9 Aralık 2010 Perşembe

PELİKANLARA GELESİN



Pek muhterem , saygıdeğer ve de akıllara seza Belediye Başkanımız Cevat Durak, soyadına yakışır bir şekilde durdu…Durdu…Durdu…Gene yaptı yapacağını.

Son icraatı sonrası , epey internet ve yerel gazetelere malzeme olmuştu.Hazır tam unutulmak üzere iken yeniden sahne aldı, hem de ne sahne alma.Önce insanlar şakadır ya hatta yok canım resimlerde photoshop falan vardır diye düşünürken olmadığı anlaşıldı.Sahil boyunca haberi duyanlara dilaltı , tansiyonu çıkanlara tansiyon ilacı , olmayanlara sarmısak  ; düşenlere tuzlu ayran taşımaktan çarşı esnafı ve sağlık ocağı ekipleri helak olmuş durumda.Belediye meclis üyelerinin ise o karara kaldırdıkları evet ellerinden sonra Emniyetten , koruma talebinde bulunduğu haberleri geliyor.Evlerinin camlarını da taşlanma olasılığına karşı bantlarla korumaya almaya çalıştıkları da söylenti halinde yayılmakta.
Efendim , Cevat Bey'in yeni icraatı semtimize acilen duyulan ihtiyaç sebebi ile bir maskot seçmesi.Pardon yanlış oldu , Cevat Bey istedi Belediye meclisi seçti…İtiraz eden olmadan üstelik , oybirliği ile.Ki zaten 3 AKP li meclis üyesi var ve onarlı kale alan da yok.O yüzden oybirliği dedim.Ayrıca , Karşıyakalıları kale alan yokken o birkaç kişiyi kim kaale alır.Kaalsiz bir Belediyemiz var darısı Göztepelilerin başına…Tabii önce belediye olmaları lazım ama konu ile ilgisi yok bunun.

Neyse , Cevat Bey oturmuş düşünmüş , taşınmadan karar vermiş.Bizim acilen bir maskotumuz olmalı , olmalı ki Turizm Kentleri bilmem nesine üye olabilelim.Turistler kapıda , ellerinde pasaportları bekliyorlar ha maskotları oldu olacak ve istila edecekler Karşıyaka’yı diye.
Oldu oldu…Olduruverdi…Konduruverdi..Vallahi kondurdu ciddiyim.NURTOPU GİBİ PELİKANIMIZ OLDU.KESELİSİ HEM DE.Kesesiz yakışmaz bize diye keseli pelikan buldular bir adet kondurmak için.Gerekçe süper ; Pelikan 12 ay boyunca var-mış Karşıyaka’da.Kaçıp göç etmiyormuş.Konuyormuş duruyormuş öylece…Şimdi , bu konma işi de aslında biraz karışık.Konan eden yok , hayvan burnumuzun dibindeki Kuş Cenneti denilen , yavrulama ve kışlama sahasında var evet ama bizim sahilde yok.Hoş , et fiyatları böyle giderse zaten konduğu anda indirirler gibi geliyor bana.Yani hayvancağızın canı taze balık , rakı ve roka isterse kalkıp geliyor bizim sahillere.Şimdi bu durumda var mı yok mu su da tartışmalı oluyor.

Asıl kıyamet , Cevat Bey ve ekibinin , arkada pelikan benzeri eleman ile çektirdikleri fotoğraf ile koptu.Millet resme bakıyor ; hayvan beyaz tüylü , gagası sarı boynunda bizim atkı.Ama asıl bomba şu ; ulan bu hayvan şaşı.Vallahi şaşı billahi şaşı.Zaten aylardır ve de yıllardır karışık olan bizim çarşı ( BJK nin çarşısı değil  bu bizim çarşı ; güzel de çarşıdır ha) hepten dellendi , aha tüyü de kondurdu en pelikanından tam oldu diye ayağa kalktı insanlar.



Üç gündür şiddeti artan eleştiri bombardımanına cevap ta çok gecikmedi : 3-5 kişi eleştiriyor hıhhh….Anaaammm… Cevat Bey tınmadı iyi mi o kadar noooluyor yaw nidasını…3-5 haa…
Siz şimdi seyredin şamatayı.

