23 Aralık 2010 Perşembe

İKİSİ BİR ARADA...YERSENİZ...MİMSENİZ...



Farkındayım ; “Mim” denildiğinde dayanamıyorum ve muzırlığım tutuyor.Ama inanın durduk yerde değil , geçmişten gelen bir öyküsü var…Yani bu anket işinin geçmişten gelen öyküsü var Mim dediğiniz nanenin değil…Üniversite yıllarımda memleketimin anket tutkusu , “PİAR araştırması oluyor “ yeni depreşmişti.el yordamı ile bu işleri yapan şirketler türemişti ve anketçiliğin en önemli motor gücü olan ucuz işçiler için de doğal olarak üniversite öğrencileri hedef seçilmişti.Ben de o hedeflerden birisi idim.Ama malum , öğrenciyiz kafamız da çalışır;bendeniz de bu anket şirketlerini söğüşlemeyi hedef 
seçtiğim için aramızda düello tadında mücadeleler yaşanıyordu.onlar bir dünya saçma sapan soruyu insanlara sormamızı istiyor karşılığında da üç kuruş para vermeyi taahhüt ediyordu.Ben de , o saçma sapan bir dünya soruyu millete sormadan ve fakat kesinlikle mantık zinciri içinde kendim cevaplayıp , insanlardan da , ya babacım ben senin yerine cevapladım sen üzme ve de yorma kendini ; sadece tlfnunu ver deyip kaydi bilgileri beleşe alıyordum.Cep telefonu olmadığı için de sabit telefon yeterli oluyordu.Zaten şirketler de tek tek falan aramıyordu ; isimler arasından seçme yapıp belli oranda konuşabilirler ve anket teyidi alabilirlerse gerisini yoklamıyorlardı.
Böylece ben , en bela anketlerin en fazla soruyu içeren formların aranan adamı olmuştum.evimde oturup , sorulara mantıklı ve kısmi gerçek içeren cevaplar sıralarken , bir baktım kafayı yemek üzereyim.Bıraktım elbette…Dayanılacak ızdırap değil-di çünkü.
Şimdi siz bu mimleri yolladıkça o günler geliyor aklıma.Ne yapayım , dayanamıyorum ve sorulara olabildiğince abuk cevap veriyorum.Şimdiden affola…

Efendim ilki , neymiş Proust’un veletlik ve ergenlik dönemi cevaplarını içeren sorular-mış.Ve bu sorular , şimdilerde psikologlarca kullanılıyor-muş.ya Proust gelişmemiş ergen ise ben ne yapayım.Bir insanın 13 yaşındaki cevapları ile 20 yaşındaki cevapları aynı olabilir mi?demek ki ben , Proust’u bu yüzden sevemedim.Merak ediyorum acaba psikologlar benim aşağıdaki cevapları gördüklerinde ne diyecekler…

BENİ ÜZEBİLECEK OLAY :

G.tepe’ye , yıllar sonra yapılacak olan ilk maçta yenilmek…(Bir yıl kendime gelemem herhalde )

NEREDE YAŞAMAK İSTERİM :

Ya niye illa beni başka yerlerde yaşamaya meraklı insan gibi gösteriyorsunuz?Ben memnunum kardeşim KARŞIYAKA’DAN…İlişmeyin…

YAŞAYABİLECEĞİM EN MUTLU AN :

Müvekkillerimin , söylediğim vekalet ücretini AZ BULUP , iki katına çıkartmaları ve parayı peşin ödemeleri…

HANGİ HATALARI HOŞGÖRÜ İLE KARŞILAYABİLİRİM :

Zil zurna ikan , çevirme yapan memurun , beni görür görmez derhal yol vermesi…Olabilir , yanıldı ve durdurdu.Onlar da insan…Affedebilirim…

EN SEVDİĞİM ERKEK KARAKTER :

FATİH ÜREK…Rekabetçi ortamları sevmiyorum da…

EN SEVDİĞİM KADIN KARAKTER :

Jenna Jameson


BİR ERKEKTE EN ÇON BEĞENDİĞİM ÖZELLİK :

Efemine olması…(Bkz. Beğendiğim karakter sorusuna yazdığım cevap )

BİR KADINDA EN ÇOK BEĞENDİĞİM ÖZELLİK :

Şunca yıldır , şunca zamandır , sizleri anlamaya uğraşmanın beyhude çaba olduğunu ; yaşamın her dakikasında bize hatırlatabiliyor oluşunuz…

EN SEVDİĞİM ERDEM  :

Erdem…Erdem…Erdem…Ya , Erden var ; liseden…Ama , Erdem tanıdığım yok…Olmayanlar arasından hangisini daha çok sevebilirim ki?

