18 Haziran 2011 Cumartesi

TUHAF BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ - SON

  SAAT: 17.45
   Bay Z, makyajını temizledikten sonra yeniden fondöten sürdürmüştü yüzüne. Bundan önce de sabahtan beri tere  batmış elbiselerini iç çamaşırına kadar değiştirmişti. Diğerleri gibi değildi O. Üstünde ceket  gömlek  kravat, altında şort ile oturanlardan değildi. Tekmil hazır olurdu ekrana çıkarken. Ayakkabısına kadar özel seçilirdi. Ne gelirse giyenlerden de değildi. Gelen kıyafetler arasından modacısı özel olarak seçerdi. Seçimin bitmesine yarım saat kala gelen bir haber ile bütün günün tüm perperişanlığı üstünden akarken, canlanıvermiş adeta yeniden doğmuştu. Tüm enerjisi yerine gelmiş, kan çanağı gözlerinden kan ve çanak birlikte akıp gitmişti.


Gerçi, bunda makyözün kullandığı göz damlasının da etkisi vardı tabii ama bunu bilen sadece ikisiydi.
    Saygıdeğer Yöneticileri,  sabahtan beri yaşanan krize müthiş bir çözüm bulmuşlardı. Ve bu çözümü bulurken bir de özel bilgi notu ulaştırılmıştı Bay Z. ye: Artık o bir temsilci olmuştu. Bu çözüm haberi ve bilgi notu canlanmasına yetip de artmıştı bile. Temsilci olmanın değil ama temsilciler için belirlenen maaşın miktarının notta dipnot olarak belirtilmesinin de   ufak bir etkisi olduğu söylenebilirdi. Yöneticilerine olan inançla geçti masanın arkasına. Capcanlı gözleri damlanın da etkisi ile pasparlarken, pronterdan akan bildiriyi  okumaya başladı.
 
  SAAT: 18:01
   K,   unuttuğu sigarasını almak için aracına gittiğinde, konsoldaki saat  ilişti gözüne. Gayri ihtiyari eli uzandı radyonun  açma düğmesine. Bay Z. nin gümbür gümbür ve capcanlı sesi düğmenin çevrilmesi ile birlikte aracın içine yayıldı.
   İşte sevgili Vatandaşlarımız, sizleri düşünen yöneticilerimiz nasıl ki zamanında rahat rahat oy kullanabilmeniz için, seçim günlerini yaz aylarının bu ilk gününe aldı ise, gezegenimizde yaşanan atmosferik değişikliklerin zorlaması ve artık tam demokrasinin en çağdaş modelinin uygulanma zamanı geldiği için müthiş bir karar aldılar:  Artık, siz mümtaz vatandaşlarımızın bu sıcaklarda oy kullanmasına gerek kalmamıştır. Sizler adına, Saygıdeğer Yöneticilerimiz tarafından seçilmiş olan Saygın Temsilcilerimiz,   sadece sizleri temsil etmekle kalmayacaklar aynı zamanda  yine sizler adına Saygıdeğer Yöneticilerimizi de seçecekler! Böylece bu sıcaklarda artık sandık başına gitmekten kurtulacaksınız. Sahillerde, dağlarda tatilin tadını çıkarabileceksiniz. Sizlerin seçtiği Saygıdeğer Yöneticilerimiz ve Saygın Temsilcileriniz,  bu işi  de  halledecekler. Sizler, ertesi sabah işbaşı yaptığınızda, Yöneticilerimizin belirlendiğini göreceksiniz. Temsilcilerinizin sizler için yaptığı bu seçimin memnuniyeti ile daha  çok çalışacak, daha çok mutlu olacaksınız. Mümtaz Vatandaşlarımız; şimdi tatilin tadını çıkartmaya devam edin. Enerji  toplayın ve yarın sabah işinizin başına dinç olarak geçin. İyi dinlenmeler! Her şey sizler için!
     K, gülümsedi; denizde oynamakta olan çocuklarına baktı. Eşi, kıyıda durmuş onları izliyordu  . ayaktaydı, elini alnına siper yapmıştı. Dinçti vücudu. Asildi. Sigarasını yaktı; dumanı havaya  savururken, güneş geldi gözüne. Yakmadı ama. Bir an durdu.. Demek yarın işimin başında dinç olarak bulunacağım ha, sayın Z. dedi kendisinin duyabileceği yükseklikte. Bir nefes daha aldı sigarasından. Güneşin ışınlarının içindeki buz zerrecikleri serinletti yüzünü.  
  Ama   yarın ben, çalışmamayı tercih edeceğim. *  (Melville- Katip Bartleby  )


Haziran 2011







13 yorum:

  1. Bu bay K'da anarşist mi ne :-) Çalışmamak da nesi,sevgili yöneticileri düşünüp onun adına karar vermişken..

    Güzel son olmuş Avram Usta, büyük bir keyifle takip ettim yazı dizisini..

    Sahi bu Bay Z'nin fondöteni ne marka :-) Okurken insanda öle bi merak uyandırıyor da :-)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Beyaz ( Kısa isim bulmak bu kadar mı zor arkadaş? herkesin ismi iki metre uzunlukta), madem yazı bitti şöyle söyleyeyim; Celal Pir var Ntv'de. Oteldeki toplantıya stüdyodan fırlayıp suratında bir kilo fondötenle geldiğinde yerimden sıçramıştım. "Senden önce taksici korktu zaten ilk değilsin" demişti. Azı karar çoğu zarar.:)
    Marka mı sormuştun? Perfect Coverage.:)

    YanıtlaSil
  4. Sen okurken şükür diyorsun, ben yazan adamım benim ne yapmam lazım sence?.:) Hepimize güzel bir gün olsun.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Eyvallah sağolasın, iki rekat şükür namazım daha yeni bitti.:)

    YanıtlaSil
  7. Tamam pes ettim, gönderin kardeşim elinizde ne varsa..:))

    YanıtlaSil
  8. yalnız bakıyorum ki cümle alem mimliyor seni :)))

    önceden okumuş biri olarak elbette yorum yapmak için öykünün sonunu bekledim. en başından beri saramago/görmek dedim dedim de ben hala o kitabını okumamış olduğum için sonunu bilmiyorum. ama senin öykünün sonuna bittim.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel harikulade bir anlatım olmuş.samimi olarak söylüyorum tüm bölümleri okudum.bayıldım.Bu arada beenmaya sayesinde saramago'yu da öğrenmiş oldum:)Avram Ustacım eline sağlık.okumak bir zevkti.

    YanıtlaSil
  10. Sağolasın Kamikaze..:) Ama muhtemelen tüm hikaye çöpe gidecek.:) Ya da oturup baştan yazacağım sonunu doğru düzgün bağlayamadım.:=)

    YanıtlaSil
  11. Rica ederim ne demek:) Ben beğendim sonunu da.göze batmıyor.yazık çöpe gitmesin ama yine de içiniz öyle rahat edecekse gözden geçirirsiniz:)

    YanıtlaSil
  12. Melih Hocaya söylerim.. Kamikaze beğenmiş diye.:)) Kötü kötü.. Sonu kötü.. Başlangıç tamam ama ortası gitmiyor, sonunda da dökülüyor. Elden geçmesi lazım.:) Hadi iyi geceler.:))

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)