14 Temmuz 2011 Perşembe

İDA, LESBOS, RÜZGAR...

 Karaltısının kalınlığı haşmetli. Göz hizanızdan değil sağ ve soldan  beliriyor koyu lacivert-gri  silueti, üstünüze doğru hareket ediyormuşçasına eğiliyor.  Çok yüksek değil belki ama yine de ürkütücü. Tüm kıyıyı kollarının arasına almış.  Yaklaşma, arkam Ege  dedim, tedirgin. Yüzüm İda'ya dönük iken sırtımı dayadığım deniz ve Lesbos olunca güvende mi oluyorum? Leslos dişi; koruyucudur. Kollayıcıdır sularında yıkanan çocuklarına. Vaftiz oldum ben Ege sularında. Tek güvencem.
   Havuzbaşındakilere kayıyor gözüm. Erkeklerin, geometriyi hiçe sayan ama hiçe saydıkları kadar umarsız, rahat halleri. Kadınların mahçup çıplağı, anaçlık ile bulanmış güzellik. Sarksa da, pörsüse de, doğum izleri, selülitlerine karışsa da güzeller. Kainat teslim olmuş doğurganlıklarına. Ve erkekler, yaratmanın güzelliğine kesmiş, yarattıklarına meftun kadınların eseri, gereksiz tür.
  Kresses'in uçsuz ordularının, İskender'in serdengeçti Plhalanxlarının ezdiği-yaktığı, İonların, Haçlıların ayaklarının çiğnediği, atalarımızın yalınkılıç dalıp at soluklandırdıkları, nefes aldıkları kıyılar. Neden engel olamamış ki bu ürkütücü İda? Neden izin vermiş ordulara madem bu kadar güçlü? Bir Tanrı nasıl izin verir, evinin yakılıp yıkılmasına?
   Rüzgâr vuruyor yüzüme. Serin, oksijen dolu. terletmiyor beni. Terlemedikçe düşünür mü insan?
   Ya İda Tanrı değil Tanrıça ise.. Tanrıça.. O da meftuniyetinin kurbanı olmuş. Kıyamamış çocuklarını telef etmeye. İstememiş ölümlerinin sebebi olmaya. Belki, birbirlerini boğazlamalarını izlemeye dayanamayıp, Hasan Boğulduya kaldırıp atmış kendisini.
   Ve o Hasan boğulduya kaldırıp kendisini atan İda Ana, rüzgâr  olup  yüzümü öpüyor. Lesbos artık, sırtımı dayadığım değil sırtımı okşayan... Kulağıma Sappho olup, denizin dizelerini fısıldıyor sessizce. Güneş, yakmaz oluyor; terlemiyorum. Bir el dolaşıyor üstümde hava olup ciğerime dolan yaşam. Geçmişin engerekleri, bir zamanlar cennetim iken bir gecede cehennemime dönen kıyıların kokusunu aldıkça yavaş yavaş zihnimin kuytu köşelerindeki yuvalarından çıkıp dolanmaya başlıyor; kafesim sıkışıyor, titriyorum da galiba, boğazım, üstüste içilmiş sigaradan değil anılardan şişiyor; kefaret.. kelimesi daha çıkmadan ağzımdan kendime söylenmek için.. Kulağımda bir nâme başlıyor. Biraz uzaklardan geliyor sanki... Bildik bir ses.. Sakinleştiriyor beni  İda'nın elleri, Sappho'nun sesi. Lesbos'un köpüklerini yastık yapıyorlar başıma. Uyuyorum. Tâ ki, ıslak ama taze yaşam dolu küçük serin bir el, bacağıma dokunana kadar.

TEMMUZ 2011- Akçay.

14 yorum:

  1. Etkileyici..'Ve erkekler, yaratmanın güzelliğine kesmiş, yarattıklarına meftun kadınların eseri, gereksiz tür.' bak buna özellikle bayıldım :-)) Şaka tabi haksızlık etmişsin biraz :-))

    YanıtlaSil
  2. yaa,sen çok güzel yazanlardansın.
    İyi hadi bu yazıya da bayıldığımı söylemeliyim.
    Tabii dalga sesi insanın yüzüne çarparsa böyle güzel yazı yazılır.
    Biz ne yapalım.Ev temizlenirken fazla yazı çıkmıyor:)

    YanıtlaSil
  3. Kızı görmeye gittim ve hanımefendi havuzda hoplayıp zıplarken ( ben aforoz edilmiş halde bir köşede uzaktan izliyordum onu) yüzüme keşke dalga vursaydı.:)) Yani tadını çıkaran değil emir kulu olup köşede dikilendim.:))

    YanıtlaSil
  4. biliyordum. birkaç cümleden ibaret o mesajı okuduğumda bu cümlelerin daha başka cümlelerin de habercisi olacağını biliyordum. yazmadan gelseydin eğer beni bırak İda ile Leslos bile kızardı sana!

    YanıtlaSil
  5. Hımm,bu kötü olmuş,Akçay diye imza atınca ..

    YanıtlaSil
  6. sen hep git oralara da daha çok yaz böyle.

    YanıtlaSil
  7. Özlem, o san ayolladığım başıydı gerisini de mesaj olarak kaydetmiştim.:))

    @Domatessuyu; he ya. Sorma valla. Millet de benim yayıldığımı tatil yaptığımı sanıyor.:)) Bildiğin soyguna uğradım.:)
    @ Aslısın; Di mi.. Bi rahat bırakırsa, sokak düğün-dernekçileri..:)

    YanıtlaSil
  8. Zamansızım yoldaş isteksiz keyifsiz yazıda İda geçince durmasam olmazdı. Kaldım sindiremedim yazını okudum öylesine ama biliyorum haksızlık yazdıklarına.
    Bu günlerde İda' da olmaktı hayalimiz olmadı.
    Benim İda ise o da uzakta ellerini özledim:)

    YanıtlaSil
  9. Ooohoo.. Seni bi yetmişlik bile paklamaz.:))

    YanıtlaSil
  10. sicak sicak diye sikayet ediyorsun .. bak ne guzel yazmissin iste .. hayret birseysin vallahi ..

    YanıtlaSil
  11. İyi de orası serindi.:)) Buz gibiydi.:)

    YanıtlaSil
  12. sinerji olusturmus iste, daha ne istiyorsun : )

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)