KİMİN YERİNDE OLMAK İSTERDİM :

Kimin yerinde olmak istediğimin çok önemi yok ama ben bu sorulara cevap verirken , Çizmeli ile Arı Maya’nın yerinde olmak istemezdim…Emin olabilirsiniz.  

ARKADAŞLARIMDA OLMASINI İSTEDİĞİM ÖZELLİKLER :

Bana verdikleri borç paraları anında unutmaları yeterli olurdu…

FAVORİ KAHRAMAN (TARİHTE )

5-2 lik G.tepe maçında , açık tribünden tel örgüleri aşıp , tarafsız ve boş alan olan kale arkasına geçip , oraya sızan bizim SAT timine yakalanıp , tribünün taa tepesinden aşağıya kadar yuvarlanan AVEL…Kesinlikle…Çok kahramancaydı ve o uçuştan sonra tarih olduğundan eminim…

GERÇEK HAYATTAKİ FAVORİM :

Etendim (Bir baba Hindi ) Mustafa…Bir ara anlatırım…Çok güzel adamdır…

EN SEVDİĞİM RESSAM         :

Resim? Ben? Sevmek?Bilmek?

EN SEVDİĞİM MÜZİSYEN :

Maçlar öncesi , TIR parkında biralanır iken , yanımıza gelip darbuka ile şenlik yapan esmer kardeşlerim…Sizleri çok seviyorum…

KENDİMDE GÖRDÜĞÜM EN TEMEL EKSİKLİK :

Mükemmelliğim…Kahretsin…Bu kadar mükemmel kesinlikle eksiklik…

HAYATIMIN EN BÜYÜK ŞANSSIZLIĞI :

Bu blogu açmak sanırım…

EN SEVDİĞİM RENK :

Aslında uzun bir şey yazmıştım ama yoruldum ya…Onu da yazamayacağım…Yeşil Kırmızı…Tebrik ederim , bu kadar soru içinde bir tane doğru düzgün cevap verebildiğim için…

ARI…İğnen kopsun emi…


ŞŞİMDİ SIRA GELDİ İKİNCİSİNE

Allahtan önceki kadar uzun değil…Bunun müsebbibi de belli ; Çizmeli…

2010 ve Mutlu olmuş muyum ? : Soruya bak soruya…Hezeyanlar ve kabus ile geçen bir yıl-dı.Uyandığımı sandığım an sanırım en mutlu anım olacaktır.

2010 NASILDI ? : Kabus…Kabus…KABUS….KABUSSSSS. KAAAABBBBUUUUSSS

2011  E NASIL GİRMEYİ İSTERİM ? Yani…Bir anlatırsam…Iıııhhh anlatmayayım…Beni tanımama kararı alırsınız…

2010 YAPTIKLARIM YAPAMADIKLARIM :

Yaptıklarım : Iııııııııııııııııııııııı

YAPAMADIKLARIM : Ohoooooooooooooooooooooo

Hadi geçmiş olsun ikisi de bitti…Yollayanları tavşanlar kovalasın….




13 yorum:

  1. Usta o tavşanlar beni hiç kovalamayacak ve artık bunu ikimiz de biliyoruz değil mi:)
    Şimdi bak en sevdiğin erkek karakter Fatih Ürek, en çok sevdiğin erkek tipi efemineler olunca (dop diyoz biz burda buna ama sen pek bi kibarmışın heheh. ben değilim, hanzoyum evet:) insanlar yanlış anlayabilirler be ustam. Yarın öbürgün adın çıkar mazallah çarşıda teeee Bursaya sürmeye kalkarlar seni meşalelerle... Öyle bi olay olursa ismimi ver, tanırlar severler sağ olsunlar:)))

    YanıtlaSil
  2. Ayrıca soruları biz mi soruyoruz be!!(bu cümleyi en çirkef ses tonumla söylediğimi hayal et. böyle mayalle karısı gibi) gönderdiğim bütün mimler itinayla cevaplanacak o kaaa!!! (ehehe çok şarap içiyorum canım bu günlerde...fıçıda yüzüyorum hatta:)

