24 Temmuz 2011 Pazar

KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA



    Geç uyandım, bu sabah. Zamanında uyandırmadığı için bir güzel söylendim ‘bana', tek selektöre dönmüş gözümle saate bakıp geç kaldığımı anladığımda. Yataktan doğrulurken,  ‘bana' sordum, dün gece ne oldu?.. Anımsamıyorum. Geceden kalan ne varsa silinip gitmiş belleğimden, göz gözü görmeyen bir karanlık. Tek bildiğim uyuduğum. Yatak, kapanan gözler, sıcak, sağdan sola hoplarcasına bir dönüş.. Sonra soldan sağa… sonra… -sı yok. Ne rüya, ne kâbus, ne sevişmeler ne dövüşmeler ne dram ne melodram. Hiçbir şey.. -ol öncesi, büyük boşluk hali. Aklımda dolanan tek sözcük balık kılçığı gibi takılıyor; geç kaldım. Neye, nereye bilmiyorum. Ama geç kaldım. Kısa fara terfi eden gözlerimle üç günlük sakalımı sıvazlarken banyoda aynanın karşısında, iyice gecikeceğim dedim. Mutfağa yöneldim, kahve suyunu koydum; su ısınırken bilgisayarımı açtım, haberleri okudum. Haberlerde geciken bir şey yoktu, dünün rehaveti sinmiş yazılara. Sinmek ne kelime, bir gün önceden kalma olduğu belli yazılar hâlâ duruyor. Anlaşılan, onlar da geç kalmıştı. 

     Darbe yapılmış memleketin, bomboş sokakları gibi olan belleğime akıl yürütme de katılmış, sadece okuyordu haberleri. Harfleri birbirine ekliyor, dil-bilgisi kurallarına uygun cümleler oluşturuyor, cümle kümelerinden paragraflar meydana getiriyordu.
     Isınan suyu boca ettim kahveye, yudumlarken birkaç yazı karıştırdım, sakalımı bir kez daha sıvazladım; gecikmişliğin umarsızlığını tüm sıcağa rağmen kışlık urba gibi giymiş halde banyoya yöneldim; aslında soğuk olması gereken ama ılık akan suda sabunu köpürtüp tıraş olurken,  “Olağan Şüpheliler” filmi tadında bir senaryo uydurdum kendime:  Bol kazançlı bir soygunun elde edilen ganimetlerini harcayan zekâ küpü soyguncusu olma mutluluğunun keyfini çıkarttım, geciken adalete teslim olan sakallarımı idam ederken.  Tıraşım bitip, lavaboyu da temizlediğimde saate baktım; tahmin ettiğim gibiydi, değişen bir şey yoktu.  Kalan zamanı adil bir planlama ile pasta dilimlerine ayırıp, son kalan parfümümden sıktım adaletin kayganlaştırdığı cildime; düğmesi kopuk pantolonumu kemerle gizleyecek şekilde çamaşırlıktan alıp giydim, tişörtümü sırtıma çektim; kitabımı, küçük b.sayarımı, bavuldan farksız çantama yerleştirdim. Güneş gözlüğümü takmadan önce geç kalmış ‘Ben’i inceledim portmantonun aynasında. Afilli olmuştum. Tam, portmantonun önünden sağa dönmüş mutfağın yanından geçip sokak kapısına yöneliyordum ki... Duvarda asılı olan maarif takvimine ilişti gözüm. Büyük koyu puntolarla tarih ve gün yazılı olan, sağında doğan yeni çocuklar için isim, sol yanında günün yemeği, hemen altında bayram seyranların yazılı olduğu. Annemin her ocak ayında ısrarla alın deyip, sabah namazına kalktığında yeni güne geçmiş sayfasını özenle yırtarak (bazen yırttığı sayfayı saklayarak, yasin-i şerifinin arasında) başladığı türden. PAZAR yazısı, ben buradayım diye bağırıyordu.   
    Her şeyi  hatırladım. Dün gece yaşananlar.. uykum, görülen rüyalar, kâbuslar, dramlar, melodramlar, sevişmeler, dövüşler... hepsini. Sadece yattıktan sonra olanları değil, bugüne kadar yaptıklarım-yapamadıklarım, yaşadıklarım- yaşayamadıklarım, yaşamak istediklerim- yaşamak istemediklerim.. hayallerim, aşkım ve ben. Orta yaşlılığım, gençliğim, ergenliğim, çocukluğum, bebekliğim, anne karnındaki ilk tekmem… meğer, bugün Pazar-dı. Henüz daha vardı.. Pazartesiye.. İçeri gittim, üzerimde ne varsa soyundum. Portmantonun önünden geçerken bir kez daha (mutfağa gitmek için mutlaka portmantonun önünden geçmek zorundaydım) aynaya baktım; sakallarım.. Küçük bir yanlış anlama, kusura bakma dedim. 

