22 Temmuz 2011 Cuma

BU BİR REKLAMDIR, ALICILARINIZLA OYNAMAYIN.

  Efendim, kitap dediğiniz "şey" aslında arabadan, konuttan farksızdır. Farkı olmadığı için daha çıkmadan reklamını yapar, röportajlar verir, resimler çektirir, hatta kapağına da bu resminizi koyarsınız.
 Bunlar kesmez ise bir kaç paragrafını da sızdırırsınız ki, insanlar meraklansın. Vayy beee ne cümleymiş desin.. Aydın Doğan usulü yayıncılığın   şapkadan tavşan çıkarma numarasıdır bu ve görüldüğü üzere tuttu. Daha basılmayan kitap, 165.000 sipariş almış kitapevlerinden ve dağıtım şirketlerinden. Zaten ilk baskısı için 200.000 rakamı uygun görülmüş. Yapılmamış otomobilin, dikilmemiş binanın satılması gibi satıldı kısacası. Okunmamış kitabı satmak beceridir. Ha yazarını maymun edersiniz, kapağını rezil. Okuyana da vezirlik kalıyor ama.. Üzgünüm siz, sadece ve sadece müşterisiniz... Basbas parayı. İster okuuu ister okuma.
 


  Eyyyy ahalii... Bu işe ben de soyunuyorum. Yok, kadın kılığında resim falan çektirip buralara koymaya kalkışmayacağım. İlgilenen arkadaşlara röportaj da vermeyeceğim masaların üstüne yayılıp.. İki haftadır boğuştuğum bir metin var, ondan bir paragraf yayınlayacağım.  Madem bu işler öyle gel böyle.. 165.000 tıklama almasam da, ben 65.000 ine razıyım. Hemen satışa çıkarırım sayfamı...  Benim neyim eksik?  Fazlam bile var  kilo olarak.. Okuyun okuyun.. Okuyun, ayılın bayılın..
 ...
Biliyor musunuz, o gün yanımda şu çanta olmasaydı belki de ölmüştüm.  Bir an, dumandan nefes alamaz hale geldim; soluduğum şey, ciğerlerimi dolduruyordu. Bu hissi bilir misiniz? Bir ‘şey’ var ciğerlerinizde ama o ‘şey’ sizi öldürüyor. Tüm istediğiniz o anda, ‘şey’den arınmış bir alan.. Çantaya kafamı soktum, içindekilere yere boca edip.  
... 
Aydın Doğan, yatacak yerin yok senin..


 

14 yorum:

  1. :-)) iyi kızmışsın belli..65.ooo iyi hedef, neden olmasın :-)

    YanıtlaSil
  2. Ay,reklamsız kalmışım,haberim yok ama evvelki örnekleri biliyoruz nasılsa:)

    Sizin yazdıklarınız gibi olsa her reklam kralı kitap, oooo, razıydık.
    Devrik cümleler hariç tabii :)

    YanıtlaSil
  3. @SBR; kızmak değil ama .okunu çıkarmak bu yaptıkları. Kitap kapağında o resimle ne işin var allasen? Hem, yazdıklarıma odaklanın diyeceksin hem de masalarda yaylım sepelek fotoğraflar çektirip röprotaj vereceksin; dilinden de tasavvuf ve edebiyat düşmeyecek. Yani insana sormazlar mı o sus da yazdıklarını okuyalım diye. Sıkıldım, sıkıntı bastı.. Böyle böyle şeyler işte.

    YanıtlaSil
  4. Naçizane.. Sen bana iyi bir şey mi dedin?:))
    Devrik cümle görmemişsin daha. Benim elimde bir kitap var ki ppeeeheeyy. Beni bile delirtti.:) Anla yani işin vahametini. Ve tesadüftür ki, kitabın arka kapağında Mario Levi'nin yazısı var. Yazarın internet sitesinde de afili fotoları, bir sürü yazarın da kitap hakkındaki yorumları.:) Eğer bir kitap, kapağında- iç sayfalarında övülüyorsa, yorumlara yer veriyorsa bil ki o kitabın pohpohlanmaya ihtiyacı var. Hemen kaç.:))

    YanıtlaSil
  5. DK ve tasavvuf filan deyince anladım kim olduğunu :)

    Ve son cümlelerine aynen katılıyorum; şimdiye kadarki tecrübelerimle sabit.