    YanıtlaSil
  3. cık cık cık

    çok baştansavma olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Çok keifli bir yazı olmuş su gibi akıyor:)Yeni yıldan ben nikon veya canon fotograf makinası bekliyorum beklentim kimine göre düşük kimine göre epey yüksek ama heryerde yazayım ki telaffuz ettikçe gerçekleşme oranı artsın. (koca filan görsün dayanamasın üzülsün)

    YanıtlaSil
  5. @kırmızı...Rakip istemiyoruz dedik dimi...Turp ve de aslan gibiyim maşallah.(İmza : Andropozun eşiğindeki bir erkek) Ayrıca cırıldama...Mim benim değil mi istediğim döşerim , çamur atarım , rezillik çıkarırım sana ne...
    @SeV@L...Daha güzel çamur yap , bunu sevmedim...
    @Nehir İda...Seni esefle kınıyorum.Kocan benim hemcinsim...Kıyamam ben onlara zaten hayatları kaymış durumda.Ayrıca meraklanma muhtemelen günde 10 kere Nikon dediğin için eminim sevgisinden (kesinlikle korkudan değil ) o Nikon mutlaka alınır.:))

    YanıtlaSil
  6. eee şimdi şöyle yapıyoruz usta, hani o bahsettiğim ses tonu var ya hani ona şu görüntüyü de ekliyorsun eller belde kafa hızla iki yana sallanırken tokayla tepemden tutturduğum saçlar da ahenkle dans ediyo veee cümle şudur NE VAR BEA!!!

    YanıtlaSil
  7. Zaten iyi yazıyorsun da, mimleri hakkaten iyi yazıyorsun be üstad... Ama şu müvekkil olayını gözümde canlandırdım da, ah ah, ne güldüm... 5.000-TL diyorsun ve adam şu cevabı veriyor;

    - Hayatta olmaz, onca yıl okudun, staj dahil onca tecrübe, işimi yapmayı kabul ettin, bilgini paylaştın, 15.000 vermezsem olmaz :) Hem o milletin iki satır dediği şey sizin yıllarınızın birikimi, saygım sonsuz. Bu memlekette bu mesleği sizin gibi sürdüren biri ile çalışmak için ise benim için bir onur, 15 az, 25.000-TL vericiimm :)

    ahuahuahuahuahua

    Heee, yastık... İmge :)

    YanıtlaSil
  8. Bu MİMle bir insan tanıdık çok şükür.:)))Tavşanların kovaladıkları dilerim bizim mahalleye uğramasın.

    YanıtlaSil
  9. o iğne belki bir gün kopar ama kopana kadar da seni böyle mim mim sokar bu da böyle biline!

    hayır acıdım, üzüldüm, yaşlı başlı pelikanlı karşıyakalı adam dedim yormayayım daha fazla bir daha mim yollamayayım süpriz olsun istedim ama bu verdiğin cevapları görünce anında vazgeçtim!

    sadece arı maya değil mimler kovalasın seni emi!

    YanıtlaSil
  10. @Sufi sen de mim zedesin?:))
    @Arımaya...Mimden korkan...Tavşan olsun.:))

    YanıtlaSil
  11. Başka Yarınlar

    İmrûz cemâl-i tü sîmâ-yı diger dâred
    İmrûz leb-î nûşet helvâ-yı diger dâred

    Bugün yüzünde bir başka güzellik var senin,
    bugün dudağında başka bir tad var,
    boyunda başka bir yücelik
    Bugün kırmızı gülün bir başka daldan

    Ayın gökyüzüne bugün sığmamış
    Göklere benzeyen göğsün bugün daha geniş
    Hangi yanından kalktın bu sabah, söyle,
    bir başka kavga var dünyada senin yüzünden,
    dünyada bir başka gidiş

    Biz senin gözlerinden gördük
    arslanlara meydan okuyan o ceylanı,
    Başka bir ovası var o ceylanın bugün
    iki cihandan da dışarı

    Seven insanın ayağı mı yok,
    işte ona ölümsüzlük kapandı
    Yukarlarda onunla uçar gider

    Gözlerinin denizinde onu arama
    Oinci bir başka denizde

    Bakarsın bugün sever bu yürek,
    yarın sevilir bakarsın

    Yüreğimin özünde başka yarınlar var

    Mevlana Celaleddin Rumi



    Mavlana Rumi, 30.09.1207, Balkh, Persian.


    Thanks...wonderful Lady!

    YanıtlaSil
  12. Hey, I am checking this blog using the phone and this appears to be kind of odd. Thought you'd wish to know. This is a great write-up nevertheless, did not mess that up.

    - David

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)