6 Nisan 2011 Çarşamba

KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ

Kaybedilen bir cüzdan, tekrar bulunduğunda aynı cüzdan mıdır?
 
Ankara'da, gecenin bir vakti kaybetmiştim onu...Üstelik epi topu bir kez arabadan inmiştim, dolayısı ile ya arabanın içine düşmesi gerekliydi ya da o indiğim yerde. Bulamadım; zor bela İzmir'e geri döndüm " Bir cüzdanı bırakmadığımız kalmıştı o da oldu" diye söylene söylene, çünkü ertesi gün yeniden nüfus cüzdanı çıkartmak için yaşadıklarım, tüm param ve kartlarım da gittiği için "Yaşar Yaşamaz"dan beter bir gün geçirmeme  neden olmuştu.
 Unuttum sonra...Tam iki yıl boyunca gecenin bir vakti gelen telefona kadar.Mango Karşıyaka Mağazasından arıyorlardı.İsmimi söyleyen çalışan, cüzdan kaybedip kaybetmediğimi soruyordu.Kaybetmiştim ama iki yıl önce.Hükümsüzlüğünü ilan etmiş bir adet mendeburdu artık o benim için. Çalışan, anlamamış olsa da ne olup bittiğini Ankara Bahçelievler Mağazasında bir cüzdanımın bulunduğunu, Karşıyaka Mağazasına göndereceklerini, ertesi gün gelip alabileceğimi ve bu telefona ulaşabilmek için epey uğraştığını söyledi ki doğruydu.Telefon adıma değil abim adına kayıtlıydı, cüzdanda bulunan kartımdaki tüm numaralar değişmişti iki yıl içinde.Cep telefonum da dahil çünkü Ankara yıllarımdan kalma numara idi kartta olan ve ben ne varsa silmeyi kafaya koyduğum için onu da değiştirmiştim.
Ertesi gün, müdür dahil cüzdanı tam iki yıl önce kaybetme maceramı dinlediler.Kaybettiğim yerin Olgunlar Sokak yani Kızılay civarı olduğu düşünülecek olursa Bahçelievlere nasıl kalkıp gittiği ve tam iki yıl sonra geri dönmeye karar verdiği sorusu herkesin birbirine bakmasına sebep oluyordu.Asıl daha da tuhaf olanı, iki yıl önce nasıl bıraktıysam öyle geri geldiği idi.Kartlar, kimlikler, evraklar ve paraya kadar.Dokunulmamış gibiydi.Tek fark, üstündeki toz-du.
Şimdi, kim bu cüzdanın aynı cüzdan olduğunu iddia edebilir ki? Kim, gidenin (ya da kaybolanın ) gittiği/kaybolduğu zamanki gibi geri geldiğini/bulunduğunu iddia edebilir ki?
Bu cüzdan aynı cüzdan mı?

8 yorum:

  1. Hadi canım dedim okurken,enteresan...

    YanıtlaSil
  2. sen bile aynı değilken 2sene sonra cüzdan nasıl aynı olsun be usta...

    YanıtlaSil
  3. @Ebru sen bir de benim halimi düşünsene...İşin ilginci, Mango yu ben tropikal meyve sanırdım meğer kadın giyim mağazasıymış.O kadar ilgim alakam var...
    @ Cüzdan bile aynı kalamazken...

    YanıtlaSil
  4. Ah bu insanlar, eşyalara anlam,duygu, kişilik yüklemeyi ne zaman bırakacaklar ? :)

    YanıtlaSil
  5. @N.Narda; yaşlılık alameti...Bu olay aslında 4 yıldan fazla bir zaman önce olmuştu.Ben cüzdanın nasıl olup ta ayaklanarak o mesafeyi kat ettiğinde ve tam 2yıl sonra hiçbir şey olmamışçasına ortaya çıkışında takılıp kalmıştım.Dün, birden aklıma hikayesi geldi.Hikayenin eşyaya etkisi...Yaşlılık alameti kesinlikle.

    YanıtlaSil
  6. valla yaşlılık alameti filan demem usta,resmen romantiklik alameti :)

    YanıtlaSil
  7. üf bahçelievlerde cüzdanımı kaybettim dün akşam :/

    YanıtlaSil
  8. Yakında çıkar gelir..

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)