23 Haziran 2011 Perşembe

YUNAN USULÜ

Duvara dönmüş vücudum; fark ettiğimde saat epey geçti.
Sıvaları dökülmeye yüz tutmuş, üstündeki boya aşınmış.
Spatulaya dönüştü kalem elimde,
Kazıdım pul pul.
Çıplak  bir balık olup  ahtapotun testiye sığınması gibi*,

defterin sayfaları  arasına  girdim.
Tatlı su kulağıma kaçtı.
Uyandım.
Ne balıktım ne çıplak.
Ne testideydim ne spatulada duvar artığı.
 
Haziran 2011
*   Toprak su testisi yuva yapması için ahtapotun, suya bırakılır.   Ahtapot, ağzının darlığı, içinin genişliği ve karanlık oluşu sebebi ile yuva beller testiyi. Bir kaç gün sonra, gidip   çıkardığınızda artık yuva değil tuzağa dönüşmüştür ahtapot için. Buna, Ege'de "Yunan Usulü" denir.

18 yorum:

  1. Yunan usulü ha :))
    çok kalleşce be :)

    YanıtlaSil
  2. Canlı yakalamak burada amaç. SOnrasını hiç anlatmayayım.:))

    YanıtlaSil
  3. ha niye :)) direk haşlanmaya mı atılıyor? anlatın ürkmem ben :))))

    YanıtlaSil
  4. Denizden çıkarıldıktan sonra ters yüz edilir. Sonra da kayaya çarpılarak temizlenir. Yani, hâlâ canlıdır kayada dövülürken.:)
    Ahtapot yakalamanın en zahmetsiz yoludur Yunan usulü.:)

    YanıtlaSil
  5. zahmetsiz ve acımasız..
    teşekkürler, öğrenmiş oldum...sığınılan yer tuzak da olabiliyormuş ;)

    YanıtlaSil
  6. Demek, her yuvaya sığınmamak gerek. Bir de, karanlığa aldanıp gözleri kapamamak gerek.

    YanıtlaSil
  7. Gerekli midir değil midir bilmiyorum. Kişisel yorumu gerektiriyor.

    YanıtlaSil
  8. O kadar içer sonra da alkolün etkisi ile yazmaya kalkarsan, bozuk bir Türkçe ile saçma sapan bir şey çıkar ortaya.:) Velhasıl-ı kelam, Sevgili Burcu ben anladım ne demek istediğini. Kişiden kişiye değişir. Ne diyeyim.:)

    YanıtlaSil
  9. Ah şu ahtapotun çektiği çile :)

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar ilginç bi' bilgi var satırların altında. Teşekkürler bu güzel paylaşım için.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ahtapotun ki nedir? Şu anda ve şu saatte hâlâ ayılmak için benim çektiğim çileyi bir bilsen.:))
    KCS, eyvallah diyelim o zaman. :)

    YanıtlaSil
  12. şiiri sevdim ama yunan usulünü sevmedim ://

    YanıtlaSil
  13. Şiir demek iddialı olur.:) Yahu etmeyin, hakkaten iyidir bu usul.:)

    YanıtlaSil
  14. Benim iş gibi geldi bir an o testi:(

    YanıtlaSil
  15. Yunan'dan ne beklenir ki işte :)

    Şiirimsiniz de şiire epey yaklaşmış, bence.

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)