6 Ocak 2011 Perşembe

Bayan Sazan , kadın-erkek ilişkilerini alt üst ediyor/1 ( ANTİ-TOYOTA/HACI'NIN İNTİKAMI)




Neden yazdım ?
http://hayatabaliklama.blogspot.com/2011/01/toyota-gibi-adam-1.html Sayın Sazan, bir erkeğin nasıl olması gerektiğini anlatmaktadır bu metninde.Güzel , anlatsın tabii kimseye sansür uygulayacak halimiz yok demokrasi var ülkemizde.Ancak , herkesin bildiği gibi , kadınların yazdıkları yada düşündükleri konularda , yazılı yada sözlü görünen metnin dışında bir de alt metin vardır ve bu alt metin , asıl metindir.Ancak , biz saf ve gariban , temiz duygulu erkekler,ağzımız açık kaldığı için o alt metni görmekte yada anlamakta geç kalırız.İşte o geç kalma bizi bitirir.Artık dönülmez akşamın ufkuna doğru yelken açmış gidiyor oluruz.
Benim yapmaya çalıştığım hemcinslerime , bu alt okumaları , diyalektiğin de yardımı ile dilim döndüğünce açıklamak.Aslında , dün akşam bir yazı yazmıştım ama açıkçası pek beğenmediğimden , bir takım düzeltmeler yapmayı uygun gördüm.Okuma zahmetine katlanırsanız , düzeltilmiş metni okumuş olacaksınız.
Efendim , yazarımız Sayın Sazan ilk önce , erkekleri kategorilendirmektedir.Ama sadece ikili bir kategorizasyon.Hani bunun üçüncüsü , dördüncüsü?Yok...Bulamazsınız...Ya TOYOTA sınızdır yada değil...Oysa erkekler öyle midir ya?Dört çeker , ,iki çeker , arkadan iter, yandan çarklı;fes başına püsküllü ben olayım , fes başıma ama püskülsüzü olayım.Kalıplı , kalıpsız...Daha envai çeşidi varken ikileme yapılması bizleri uyandırmalı aslında.İlk karşılaştığımız yanılsama ve yanıltma çabası.Doğalarında olan bir durum.İLk cümleler ile birlikte başlayan bu yanılsama ve yanıltma çabası zaten , katmanlı düşünce yapılarının temelini oluşturur ve biz diyalektiğin engin olanakları ile satır satır bu katmanları kaldıracağız.Yazarımız  Sayın Sazan'ın şapka düştü kel göründü durumu da buradan başlamaktadır.Görüldüğü gibi , ilk olarak erkekler basit bir şekilde ikili kategorizasyona ayrılmaktadır.Böylece , gariban erkekler için o metin okunduğu anda artık ya TOYOTA olmak yada OLMAMAK gibi dehşetli bir yanılsamanın kör kuyusuna itilmek içten bile değildir.
   İlk tavsiye ,  Esin Acıman isimli yazarın , kitabının okunması yazıda.Ben araştırdım , kitap epi topu 10 tane satmış.Ayrıca , Esin Acıman diye bir kişi yok.Müstear kullanılmış.
Peki , niye bu yazarın kitabı?Çünkü aslında , Esin Acıman bizim sayın Sazan'dan başkası değildir .Esin ler aynı ama  seçtiği soyada bir bakın:Acıman...Acı-Man ( İngilizce erkek ) acınacak erkek,acınan erkek , acı erkek...Böylece Sayın Sazan i, hem satmayan kitabına tirj kazandıracak , hem de ikili kategorizasyona tabi tuttuğu biz erkekleri , ikinci bir geniş çaplı eğitimden geçirip , kadınların emrinde  birer TOYOTA ya çevirme çabasını da tamamlamış olacaktır.
Diyalektiğin derin ve külyutmaz rehberliğinde , devam edelim ;
