21 Şubat 2011 Pazartesi

SEN HİÇ EFLATUN RENKLİ FANATİK GÖRDÜN MÜ?

Fanatizm , ne din ne ırk ne cinsiyet ayrımı yapmaz.İdeolojisi de yoktur.

Fanatizm, özünde tutuculuğu çevresinde yasakçılığı barındırır.

Fanatizmin gözü kördür.Bağlı falan değildir hayır , doğuştan kördür.Gözbağını insan dilediği anda söküp atar oysa körseniz hele  gözleriniz doğraken olmuşmamış ise yapacak bir şey yok , düzelmezsiniz de.

Ağzınızı açsanız küfür sayılır ;kapatsanız hain.Fanatizm tek tip elbisedir insan aklının hapsedildiği cezaevinde.

İnsan ile yaşıttır fanatizm ve insanlık varolduğu sürece başucumuzda yer alacaktır.
Çünkü fanatizm denilen aslında insanın bencilliği ve çıkarcılığının bir uzantısıdır.

Yakar , yıkar , yok eder.Yetinmez , hafızalardan silmeye uğraşır,kadınsan tecavüz eder savaş meydanlarında yada cadı der yakar.Erkeksen , derini yüzer.Bazen , ikisini birlikte bir barakaya toplar , gaz odalarına yollar.

Gün olur kitap sayfalarından rahatsız olur , toplu kitap yakma ayinleri düzenler.

Cezaevlerine doldurur marş söyletir , falakaya yatırır , elektrik verir.

Asıl korkuncu ve tehlikelisi , minik çocukların aklına sızmayı düşünür , öğretmen olur ; okul kitabı kılığına girer ders olur.Anne olur baba olur terbiye etmeye çalışır.Fanatizmin askere de gereksinimi vardır çünkü.

Fanatizm , soruyu sevmez ; soru demek kuşku demektir , soru demek araştırmak demektir.Soru demek , farklılık demektir.Farklı olmayı sevmez fanatizm ve belki de bu yüzden fanatizmin rengi ya siyahtır yada gri.

Siz hiç eflatun renkte bir fanatizm gördünüz mü?

ŞUBAT ' 2011

11 yorum:

  1. Dün ida'ya ders çalıştırıken eşim ders kitabını yırtacaktı. Konulara 'bismillahi vs.' diye başlamadıkları kalmış sadece. İsimler deseniz bir ideolojinin ürünü. Birlerine peşkeş çekilen ders kitapları ve onları onaylayan komisyon üyeleri.
    tası tarağı toplayıp gidesim var buralardan da!

    Aklıma 'Hayvan Çiftliği'ni ve dolayısıyla Stalinizmi getirdin usta:)

    YanıtlaSil
  2. Bu haftaki konumuz bu galiba. Üst üste gelince. Ben hala filmin etkisindeyim bu arada. Sanırım bir daha izliycem(izleyeceğim yazılır ama çok sıkıcı len). fanatizme gelince, bazen düşünüyorum acaba ben de bilmeden, fark etmeden yapıyor muyum diye. söylemesi acı ama yapıyorum galiba. elbette ufak çaplarda ama yine de fena. Aferim la güzel yazmışın:)şuku yolladım aslan parçası,kap bakem:)

    YanıtlaSil
  3. zaten tüm "...izm"ler, insan düşüncesine giydirilen deli gömlekleridir.

    Yalnız fanatikler düzeltilemeyecek psikopat grubundaysalar, yandık!Sadece futbol fanatikleri bile yetmekte zira:)

    YanıtlaSil
  4. @Nehir İda , Stalin-Hitler v.b.Say say bitmez ki bunlar.
    @Kedi; sen bana iyi bir şey mi dedin...Şuku muku...İzle izle.Güzel film.
    @N.Narda ; Cemil Meriç değil miydi o?
    Ya hu futbola kurban olsun bunların fanatizmi.Oradaki cehalet , serserilik ot mot falan...

    YanıtlaSil
  5. Valla ben de şaşırdım delikanlı(ağır abi sesimle) Güzel bişi dedim galba len (kendimden şüpheye düştüm.dedim sahi dimi:) şuku len şuku işte. bir nevi ödül kibim, taktir kibim bişi.

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık Avram Ustam.çok iyi ifade etmişsiniz.her şeyin azı karar çoğu zarar demiş Atalarımız.

    bloğumda ödülünüz var:)

    sevgi ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Kamikaze , aldım kabul ettim say;bende gizli şeker gibi gizli mim ve ödül rahatsızlığı var-mış.Doktor yasakladı kullanmamı.Ellerin dert görmesin.Ama doktor emri ne yaparsın.:)

    YanıtlaSil
  8. Rica ederim Avram Ustacım:)) Anlıyorum.ah şu doktorlar yok mu:))

    Bu güzel bloğa ödül vermeden yapamazdım beni de anlayın:)

    sağlıcakla kalın.sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Bir şey daha söyleyeyim.eğer müsait olursanız,vaktiniz uygun olursa 6 mart pazar günü saat 4 de alsancak gündoğdu sturbucks da blog toplantısı var.

    sevgilerle.

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)