Temmuz 2011    

27 yorum:

  1. Allah rahmet eylesin (sakallarınıza) Bir daha ki enkarnelerinde pazar günleri bilinmedik bir korkuya sebep olmaz umarım :)
    Sevgi ile kalın
    (Bu arada siz de karşıyakalıymışsınız, Erkek Lisesinde belki de birlikte okumuş bile olabiliriz.)

    YanıtlaSil
  2. "sakallarımı idam ederken.."
    "adaletin kayganlaştırdığı cilt.."
    "soyundum. Anımsadıklarım dâhil"

    bunları sevdim ben. (yazık olmuş sakallara:)

    YanıtlaSil
  3. Yatıp, uyuyup dinlenmesi gerekirken..Umarım affetmiştir “Sizi “ :):):)

    YanıtlaSil
  4. o zaman sen yarin pazartesi sendromuna hazir ol, ustelik sakalsiz bir pazartesi .. uff

    YanıtlaSil
  5. Hele toptan bir cevap yazayım.. Kurgudur efendim.. Tamam, sabah kalktığımda pazar ile pazartesiyi karıştırdım ilk anda ama bu epi topu bir kaç dakika sürdü. Sakallar da akşam saatinde gitti. :))

    YanıtlaSil
  6. @Tutsak; 87 mezunuyum.:)

    YanıtlaSil
  7. Herkes yaşlanıyor Ley..:))

    YanıtlaSil
  8. yups, dogru .. ama erken bunama kismi fena ..

    YanıtlaSil
  9. Ya sen bi Paris'e gitsene..:))

    YanıtlaSil
  10. bak bunayinca deyince kiziyorsun .. bugun anvers'deydim .. simdide evimdeyim. olala ollanda :))

    YanıtlaSil
  11. O kadarını biliyoruz hanımefendi.. Pariste olduğunda benimle uğraşmaya vakit bulamazsın.:))

    YanıtlaSil
  12. sen oyle san .. iphone denen sey var : ))

    YanıtlaSil
  13. Şarjdayken, voltaj yükselsin.:))

    YanıtlaSil
  14. aa cok incesin .. tesekkur ederim !! bu aralar ekstra enerji'ye ihtiyacim vardi zaten .. nasilda dusuncelisin : ))

    YanıtlaSil
  15. Çirkefimdir anında çamurluk yaparım.:)))

    YanıtlaSil
  16. benim için artık çok geç ptesi oldu bile uyumasam daha iyi sabaha ne kaldı ki şurda :PP

    off diyorum başka da bişi demem :))

    YanıtlaSil
  17. Ters kurgu yap.. Pazatesiyi pazar zannet.:)))

    YanıtlaSil
  18. "soyundum. Anımsadıklarım dâhil"

    ne güzel bir tabirdir öyle..!
    ne güzel bir yazı olmuş bu böyle.
    keyifsiz pazartesiye güzellik kattı.

    YanıtlaSil
  19. Sen benden bayağı sonrasın Ben orta okulu Erkek Lisesinde bitirdim liseye Havva Özişbakanda devam ettim 78 mezunuyum.

    YanıtlaSil
  20. Keyfisiz ve sıcak.. Sıcağı eklemezsen olmaz. Teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
  21. ben de her an bir geç kalmışlık hissi var ama hala niye, hala neye dair olduğunu çözüş değilim. sahi bugün günlerden ne?

    YanıtlaSil
  22. pazarınertesinin ertesi..

    YanıtlaSil
  23. Ben o işi doğru gün ama yanlış saatte yapmıştım. Evden çıkmaya daha iki saat varmış yahu duygusuyla tekrar yatmak da fena bir duygu değil yani..

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)