8 Mart 2011 Salı

CASUS OYUNU

Ev taşıma cebelleşmesinin en büyük faydası, evde kaldığım bir kaç gün boyunca mevcuttaki dvd ve cd lerimi tekrar elden geçirmemi sağladı, kumandanın hâlâ bulunamaması da tv den uzak durmamı.
 İlk gecenin çalışması, benim uzun aralıklarla da olsa, defalarca izlediğim bir aksiyon filmi.Sadece kafa olarak değil bedenen de yorgun olduğumda elime ilk aldığım filmdir.Gerçi, uzun zamandır izlememiştim iyi bile oldu diyebilirim.
SPY GAME ( CASUS OYUNU ) Tony Scott'un, filmografisinin tarih olarak ortalarında yer alan bir çalışmasıdır.Tony Scott malûmunuz, (Baba) Ridley Scott'un kardeşi.Reklam ve klip yönetmenliğinden gelmedir ve bu sınıftaki yönetmenlerin tamamında varolan  " hızlı kurgu " hastalığı Onda da vardır.Tek teselli edici yanı, bu işi iyi kotarabilenlerden olmasıdır.
 Abisini sırf "Blade Runner"ın hatırına bile olsa tercih ederim.Tony Scott'un bir çok filmini izlesem ve bir kaç tanesi hariç çok fazla tutmasam da, Casus Oyunu'nun yeri bir başka.İlk filmi olan Hunger(Açlık) -1983 , True Romance (Çılgın romantik)-1993 Casus Oyunu ( Spy Game )-2001 en iyi filmleridir benim gözümde.Yoksa, hepiniz hayatınızda bir kez bile olsa Top Gun'ı, Sosyete Polisi-2'yi, Yıldırım Günleri'ni, Devlet Düşmanını izlemişsinizdir mutlaka.
  Kesin gişe başarılı filmler yapan, nabza göre şerbeti vermeyi bilen, abisinden gelen soyadı mirasını çatır çatır kullanıp, piyasanın sayılı bezirganlarından birisi olup çıkan Tony Scott'un yine piyasa işi olan ama bu sefer olmuş dedirtmek ile kalmayıp bana arada dönüp dönüp izleten bir tür filmidir, Casus Oyunu.
 Adı üzerinde, bir casus oyununu anlatıyor baştan sona.Kurt adamımız Robert Redford yakışıklı toy casus ise Brad Pitt.(Demiştim adam kesin gişecidir diye) Ama ikisi de sıkı oynuyorlar ve aldıkları parayı hak ediyorlar kan ve can verdikleri karakterlerden dolayı.Bildiğiniz klasik casusluk hikayesi ile başlayıp bir süre sonra, bir binanın içinde zamana ve birbirlerine karşı kovalamacaya dönüşen bir hikaye, geri dönüşler ile CIA ve Amerikan politikalarının Ortadoğu ve Soğuk Savaş döneminde nasıl işlediğini anlatan hafif dozda politize karameli;"Çarşı Dünyaya karşı" dedirten, Soğuk Savaştan kalma kurt Redford'un, saniyeler ile kurguladığı oyunu oynarken, yeni dönem yeni yetme ukala ama aptal genç üst düzey yöneticilere verdiği ders.Ve "Bir akşam yemeği operasyonu" ile sevdiği kadını kurtarmak için Çin Hapishanesine gözü kapalı girerken yakalanan, tüm filmlerindeki toplamdan fazla sopa yemiş suratı ile geri getirilen Brad Pitt.
Tıkır tıkır çalışan, hatasız bir senaryo;düşmeyen tempo ve muhteşem müzikler...Yorgun argın işten gelmiş, kahvenizi elinize almış ayaklarınızı uzatırken izlenecek, gecenizi tamamlayacak bir film.Başyapıt falan beklemeyin, hayır.Ama türünün iyilerinden. 80 lerin başından beri yapılmış en iyilerden denebilir.
Film diyaloglarını ezberlemeyi beceremem ama şuna bittim ve kısa olduğu için aklımda kaldı.

Muir (Redford) Sekreteri Gladys'e : Nuh peygamber gemiyi ne zaman tasarladı?
Galdys: Ne zaman?
Muir : Tufandan önce...Tufandan önce...

İnternet bağlanana ya da ben tv kumandası alana kadar her gece bir film, her gün bir film yorumu...Susma sustukça meydan kedilere, kuşlara kaldı diyen arkadaşlarım...Döndüm...



Yönetmen : Tony Scott
Senaryo : Michael Frost Beckner, David Arata
Oyuncular : Robert Redford, Brad Pitt, Stephen Dillane, Larry Bryggman, Marianne Jean-Baptiste
Filmin Türü : Aksiyon, Polisiye
Orijinal Adı : Spy Game
Yapımcı Firma : Beacon Communications
Yapım Yılı : 2001
Yapım Ülkesi : ingiltere/ABD
Orijinal Dili : İngilizce/Almanca/Arapça/Faransızca
Filmin Süresi : 126 dakika

4 yorum:

  1. Benim 'Katil Doğanlar' gibi desene. Dönüp dönüp baştan izleme olayı yani. Gerçi kült filmdir Katil Doğanlar, bin beşyüz defa da izlenir. Neyse bu akşam bunu izleyeyim bari, iyi olmuş yazdığın.

    YanıtlaSil
  2. hadi bakalım hoş gelmişsin usta. ben de hoş gelecem inşallah az kaldı :)))

    YanıtlaSil
  3. Hoş eldin usta ben de iki kere izledim bu filmi,gerçekten güzel,haklısın...

    YanıtlaSil
  4. Nasil kacirmisim bu iki dunya harikasinin bir arada oldugu filmi ben :D
    hemen izlemek lazim :))

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)