    Bu arada iyi ile kötü arasında bir şey söyledim, hadi neyse, elim aşınmaz yazmakla; iltifat diyeyim.

    YanıtlaSil
  6. Duyduk duymadık demeyin, beklenen roman yakında burada! ;)

    YanıtlaSil
  7. Naçizane.. Hayır zaten bekliyordum böyle bir bombardıman da kitabın kapağını görünce devrelerim yandı. Sayın Elif Şafak, tasavvuftan dem vurma, ağzına alma artık. Ayıp yahu ayıp.. diyesim vardı.İhtiyacı da yok ki. Değişimi anlarım ama dönüşüm? Midem hiçbir zaman kaldırmadı.

    YanıtlaSil
  8. KF.. Kaybol.:))) Romanmış.. Peehhh.:))

    YanıtlaSil
  9. AVRAM,
    Bu bir reklamdır, alıcılarınla oynama ;)

    YanıtlaSil
  10. İyi iyi. Hoşuna gitti demek ki.:))

    YanıtlaSil
  11. sİTESİNE,RÖPORTAJA(A.ARMAN DENEN ZAT-I ŞAHANENİN) FİLAN BAKTIM, HAKİKATEN OLMAMIŞ YANİ.(İTİCİ BİLE BULDUM)DEDİĞİN GİBİ BELLİ BİR SEVİYEYE GELMİŞ BİR YAZAR ELİF ŞAFAK. BU SON OLAYLARA GEREK YOKTU, DEMEK Kİ MANTALİTEDE DEĞİŞİKLİK VAR,YA DA BAŞTAN BERİ ÖYLEYDİ:)
    NEYSE, SEN OKU BİRAN ÖNCE VE YORUMLA.ONA GÖRE YA ALIRIM YA DA KİTABI KUZENİM ALIR MUTLAKA,GELİNCE ONDAN OTLANIRIM:)

    YanıtlaSil
  12. Elif Şafak iyi bir yazar. Hem de çok iyi. Ama birisi benim bu kitabı, almamı ( bababababa), okumamı (vayanamvayvayvay) hele bir de yorumlamamı (Teeeyteeeyteeey) bekleyecekse.. Muhtemelen bu süre beş sene falan olabilir.:))
    röportaj da verebilir, masalara çıkabilir hatta abartıp dansöz kıyafeti de giyebilir. Bunlar benim umurumda olmaz, ben yazdıkları ile ilgilenirim. Nasıl ki, Bukowskinin serkeşliği onu ilgilendiriyorsa.. Amma velakin, beni yazdıklarımla değerlendirin diyen birisi tutar da o yazdıklarını satabilmek için bunları yaparsa.. İşte bütün meselem bu cümle ile başlıyor.:)) Sonu yok ki yahu bunun. Kendi için yapsa âmenna. Birilerinin aklına peki nerden biliyorsun sorusu gelebilir. Bakın, tüm hayatını en azından şu kampanya dönemleri hariç, belirli bir biçimde yaşayan bir insanın tam da eseri basıldığı sırada bu tür maymunluklara kalkışmasını yorumlayın o zaman. Hadi buna da eyvallah.. Buna da âmenna.. Ya ama artık alma ağzına tasavvufu. Alma ağzına beni eserlerimle değerlendirin repliklerini.. Ötesini dinlemem bile nakaratlarını.

    YanıtlaSil
  13. okumaya tahammül edemediğim kitaplardan birini de siz yazın nolacak yani,ilk sayfasına mühim bi söz yazarsınız şöyle afilli, bir de imza lütfen ve kitaplıkta diğerlerinin yanında yerini alır :)

    Saygıyla :)

    YanıtlaSil
  14. Melih Ergen'in, ilk roman yazma macerasını anlatayım kısaca cevabım yerine sayın: İlk romanın yazmaya başladığında bir gazla 300 sayfa yazıyor, Mehmet Doğan'a veriyor incelesin diye. Mehmet Doğan yarıdan fazlasını çiziyor bu ne lan diye. Öyle yaz ki, tek kelimesi bile çıkarılamasın demeyi de ihmal etmiyor. Melih Ergen de temizlemeye başlıyor. 50 sayfa- 100 sayfa derken epey hafifliyor. Sorduklarında, valla 300 sayfa idi ama şu anda hafifledi muhtemelen bir şeye benzediğinde, broşür kadar bir şey kalacak ama dehşet bir broşür olacak, diyor.:)) Saygılarımla.:))

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)