Erkek dediğin bıdı bıdı konuşmaz diyor sayın Sazan, yani susar.dili yoktur...Ağzı var dili yoktur.Dilsizdir.Neden , çünkü diyor alt metinde Sayın Sazan ; Siz , sabah akşam şişirin kafasını , o gıkkk çıkaramasın.Siz , dırdır edin başının etini yiyin , ondan çıksa çıksa ebebebebebee diye sesler çıksın hatta mümkünse o da çıkmasın  Çünkü erkeğin dilsizi makbuldür de ondan.Ama bunu açık açık diyemeyeceği için , zırt pırt sevgilim , hayatım dememesi gerektiğini , bunun sıkıcı ve itici olduğunu savunuyor ve BEN DE DİYORUM Kİ : Deme...Deme de gör EY ERKEKOĞLU başına gelecekleri.
TOYOTA erkeği , saygılı olmalıdır görüşlerineYani kadınların görüşlerine..."Katılmasa bile en fazla öper gider".Sayın Sazan'ın iddiası bu.
Diyalektik ne diyor bir bakalım: Kadınlarla tartışmaya cesaret edemezsin kardeşim diyor.Mangal gibi yüreği geçtim , fındık kadar beyin sahibi olman lazım kadınlarla dalaşmak için.O önce , anlatır ;sen  dinler-miş gibi yaparsın , miş gibi yaptığını anlarsa , ses tonu yükselir , cümleleri emir kiplerine boğulur.Sıkıysa , yapma dediğini.O öpücük te aslında bir imgedir.Şöyle ki ; siz istediğiniz kadar dinleyin ve katılmayın konuşmaya , öperek eşşek gibi yapacağını ispatlamaz isen vay haline.İşte böyledir hedeflenen TOYOTA erkeği...Tartışma denilen şey , belki basit bir kaç düzeltme yada tam olarak oturmayan görüşlere yönelik düzeltmeler.Yoksa , bir kadının söylediklerini toptan tartışmaya açmak demek , o erkeğin motoru bir daha kullanılmamak üzere yakması demektir.Motoru yakmaz ise zaten meraklanmasın , kadın üstüne benzini döküp yakar.TOYOTA 'NIN SONU.
Şey...Bakın hiç lafı uzatmayıp bu ahlaka aykırı diyalogu kısa keseceğim.O ŞEY , olması gereken yerde durmazsa...RAHMETLİ OLUR...Diyalektiğe göre , hiçbir şey yoktan var olamayacağına göre , yok olan bir şeyin varlığını da iddia edemezsin.Dönersin Egzos borusu olmayan  TOYOTA'ya...Egzos borusu olmayan TOYOTA ise kullanılamaz çünkü trafiğe çıkamaz.Çok gürültü yapar.Hurdaya çıkarılır.Daha fazla ve daha açık yazarsam , kırmızı noktaya girer , bununla yetinin.
Evet , sevgili insanlık ; belki de en önemli kısma geldik.Hediyeler...Bakın sakın...Ama sakın..."Hadi gel ,martılara gevrek (simidin İzmircesi) verelim vapura binip " diye bir cümle kurmayın.Hadi kurdunuz , uygulamaya kalkmayın martılara verilen gevrek değil siz olursunuz...Doğrudan hayati tehlike...Bir kadına vapura binelim denir mi?Belki de , sayın SAzan'ın kurduğu en tehlikeli ağ burası.Bir kadına : Asla , hadi vapura binelim , otobüse binelim , dolmuşa binelim demeyin.Onlar elbette tek başlarına binebilirler ; diledikleri gibi martıları besleyebilirler.Bu onların hakkı ama yanlarında bir TOYOTA erkeği varken asla.TOYOTA isen , TOYOTALIĞINI bileceksin.
