5 Mayıs 2011 Perşembe

BUGÜN EDERLEZİ...

HADİ GİDİN, 
SU KIYILARINA,
DAĞ BAŞINDA BİR AĞAÇ DİBİNE;
EVİNİZİN BAHÇESİNE, 
OTOBÜS DURAĞININ YANINDAKİ TOPRAĞA...

BİR DİLEK TUTUN. TEMENNİ YOLLAYIN DOĞAYA.
DOĞA ANAYA SIĞININ YENİ DOĞDUĞUNUZ GÜN,
SİZE UZANAN İLK ELİN PARMAĞINA YAPIŞIR GİBİ YAPIŞIN SIKI SIKI...


SONRA...
DÖNÜN ANKARA İSTİKAMETİNE, ULUCANLARA BAKIN.
SABAHA KARŞI...
BİR "HADİ EYVALLAH"  YOLLAYIN...
3 KEZ... YARIM SAAT ARA İLE.

















same amala oro kelena
oro kelena dive kerena
sa o roma, o daje
sa o roma, babo, babo
sa o roma, o daje
ej, ederlezi
ederlezi
sa o roma, o daje

sa o roma ama rodive
ama rodive, ederlezi
same amala oro kelena
oro kelena dive kerena
sa o roma, o daje
sa o roma, babo, babo
sa o roma, o daje
ej, ederlezi
sa o roma, o daje

ej... ah...

same amala oro kelena
oro kelena dive kerena
sa o roma, babo, babo
sa o roma, o daje
sa o roma, babo, babo
ej, ederlezi
sa o roma, daje

15 yorum:

  1. Can Yücel' in sesi, ruhumu boydan boya maviye boyadı.. bir dinginlik, bir sakinlik... sorma gitsin !

    Hıdrellezin kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  2. Düğün ve cenaze.. Aynı gün, gece hem düğün hem cenaze.
    Ve Can Baba; kısa ama gümbür gümbür şiir.

    YanıtlaSil
  3. Yarın üniversite dışında Akdeniz öğrencileri olarak ''MARE NOSTRUM'' diyeceğiz. Çok yerinde bir paylaşım olmuş teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. İsmin ile müsellem bir durum. Hiç şaşırmadım. Benim için asıl felaket, doğru düzgün evde olmamam ve başına geçmemem sonucu dün gece dışarıda elimde çay bardağı ile gözümün içine sokulan tv de, konuşmadan oynayan görüntülere takılmam ile okuduğum alt yazı oldu. Akşam 21 ve ben daha yeni öğreniyordum. Av.HAlit Çelenk'in vefat ettiğini. 88 de tanıştığım herkesin Halit Abisi, o küçücük boyunda dünyaları taşıyan Halit Abi; çocuklarına Denizlerine kavuşmak için aynı günü seçmişti. Her sene 5-6 MAyıs'ta sabahlara kadar acı çeken o adam. Halil Abi çocuklarına yürümüş öğlen saatlerinde ve ancak akşam öğrendim.

    YanıtlaSil
  5. Bir selam da Halit Çelenk'e gönderin çocuklar..

    YanıtlaSil
  6. Acaba tevafuk mu yoksa ödül mü bilemedim şimdi,yorumunda okudum Av.Halit ÇELENK de üç fidana aynı zamanlar da kavuşmuş...
    Erdal ÖZ de 6 Mayıs da...
    Sevgiler daim öbür tarafta bile...

    YanıtlaSil
  7. HAlit Çelenk, her gün ölüyordu hem de üç kez. Mayıs ayı geldiğinde, kalbi sıkışıyor nefes alamıyor geceler haram oluyordu. Çocuklarıydı ya gidenler. Eşine anne diyorlardı. Halit Abiye sorsan, bu tarihi verirdi kesinlikle. Erdal ÖZ de ha keza. Çok istediler. Tevafukunu bilemem ama çok istediler.

    YanıtlaSil
  8. dava dosyalarını, tutanakları inceledikten sonra çok düşündüm, acaba başka bir savunma düşünülseydi bu çocuklar kurtarılabilir miydi diye. elbette idamla yargılanmaları bile çok büyük hata, ayıp, günah vesaire ama... Neyse... Yıllar sonra Halit Çelenk'le hayatının son yıllarında bile olsa sohbet etme imkanım oldu. Tuhaftır onun da içinde aynı ikirciğin oluştuğunu hissettim. Elbette dönem başka bir dönemdi. Bu üç insan kendini feda etmeyi seçmişti ama yine de ne bileyim...
    Allah varsa eğer, mekanı cennet olsun onun da...

    YanıtlaSil
  9. Halit Çelenk'ten defalarca dinledim savunma anlatımını. Dava dosyasına ilişkin bilgilere ulaşabildiğim kadarını okudum ben de. Denizlerin hukuki savunma yapmayacağı aşikârdı. Onlar yapmaları gereken savunmayı yaptılar. Başkasını beklemek zaten anlamsız olurdu. Halit Çelenk ve savunmanlar grubu, hukuki svunma yaptılar. Silahların elverişsizliği dahil herşeyi söylediler. İşin gidişi, içeriye giren kameralarda. Yani karar zaten verilmişti. Senin aklına takıldığını hissettiğin şey " BAşka ir şey yapabilir miydik ve yapsaydık kurtulurlar mıydı? Daha başka ne bulabilirdim ya da bulabilirdik? Nasıl engelleyebilirdim bu katliamı? sorularının yansımaları. O hayatı boyunca bunları hep sordu zaten. ÇHD nin katıldığım ilk toplantısı sonrası akşam yemeğinde anlattı bunları. Vicdanlı insandı ve vicdanı bu soruları her zaman sordu. Sormasa zaten Halit Abi olamazdı ki. Son bir şey var mıydı diye yıllarca düşündü ve muhtemelen son anda bile bunu düşündü.

    YanıtlaSil
  10. doğru diyosun vicdanlı adamdı. ceyhan amca (davanın avukatlarından değildi) ve davanın avukatlarından olan kurtuluş beyle gitmiştik ziyaretine ve öncesinde ben sıkı sıkı tembihlenmiştim (patavatsızlığım bilindiğinden dolayı) acabaları açmamam için. kendisi açmıştı konuyu. ama o görüşmede içimi iyice ikircikleten bir şey öğrendim bizzat kendi ağzından, daha önce de duymuştum ama ondan duymak daha bir tuhaf yaptı. buraya yazamıyorum, maille gönderirim. sonuç olarak inanmış bir adamdı. doğru bildiği şeyi yaptı. halit çelenkti. önemliydi.

    YanıtlaSil
  11. "aşkolsun sana çocuk aşkolsun" TÜYLERİM DİKEN DİKEN OLDU ! NE YÜREKLER YAŞADI BU GÜZEL YURDUMDA..KIYMETLERİ AZ BİLİNDİ..:/

    YanıtlaSil
  12. 6 Mayıs sabahına güzel, gecesine efkârlı, kuşluk vaktine hüznün çöktüğü bir gündür ,C.W.R.M.

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)