Cevat Bey’in ilk vukuatı da değil bu aslında.Yazın da seçim sonrası  bi coşmuş , açılacak olan Fotoğraf Müzesinin yanındaki parka “ Erol Atar” ın adını vermeye kalkmıştı , Fotoğraf Sanatına yaptığı katkılardan dolayı…Attık tuttuk tabii; hem de ne atıp tutma.En son bir sonraki seçimlerde  Bursa Büyükşehir Belediye başkanlığı’na aday olması bile söylenmişti.Fotoğraf Müzesi de , İzmir’in ilk fotoğrafçılarından olan Karşıyakalı Hamza Rüstem ‘in çalışmalarının , oğlu ve torunu tarafından bağışlanarak hazırlanmış bir müze Olacaktı.Erol Atar adını duyunca insanlar  vazgeçtiler bağıştan.Erol Atar , "atar"ını yapıp memleketimizi terk etti Bornova’ya yerleşti ; Bornovalılar bize kızdı , toplarınızı niye bizim bahçeye kaçırıyorsunuz ulen diye; Başkan Karşıyaka’ya kızdı sanattan anlamazlar diye ; Karşıyakalılar Başkana kızdı sahamız yok daha sahasız toplanmak ne faide bize diye ; herkes birbirine kızdı anlayacağınız.Meğer seçim kampanyalarında kullandığı resimleri , Erol Atar çekmiş hayrına sonradan öğrendik , önceden bileydik vallahi bir şey demezdik ; hayırsız adamlarız vesselam.Tam bu saçmalık sona erdi derken…Başımıza şimdi de pelikan çıktı…Hayır huysuz hayvandır , çekip gitmez de gagalamaya kalkarsa yandık…
Bir de slogan uydurmuşlar: Pelikanlı KARŞIYAKALI…
Ata babalarımız Kurtuluş Savaşı sırasında , İzmir'den  Ankara'ya gidiş gelişlerinde , "BİZ KARŞIYAKALIYIZ" derlermiş , Kuvvacı olduğu anlaşılsın diye.Parola yani.Karşıyakalı isen Kuvvacısın.Dedemdeki öngörüye bak , bir de Cevat Bey'in ufkuna...


Biri bizim Cevat Bey ‘i durdurabilir mi lütfen?

16 yorum:

  1. enteresan bi kişilik! kendisi süsleme sanatında uzman birisine benziyor.. icraatlarını sizin kadar bilemem, (varsa tabi) lâkin "boş durmuyoruz" imajını yüzüne gözüne bulaştırarak yapıyor gibi.. haa ayrıca erol atar meselesi daha bombaymış!.. en azından pelikanı hadi bağlarsınız bi yerlere ya atar'ı naapıcaktınız :p

    pelikan, hmmm.. yani karşıyaka'nın resmi sembolü oldu diyosunuz.. hayırlı olsun ne diyelim.. allah başka dert vermesin :D

    YanıtlaSil
  2. Sevgili sius , daha da bombası , pelikan Mikanos Adasının sembolü...Hani gaylari ile ünlü olan.Ve bu bilgi , Tazmania canavarı moduna geçmiş arkadaşlarımıza iletildi ki , bundan sonra Cevat Bey'in allah yardımcısı olsun.Muhtemelen yakında , haberlere çıkarız:Pelikan heykellerine saldırdılar , başkanın odasını bastılar diye ki şu gün itibarı ile iş ciddi ciddi oraya gitmeye başladı.:))) Yani biraz sıkar o maskot falan...
    Kendisi hakikaten enteresan bir kişiliktir.Tek başın aday olsa muhtemelen tek bir oy alabilecekken , CHP gazı ile bir dönem daha başımıza tebelleş oldu.Ama bilmediği şey şu ki ( Kendisi aslen Malatyalıdır ) 91 de Yüksel ÇAkmur da diklenmişti yol yapacağım diye palmiyelerimizi sökmek için , söküm ekibini denizden topladılar.İlk dayağı da Cihan Abi atmıştı ekibe ( Cİhan Türsen dönemin Belediye Başkanı ).Palmiyeler sökülemedi kaldı , Yüksel Çakmur başkanlıktan oldu...Birileri umarım Cevat Bey'e bu hikayeyi anlatır.