Bir kadına , sebepsiz yere hediye almak...Vallahülazim; o şey gene gider haberiniz olsun.Bir kadına durduk yere hediye almak hayati tehlike arz eden bir harekettir. Üstelik hediyenin değeri ve de büyüklüğü yenen haltın büyüklüğüne ölçü kabul edilir ki , büyük hediye alınması hastaneye yetişme olasılığınızı , TV deki herhangi bir yarışmada, yarışma sunucusunun sırıta sırıta önünüzdeki ikramiyeyi geri alma süresi ile eş değer kılar.Yani , TOYOTA denen nam keferelik hali , şeye mal olur yine haberiniz olsun.Aslında burada anlatılmak istenen , kadın yanınızda iken bir TOYOTA erkeği olarak , sebepsiz yere hediye alabileceğiniz.Olmasa da olur denilen şeyler ise emin olun olması istenenlerdir.Olumsuzdan yapılan liste şartlandırma amaçlıdır.
TOYOTA adamı okur , sevgili okur...Okuyacağı şey , eve gelen faturalar ve kredi kartı ekstreleridir.Başka bir şey okuyamaz.Yasaktır.İnanmayın siz o kitap mitap laflarına.Özellikle , gazetelerin spor sayfalarını.Hele Cemal Süreya...
Bakın , Sevgili  Cemal Süreya  son evliliğini yaptığı gün , masada oturup kafayı çekmiş adamdır.Yeni eşi evde beklerken üstelik.Üstad ne yapıyorsun diye soranlara verdiği cevap "İlk günden , alıştıracaksın ki sonraki günlerde başın ağrımasın "olmuştur.Şimdi , bu bilgiyi size sayın Sazan verir mi , vermez elbette.Saklar...Bana kim verdi? O gün , o masada olan kişi...Yani ilk elden ve kesinlikle doğru bir bilgi...Özellikle sevgili Süreya'nın ismi veriliyor ki , bu anısı ortalığa çıktığında yaratacağı deprem etkisi en aza indirilsin.
Diyalektiğe göre , bakımlı isen bakacaksın da sayın okur.Sayın Sazan işte o bilgiyi saklıyor ki , uyanmayasanız."Givency bilmem ne olur , kabulümdür kullanın "diyor ki  , TOYOTA erkeğine  artık hangi pahalı parfümü aldıracaksa kadınlar için. Ki o parfümün fiyat  farkı en az 10 katıdır yek diğerinden böyle biline.Sebep yeterince açık değil mi?TOYOTA erkeği , en iyisini alır kadınına...Zavallı TOYOTA...
Hele sevgili okur...O taş var ya o taş...Euzubillahi mineşeytani racim...Sakın sakın...O taş , daha siz cebinizden çıkarttığınız anda kapılır ve de alnı kabağınızın ortasına  nakşedilir ... Gözünüzü , hastanede açasınız.Sakın kanmayın  ehl-i müslimin...SAvaş cephanesini kadınlar ,TOYOTA erkeğine toplatır.Taşın manası bu.
Ne diyor sayın Sazan? TOYOTA kıvırmaz...Ama tango olabilir...Göbek yok , kalça kıvırmak yok ; ne var? Latin var...Salsa Çaça , rumba mumba...Bunlar ne? Kıvırmacasız mı?Olmaz olur mu binbeteri hem de.Ama unutmayın , bunlar tek başına yapılmaz.Mecburen bir dam olmak zorunda.Çift kişilik yatak gibi.Bu ne demek? Şu demek : Sıkıysa tek dans edin de kıvırın bakalım neler oluyor...Çiftlerin yatağı nasıl ki çift kişilik ise , TOYOTA erkeği de , ancak ve ancak çift kişilik müzikler eşliğinde kıvırabilir.
Yoruldum , sevgili okur...Çatladım beynim yarıldı...
Ama siz merak buyurmayın ben buradayım...Devamı da gelir mutlaka...

