları. Batakhanelerinin önünde sadece bitirim delikanlılar dolanmaz, yaz günleri mahallenin genç kızları ellerinde çiğdem çekirdek, salına salına geçerler . Kimse bir şey demez, gözleri ile soymaya kalkmaz, laf atmaz. Taksicisi, sanat tarihi uzmanıdır; muhasebecilik yapan Kudret Bey, kişisel gelişim kitaplarına meraklıdır. Bizim oğlan, Türkiye'nin Türevüstü Lisans sahibi üç beş borsacısından birisidir. Kahveci Baki Abi, akşam evine gidip ayağını uzattığında, iki buzlu viskisini yudumlar, yorgunluğunu atmak için 35 senedir. Rakıyı ağzına sürmez. 
     Sürrealist mahallenin olmayan  efkârıdır anlatacaklarım. 
    Ana caddeden yukarı devam edin, stadın yanından girdiğinizde.  İkinci ışıklardan sonra, dar bir sokak var; belli belirsiz.. Sapın oradan. Çıkmaz gibi durur ama çıkar. Daralırken genişler.. Devam edin.. Biraz daha.. Biraz daha.. Az biraz daha.. İşte orası..
(Son üç öykünün başına koyup, yeniden okuyun.)
HAZİRAN 2011

25 yorum:

  1. Hımm, Kutlu'nun UZun Hikayesi'ni hatırladım.

    Hazır elimize almışken baştan düzelteyim bari :)

    YanıtlaSil
  2. Tam şu anda.. Daha doğrusu bugün yaklaşık, üç saattir son zamanda yazdığım ne varsa, hepsinin çıktısını alıp yapıyorum o dediğini..Kafayı yemek üzereyim.Çıktı almamıştım hiçbirisinden. Kesin olan şu ki, kağıt üstünde okumadan kolay kolay yakalayamıyorum hataları.:)) Ayrıca çok da uzun sayılmaz, yedi sayfa toplamda.:)

    YanıtlaSil
  3. Pek bi' tesadüf olmuş, hep böyle yapın yormayın beni :)

    Ben de kağıt üzerinde görmeden son şekli veremem; emin olamam.

    YanıtlaSil
  4. Hanımefendi siz zamanında yapsaydınız da ben şu anda bunlarla uğraşmak zorunda kalmasaydım olmaz mıydı?:))

    YanıtlaSil
  5. Elbette; sayfa başı 100 tl :)

    YanıtlaSil
  6. Hanımefendi.. Altıkırkbeş yayınları, tüm metin dosyasını okutmak için ( o da sırada beklemek istemezseniz) epi topu, 175 TL alıyor. Yani bu durumda, ben direk yayınevine toptan dosya yapıp yollasam daha karlı çıkarım. Köşeyi dönmenin daha kolay yolu var; loto oynayın.:)))
    Hala gülüyorum ya.:))

    YanıtlaSil
  7. gülün, gülün, zihni açarmış:)

    YanıtlaSil
  8. Üstelik altıotuz nere Narda'nın işi nere! Kalitemiz fiyata yansıyor :)

    YanıtlaSil
  9. LÜtfen.. 6.45, 6.30 değil.. Ben, girişimci ruhunuzu takdir ettiğim için gülüyorum.:)

    YanıtlaSil
  10. Bilerek söyledik zira; altı otuz, altıkırkbeş...isminde bile hayır yok ki yaptığı işte olsun:)

    Hadi tamam, size tanıdık indirimi yaparız.

    YanıtlaSil
  11. Adres, isim telefn ve hesap numarası alayım.:))
    6 45'e laf yok.Avangarde işler yapıyorlar ama iyidir iyi.Yapsınlar.:) T. ve benzeri yayınevlerinden iyidir değil mi?:)

    YanıtlaSil
  12. Yarayı deşmeyin efem:) Al birini vur ötekine, işin içine ticaret giriyor mu girmiyor mu? :)

    YanıtlaSil
  13. Valla bunların sloganı: Biz çok güzel okunmayacak kitap basarız. Ama bir kişi bile okusa amacına hizmet etmiş demektir.. Artık, ticari kısmı veballerine kalmış. Hem, bu lafı et, hem de ben para kazanacağım de.. Ne kadar uyar birbirine insanların takdirine bırakıyorum.:))

    YanıtlaSil
  14. internet blog sayfalarına baktım,sarmadı beni zaten:)

    YanıtlaSil
  15. Ben uyar, tamamdır sen de takıl onlara demedim ki zaten.:)))

    YanıtlaSil
  16. Satır sonlarına hasta oldum yoldaş sonunda yaptın:) Gömleği ütüsüz giyinmek gibi geliyor hizalanmamış yazılar.

    Yazılarını hangi ruh halimde okursam daha çok seviyorum onu sorgular hale geldim en sonuncusunda.

    YanıtlaSil
  17. Avram Ustacım "Zahiri Hanım'ın Teftiş Günleri"nden başlayarak geriye doğru okudum.Mimi süper cevaplamışsınız.İyi ki mimlenmişsiniz.
    Zevkle okudum.Okuyucuyu yormayan,sürükleyici bir şekilde yazıyorsunuz.Kaleminize sağlık.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. Senin için hizalamadım hanımefendi.:)) Melih Hocaya gidecekti yazılar, hizalanma nedeni buydu.:) Neyi sorguladın anlamadım, ruh halini mi? Nesi varmış ruh halinde?:)
    @Kamikaze.. Okuyanı yormuyorsam, sorun var demektir.:)

    YanıtlaSil
  19. Şimdi ne diyeceğimi bilemedim Ustacım:)

    YanıtlaSil
  20. :)) Bir şey deme. Bana da bakma sen.:))

    YanıtlaSil
  21. :))Pazar gecemi senin bloğuna ayırdım Avram Ustacım ve çok memnunum.yanımda da vantilatör ohh:)
    iyi geceler ve iyi haftalar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  22. Aferin, tebrik ederim.. Necefli maşrapa vericem sana.:)) Deli midir nedir, git yat.:))

    YanıtlaSil
  23. Bir mimden nerelere geldi hikaye :-) güzel başlangıç olmuş.

    YanıtlaSil
  24. sen bir de, cumartesi günü çıktıların üstündeki karalamaları, çıkmaları yeni cümleleri görseydin.. acırdın; önce hikayelere sonra bana.:))

    YanıtlaSil
  25. :-)) olsun olsun, değmiş :-)

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)