    YanıtlaSil
  3. lütfen ama ayıp oluyor valla, bakın kendisi;

    "Karşıyaka'nın sanayisi yok. Kenarlarından budaklanmış bir kent. Tersaneyi kaldırıp, deniz akvaryumu yaratarak burayı bir turizm merkezine dönüştürmek istiyoruz. İlçenin gelişimini kültür-sanat ve turizm üzerine planlıyoruz. Bu yönde farklı çalışmalarımız da var. Yeni maskotumuzun, bu projelerimizde akılda kalıcılığı sağlayıp, tanıtımda büyük yeri olacağına inanıyoruz." demiş.

    Ayrıca; İzmir Kuş Cenneti, Doğal Yaşam Parkı ve Karşıyaka Sahili'ni bir bütün olarak düşündüklerini, maskotla tepeli pelikanı ön plana çıkararak, Kuş Cenneti'nde yaşayan 268 tür kuşa da dikkat çekmek istediklerini de söylemiş.

    YanıtlaSil
  4. Deveye sormuşlar neren eğri diye , nerem doğru ki diye cevap vermiş...Ben şimdi o beyanatın neresini düzelteyim:Birincisi , tersane bölgesine bir halt yapamaz askeri bölge ve donanmanın oradan çıkmaya niyeti yok.Hadi diyelim çıktı , o kadar büyük rekreasyon alanını yapacak ne parası ne de birikimi var belediyenin.ONLARIN TURİZM ALANINDAN ANLADIKLARI BİR ŞEKİLDE O BÖLGEYE EL KOYUP İNŞAAT VE TCARİ RANT YARATMAK.Kendisi müteahhit olur da.:))
    Gelelim kuş cennetie...Adama sormazlar mı , kuş cennetini bu kadar seviyorsun da , cennetin dibine kadar hem sanayii hem de konut alanı olarak girilmesine , AOÇ gibi kıyısından , köşesinden imar planını delmeye yönelik tüm girişimlere neden ses çıakrmıyorsun diye? Beenmaya cım ayıp olan bir şey yok.Madem böyle bir sivri zekalılık geldi akıllarına , burası artık eskisi kadar büyük bir ilçe değil , iki büyük parçası alındı ve neredeyse %60 küçüldü K.yaka.Açarsın bir yarışma , yarışmada finale kalanları da halk oyuna sunar çarşıya koyarsın bir sandık oldu bitti.Kaldı ki , tüm derdimiz bitti de bu tür bir maskota mı gereksinim var?hikaye yani anlattıkları.Şu anda İzmir'de turizm fuarı var ve bizim belediyenin standında , heykel , hediyelik eşya anahtarlık bardak falan hazırlanmış satılıyor.
    Ortada bir ayıp varsa , Karşıyakalılara yapılan bir ayıp var yoksa kimsenin elin keseli pelikanı ile bir derdi yok.Üstelik hayvanları böyle maskaralıklara alet etmeyecek kadar da çok seven bir yerdir KArşıyaka.İtiraz etme gagalatırım seni Pelikana.:))

    YanıtlaSil
  5. pelikana gagalatmak mı? kuşlar filmi mi çeviriyoruz burada yahu aşkolsun :))

    bu arada şimdi ben kuş cennetinde yaşayan 267 kuşu da merak etmedim desem yalan olur ki hangileridir bunlar? üstelik onların canı yok mu da maskot olamıyorlar? bu konudaki sorumu sayın başkana sormanız mümkün mü acaba sevgili Usta. ama rica ediyorum 12 ay bahanesine sığınılmasın. daha net, sağlıklı ve tatminkar bir açıklama istiyorum!