21 yorum:

  1. sazanım benim taş vardı ya hani inanmazsın ama adamın biri verdi evde duruyor demiştim de sen de Beşiktaş sahilinde sektirelim demiştin hah işte o taş. ben diyorum ki o taşı alıp bence Avram Usta'da sektirelim ha ne dersin :))))

    YanıtlaSil
  2. Yanlış kafa seçtin derim...Benim kafama bir şey olmaz.Zaten tutturamazsın da...

    YanıtlaSil
  3. aman zaten şurada iki eğleniyorduk sazan mızıdı benim taş mundar oldu ://

    YanıtlaSil
  4. Olaya iki taraftan da baktık ama çıkamadık bu işin içinden:) Başa döndük yine.:)

    YanıtlaSil
  5. şimdi şöyle oluyor : KAdınlar hep , bu TOYOTA tadında adam isterler hayatlarında.Ağıtlar yakar güzellemeler dizerler arkalarından.Ama , bu toyotalardan birisi ilgi duysa , yaklaşsa emin olun beşyüz metre öteye kaçarlar gidip bir adet Chevrolet Cammaro ya vurulurlar.Perişan olurlar o cammarro'nun peşinde.Hayatları dağılır kararır...Yani Toyota Toyota derler ama bir kez direksiyona geçtiklerinde , binemeleri ile inmeleri bir olur araçtan.Gözleri değilse de yürekleri o Camarro'da kalmıştır.

    YanıtlaSil
  6. bu cok kullanılan bır yontem. Once bellı gruplara bolunur. sonra okuyucuya bız hangı gruptanız acaba dıye dusundurulur. Halbukı hıcbırı olmama durumuda vardır ama beyın o an onu dusunmez bıle

    YanıtlaSil
  7. Ben ki dört sene boyunca semioloji görmüş hatunum, len Ustam o yazıdan çıkara çıkara alt metin diye bunları mı çıkardın? Hadi sen çıkardın bi de milletle paylaşmaya hiç mi çekinmedin len, bu işi bilen vardır rezil olurum rüsva kalırım diye. Hadi onu da düşünmedin Usta bari önceden bana bi mesaj göndereydin "kedi bi yazı yazdım ama çok sinir olucan okuma" diye. Len Usta hadi içeriği bak tamam senin görüşündür izin verdim, yaz böyle. Len o imla hataları nedir len. Yıkılll karşımdan gözüm görmesin Usta çok pis cırmık, tırmık ne bulursam atıcam az sonra...

    YanıtlaSil
  8. Aha direk taciz...Beklemediğim şey değil aslında.Bu tam da hücum borusunu duyan süvarilerin saldırısı tadında bir hareket.Şu ana kadar sessizce bekleşen ne kadar nisa taifesi varsa yarın üşüşür buraya...Kırmızılı kedi geldi ya...Alt metin olarak bula bula bunları mı buldun-muş...Hee bunları buldum napçan...İşim yok bir de Freudien olmadı Marksist Psikanaliz daha da olmadı Sosyal Analiz mi yapacağım? Kısaca üstünden geçtik işte...İmla konusuna gelince...Sen daha yazıyı nerdeyse 24 saat sonra görmüşsün , el atsana desem bir ay sonra geri dönerdi muhtemelen yazı...Gece gece...Git , koltuğu falan tırmala sen...

    YanıtlaSil
  9. Bana bak Usta, kediyiz dediysek ev kedisiyiz demedik. Unutma aslanlar, kaplanlar da kedidir. Ben öyle bi pati atarım ki ikiye bölünürsün. Arkadaşım madem analiz yaptın, düzgün yap neymiş öyle üstünden geçmiş cık cık cık biraz özen biraz özen yav... Ayrıca sen ne iftiracı bi Ustaymışsın hangi yazın bir ayda geri döndü be adam. İmha et kendini üç saniye içinde... Dur sen görürsün seeeennnnn.... Aha örmeye başladım çorabı...

    YanıtlaSil
  10. Sazan'destekliyorum.Hatta bütün kadınları destekliyorum.Şaşırmadınız !! değil mi.Çünki bende bir kadınım.
    Diliniz tatlı olsun,yeter.tatlı dil olsun martılara birlikte ekmekte atılır.İşte bu kadar:))

    YanıtlaSil
  11. Bu mudur yani?...Bu kadarcık mı?...Hayal kırıklığına uğrarım...

