23 Mayıs 2011 Pazartesi

BİR ADAM, GÖLGELER İÇİNDE

Bir adama daha yenildim.


Derisi gölgeden,sisten esvablı.
Tyr'ın haşmeti ile büyüyordu karşımda, gölgelerin içinde.
Ellerinde kanım var, damlıyor yüzüme.


Karanlık bir sokakta, el yordamı ile yürürken gözlerimi kısmış;
yakaladı beni.
Neden ve niçin vurduğunu bilemeden,
karşılık veremeden yenildim yumruklarına.
                                               Ben kimseyi dövemem ki.
 Kavga da istememiştim oysa, bilmem ben kavga etmeyi.


Kimdi, ne istiyordu bilmiyorum, varlığından  haberim olmadığı gibi.


    Bir adam-dı işte,
salondaki tülün arkasından çıkmıştı; diğerleri hep, saklanmıştı.
                                        O, saklanmamıştı...
Geceyi karartarak vurdu ilk yumruğu, sadece vurma sesini gördüm.
Ne eğildim ne büküldüm, sadece şaşkınlık-tı ağzımdaki.
        Vurdu, vurdu... Baktım sadece. Bakarak savundum acımı.
                            Sarsıldım sonra, kapaklandım ruhumun üstüne.
Gölgesi çekildiğinde,
salyama karışan kirli kanımı sildim; dudağımın kenarından, burnumdan.
Aklım başımdan gittiğinde, kendime baktım.
Dudağım kanıyor, kalın ve kirli; gözüm kapanmış, çenemin altında şişlik; sararmakta.


Karşı kaldırıma fırlayan ayakkabımı aldım, çorabım   sıyrılmış yarıya kadar.
Çamur -toprak birbirine karışmış ellerimde.
                                                                 Kalktım...
                                                                 Yürüdüm...
Baktım...


Bir adam daha gölgelerin içinde...

Mayıs 2011

8 yorum:

  1. o adam
    hem bu kadar uzak
    hem bu kadar yakın
    hem sen gibi
    hem de bir yabancı
    ne tuhaf...

    YanıtlaSil
  2. "Bize uzak yer, sırtımızdır".. Güzel laf-tı.:)

    YanıtlaSil
  3. Bir ışıltı var bu şiirde. Aa, şiir mi dedim?:)

    YanıtlaSil
  4. Eğer bu şiirse, ben Boris Vian'ım.:)) ( Yine de güzeldi)

    YanıtlaSil
  5. akşam akşam internette boris vian ı aratacaksınız şimdi de:)neyse bilmemek değil öğrenmemek ayıp demişler, öğreniriz.

    YanıtlaSil
  6. bir adam daha gölgelerin içinde.. anlatım güzel beğendim..

    YanıtlaSil
  7. Eyvallah ve de hoşgeldiniz diyelim o zaman.

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)