31 Mart 2011 Perşembe

MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE...- II

II.

Parfüm yerine iyot kokusu, güvercin tedirginliğinde karabatağın dalışı.Anımsanan bir anı, yazdan kalma; yeniyetme oğlan çocuğu, siyah donlu, içine sokulmuş plastik su şişeler, kavuran yakan öldüren sıcak, serinlemek çabasında açılıp kapanan ağızlar. Kirli leş gibi liman suyunda eğlenen yeniyetmelerin bağrışları, kirli leş gibi limanın lüks otel yüzme havuzuna dönüşmesi. Kadifekale'nin görünen istilası.Varoş hareketliliği. Bol dekolte, bol parfüm ve ter karışımı kokular.Sıcak, güneş...Biten sigaradan çekilen son nefes, çayın bardakta kalan son yudumu.
  - Ne cephe var ortada ne siper ne taraflar.Herşey birbirine girmiş durumda ve herkes sadece hakim olma derdinde.İşin kötüsü ne biliyor musun? Herkes kendisini zafere çok yakın sanıyor. Elini uzatsa tutacakmış kadar yakın hem de. Son  bir hamleye gereksinim duyuyor sadece. Ama o hamleyi yapabilmesi için önünde engel gördüklerini yok etmek zorunda çünkü direniş çok  güçlü.O yüzden, o engel başka kimle kavgalı ise Onunla ittifak çabasına giriyorlar. Karmakarışık herşey ve bu karışıklıkta itiraz eden kim varsa, itiraz ettikleri tarafından anında en büyük düşmanın safında kabul edilip, lanetleniyor. Yani sen daha silahını ateşlemeye bile fırsat bulamadan, yanında duran savaşçıdan bir mermiyi kafana yiyebilirsin. Ha, kaçmak ya da uzak durmak çözüm mü hayır...
  Trafik ekibinin anonsu, telaşla kalkılan masalar, cebe uzanan eller ve kumanda etkisi ile araçlardan çıkan sesler.Açılıp kapanan oto kapıları, ikinci sıraların boşalması, sokağın rahatlaması.Özlenen iyot kokusu, rahatsız edici geçen yaz anısı.
-Şimdi bir "yani" de ben mi diyeyim yoksa?
-Yanisi şu, haklısın iç savaş belirtisi bunlar. Üstelik pek kansız olmayacak gibi de duruyor. Kan dökülecek. Tarafların fazlalılığı, kesinlikleri, zafere inançları, var olma-yok olma kavgası olarak kabulü...Herşey bu savaşın kanlı olacağını gösteriyor.
Yeniden yanan tütünün cızırtısı.Nikotinin acı tadı...
Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum ama ben kimse için kavgaya tutuşmak istemiyorum.Kendim için bile.Sokağa falan çıkmayacağım, dolayısı ile balkonda herhangi bir pusucunun olmasına gerek kalmayacak.Evimde, gelmelerini bekleyeceğim ve emin hangisi kazanırsa kazansın, bizim evlere mutlaka gelecekler. Hep böyle olmadı mı, ne çabuk unuttun? Duvardaki silahı ben çoktan kırıp attım. Biliyorum ki o silahı kendimi savunmak için bile olsa kullanacağım orada durduğu sürece.
Verilen karar, rahatlama hissi,  içilen kahvenin keyif veren tadı. Garson çocuk, ödenen hesap.
- Hayır, savaşmayacağım.Kimse için, hatta kendim için bile.Gelip alsınlar.Atacağım her kurşun bu işten beklentileri olanların işine yarayacak.Ve onlar bu ülkede yaşamıyorlar.Yani her hâlukarda başkaları kazançlı çıkacak...
- Gaz odasına kuzu kuzu girmeye niyetim yok.
- Hiçbir zaman olmamıştı ki zaten...
Gülümseme sonrası...Sessizlik...Ne çay, ne sigara ne de kahve...
Parfüm kokusu ne ; kirli deniz suyu tadı ve iyot ne de.

Mart'2011

Hiç yorum yok:

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)