    YanıtlaSil
  12. Hayırdır Usta kim hayal kırıklığına uğrattı seni:) Yoksa arkandan iş çevirenler mi var cık cık cık. Ayıplarım en fazla hahaha:) Bu arada senin şu totondan uydurduğun alt metinleri geçerek son lafı söylüyorum, madem erkek tahlili yapıyoruz, erkek dediğin mustang gibi olacak anacım. Sağlam, dayanıklı, her parçası orjinal:) ayrıca erkek dediğini en fazla kaç sınıfa ayırabilirsin ki yav. Yani kassan kassan iki bilemedin üç bölüm çıkar o da zorlama olur yani. Biz mi dedik size bu kadar düz (kalas yazamadım elim elvermedi) olun diye:)

    YanıtlaSil
  13. Aslında yazılacak çok şey var erkekler için.
    Hiç birşey yeterli gelmez ki.Bakın yorumum bile yetmemiş.
    bir örnekle açıklayayım.Ev kadınları açısından yani,
    Şöyle ki akşama kadar uğraşırlar ,didinirler yavruları,eşleri için.Ama erkek kısmı kadınları akşama kadar yatar zanneder..

    Ammaa benim micazım yumuşak.Çok sert eleştiri yazamıyorum:)))
    selamlar..:))

    YanıtlaSil
  14. Güzel...YAvaş yavaş ısınıyoruz...Devam devam...Toptan dalıcam , pardon cevaplayacağım çamurlarınızı...YAzın siz...Tek tek uğraşmaya gerek yok.:))

    YanıtlaSil
  15. Ah be Ustacım, bak tipik hatalarından birini yapıyorsun yine. Biz senine uğraşmıyoruz ki, niye uğraşalım:) Herkes kendi ağırlığıyla dans etmeli. Bir erkek pek hafif kalır bizim için:)))))) Olacak şöyle karşımda dişli bi hatun bak neler okursun ama yok işte yooooookkkkk... Elde olanla da bu kadar oluyor ne yaparsın:) Rakip takım kötü olunca benim de performans düşüyor:)

    YanıtlaSil
  16. Kedinin birisi , ayağımın kenarında zıplayıp duruyor;beni de gör beni de gör diye.Tamam yahu seni gördüm.Sen bir dur bakalım , başka yok mu?Bekliyorum...Bu kadar mı?...Akşam toptan veririm cevapları.Tamam kırmızılı kedi...Sana da akşam veririm cevabı.Huysuzlanma sen.:)))

    YanıtlaSil
  17. Ustacım ikimiz de iyi biliyoruz ki her gece uyumadan önce dört defa hatim indiriyosun sonra da başlıyorsun duaya "Allahım Yarabbim sen bana yardım et. Yarın Çizmeli'nin eline koz vermeyeyim, cırmık içinde bırakır rezil rüsva olurum bilok dünyasına" diye:))) Gülüyorum bak sadece puhahaha:)

    YanıtlaSil
  18. taştan vazgeçtim mim attım :))

    http://beenmaya.blogspot.com/2011/01/seker-portakali.html

    YanıtlaSil
  19. usta unutmuşum demeyi,işine gelmeyince kaçar bir de erkekler.Akşama iyi hazırlanın zira kedi tırmığı kötü olur.

    YanıtlaSil
  20. Valla erkeğin Toyotasını şusunu busunu bilemeyeceğim.

    Benim bildiğim erkek, kadınla eşittir.
    Erkek kadın diye ayırmaktan bıktım.
    İki taraf da karşısındakini salak falan zannediyor ve genellemeler yapıyor.
    Ne kadınları savunacağım ne de erkekleri.
    Ama şöyle bir gerçek var ki eğer Sazan'nın yazdığı gibi olsaydı erkekler, hayat çok daha yaşanılır bir yer olabilirdi.
    Ama değiller.
    E napalım, böyle de güzel.
    Aslında hoşlanmadığımız bir çok özelliklerine vuruluyoruz ya neyse.
    Toyota gibi adam yoktur.

    YanıtlaSil
  21. Ya çok kısa ama öz ( Hiç tarzım olmasa da) ya da epey uzun ama bu sefer ciddi ( Bakın işte bu tam bana uygun olanı ) bir yazı ile cevap vereceğim tüm bu kaynatma ve çamurlara:)) Uzuun uuzuuun yazayım ki verecek cevabınız kalmasın istiyorum ama çamurcular nasıl olsa bir bahane bulurlar.:)))

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)