    YanıtlaSil
  6. Kuş çeitleri hakkında pek bir bilgim yok.Pelikan ve kuğu bunlardan bir kaçı.Kuş cenneti dedikleri alan aslında sazlıklardan oluşan ve denize açılan bir bataklık sayılabilecek bölge.Kışlama kulukça alanı kuşlar için.Senelerdir kaybetmemek için mücadele ediliyor ki Anıtlar Yüksek Kurulu ve Çevre Bakanlığının çabaları ile korunabildi.Ancak , hem konut alanları hem de sanayii bölgesi çok yaklaşmış hatta kısmen istila bile etti denebilir kıyısından köşesinden.Anıtlar Yüksek Kurulu olmasa , mücavir alan-dı zaten konuta açıl-dı diye bin bahane ile dağıtacaklar ve arka arkaya davalar da açılıyor ama şu ana kadar kurul ve mahkemeler iyi dayanmış durumda.Doğal Yaşam Parkı da Türkiye'nin tek gerçek doğal yaşam parkıdır ; bir çok eksiği olmasına rağmen büyük alanda yerleşkesi tamamlanıp ziyarete açıldı.Hemen bu Kuşların yaşam alanının yanında.Burası açıldıktan sonra , fuar içinde yer alan Hayvanat Bahçesi de kapatılıp içindeki canlılar parka geçti.Ama çok fazla eksiği var ve bu eksikleri yüzünden insanlara tam anlamı ile işkenceye dönüşüyor gezmek.Hele yaz aylarında.Diğerlerinin maskotluğu konusuna gelince ; Beenmaya pelikan değil kel aynak kuşunu teklif ettik ama sanırım kaale almadı kaalsiz başkan.:))Denk gelirsem ( ki hiç sanmıyorum , adam benim KArşıyaka Lisesi mezunu olduğumu biliyor ve savaş açmış durumda bizim mezunlara ) yolunu değiştireceği için tatminkar bir cevap alabileceğimi sanmıyorum.:))

    YanıtlaSil
  7. bir pelikan kuşundan yola çıkıp nerelere vardır, nasıl bilgiler edindim bakar mısın. gönül bu bilgileri başka şekilde edinmeyi tercih ederdi ama hiç yoktan iyidir demek istiyorum ben yine de ve teşekkürlerimi sunuyorum pelikanlı karşıyakalı ya da karşıyakalı pelikanlı sana :)))

    YanıtlaSil
  8. Pelikanlı ha??? BAk yukarıda bir adet TAzmania canavarı var görüyorsun değil mi?

    YanıtlaSil
  9. iyi görmüyor gözüm benim. körüm ben!

    YanıtlaSil
  10. Abi "Karşıyakalı" bu pelikanı Çarşı'da barındırmaz ben onu biliyorum. Len ondan sonra da adımız 'psikopata' çıkıyo iyi mi. Çıkartanlara bakan yok... Bu adamı maçlardan uzak tutmak lazım ayrıca. Baksana topları içeri almak konusunda pek bi istikrarlı kendisi. Yarın öbürgün Arena'nın kapısına da dikerlerse bi pelikan sen seyreyle o zaman şenliği. Benim bildiğim bi 'delikanlı' Karşıyaka var ama pelikanlısını da gördüm ya artık göztepe belediye olsa bile şaşırmam...

    YanıtlaSil
  11. @Kedi , Erol Atar işinde paçayı ucuz kurtardı ama bu sefer sanırım sopayı yiyecek.:))MAçlara gelmiyor zaten , en son ayla rsonra Apoel maçına gelmişti ama salı günü Eta maçına gelebileceğini sanmıyorum bu pelikan işinden sonra...
    @beenmaya ; ver mail adresini ben senin gözünün göreceği kadar büyük olanı da var b.sayarda onu yollarım.:))

    YanıtlaSil
  12. anlaşılan o ki sadece benim değil senin de gözün görmüyor. baksana profildeki mail adresini soruyorsun hala bana :))

    hayır yaşlılıktan mı yoksa pelikan mı gagaladı :))

    YanıtlaSil
  13. Kinaye idi o hanımefendi kinaye...Ahh ah...AH bu gençler...

    YanıtlaSil
  14. ben kinaye falan anlamam direk ciddiye alır beklerim tazmanyayı, pelikanı, ne çıkarsa artık bahtıma :))

    YanıtlaSil
  15. Ne bana ha...Görürsün sen birazdan.:)))

    YanıtlaSil
  16. Üstad,en kısa zamanda tam da burda pelikanla çekilmiş bir fotoğrafını istiyoruz.valla hatırım kalır :)))

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)