22 Kasım 2010 Pazartesi

YOLLARDA


GİDİŞ :

Arka koltukta zihnin , elinde defter-i kebirin.Kulağına , alacak-verecek hesabını fısıldıyor.Unutmak ile nisyan belleğin ; kelime kelime  silmek için yıllarını harcadığın anıların suflecisi.

Durmaya zamanın yok , yetişmen gereken bir  menzil var.
Durabilsen , çaya şeker yapıp , eriteceksin hepsini ve arka koltuktaki yolcuya yol vereceksin.




DÖNÜŞ
Menzile varmanın mı yoksa yükü menzile bırakmış olmanın rahatlığı mı bilinmez;miskinlik çöker üstüne.Ne arka koltukta yolcu ve defter kalmıştır artık nisyan  malulu bir bellek. Bir tonluk aracın ve lastiklerin altında ezilen asfaltın yumuşak hamur kıvamı  bedenine geçer gevşersin direksiyonda.Tatlı mahmur , yapışır göz kapaklarına pamuk helva kıvamında; kahve çeker canın , burun deliklerin telvelenir.Mola yeri ararsın , dönüş yolunun keyfi karışsın sigarana istersin; yüksüz tasasız. 

GÖRSEL : DEVİANART

13 yorum:

  1. ve hayat..
    bu başlangıç ve varış noktaları arasında su yolu sadece..

    YanıtlaSil
  2. Üstad diycem kızacaksın, Usta diycem Sazanlıktan dem vuracaksın...

    Karışma bana yahu, mesleki bi şi değil ki hem bu Üstad...

    Dolayısla;

    Üstad; gidiş mi dönüş mü dersen bana, babannemin lafı ile yanıt veririm sana; gidince hiç gelmemiş, gelince hiç gitmemiş gibi oluyor insanın sevdiceği yanına...

    Şairene hale getiren benim, övgüler bana :)

    YanıtlaSil
  3. çift anlamlar silsilesi halinde bi yazı olmuş. güzel de olmuş hani. ben ne zaman yükümü bıraksam menzile daha iki adım gitmeden başka bir yük alırım. sanırım o tatlı mahmurluk, o tasasızlığın getirdiği rehavet korkutuyor beni.

    YanıtlaSil
  4. @üryan;suya yattım sırtüstü , yıldızları izliyorum.Nereye gidersem artık.Ya bir şelaleden alaşağı edecek beni yada denize atacak.
    @Sazan , dervişin fikri neyse zikri de o yorumu olmuş seninki.Ne sevdiceği yahu diyeceğim olmayacak.:))
    @Çizmeli kedi ;Teşekkür ederim.Uzun yolu bu sebeple severim zaten.Bir kez dene sen de seveceksin eminim.

    YanıtlaSil
  5. denemek mi... yolların fatihi var karşında:)

    YanıtlaSil
  6. Dene dediğim uzun yola düş değildi.:)) Ehh eksiklik bende olmuş.:))

    YanıtlaSil
  7. yorma kendini , su akar yatağını bulur.. çırpınıp enerjini boşa tüketme derim.. Olur da kara görünürse, kulaçların sana lazım olacak..

    YanıtlaSil
  8. Uzun yolu severim de,yük nasıl bırakılır ki,ben hiç bırakamadım...

    YanıtlaSil
  9. çift anlamlı yazı ve önerilerinize çift anlamlı cevaplarımın kabulünü arz ederim. ne sizde, ne bende eksiklik yok yani. dedik ya hani ikişer ikişer anlam yüklüyoruz bugün sözcüklere....

    YanıtlaSil
  10. @Üryan: Eyvah eyvah...Bilsen o kelimenin...Neyse...Su akar elbette su akar akmasına da , suyun aktığı yolu biz kendi ellerimiz ile kazar hazırlar sonra sorumluluğu suya yükleriz.Gariban su , günahsız su...

    @Ebruli ; çok kolay , önce en az 200 km uzakta bir hedef seçilir;tek başına arabanın koltuğuna kurulunur;radyodan kolay kolay cızırdamayacak sağlam bir radyo kanalı ayarlanır;tek başına direksiyona kurulur;direksiyona kurulmadan önce zihin arka koltuğa oturtulur(emniyet kemeri bağlanır mutlaka arka koltuk bile olsa) sonra gaxa basılır.(Hız limitlerine ve trafik kurallarına uyulmak koşulu ile)
    Gerisini zihnine bırak o ne yapacağını bilir.
    @Çizmeli Kedi ; o zaman oldu.Yükler gitsin , tonaj aşımı olmasın ama.:)

    YanıtlaSil
  11. İşte en sinir olduğum şey.. NEYSE.. ile biten cümleler..
    neyse..
    bir ara izah için bekleriz..
    :)

    YanıtlaSil
  12. ben hoş geldin demek için uğramıştım aslında. bir de sormak; sahiden geldin mi? yoksa kaldın mı oralarda?

    YanıtlaSil
  13. Daire şeklindedir benim yollar.Dönüp duruyorum...Hoşbulduk ve sen de hoşgeldin.

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)