27 Eylül 2010 Pazartesi

ORTA KAHVENİN GÜZELLİĞİ

What a wonderful day...!!!


   Akşamüstü orta kahvenin üstüne...Güzel bir sohbet.eğlenceli , keyifli...güldüren...Hafif arsızca ve hatta...Hoştu...e güzeldi ya...Hobaa dedirten diyaloglar.İnsanı dürten , dürterken koltuğunda kıpırdanmasına yol açan...Bunca yaşım ile (  40 olduk , izin verin de kanırta kanırta kullanayım.Hakkım değil mi)  her dürtülmede  kıpırdandığım dönemleri , çoktan aşmışken , hele uzun zamandır bir de somurtarak oturuyorsam ...Dervişan hırkasını giydiğim 2 sene öncesinden beri bu kadar rahat olmamışsam kelimeleri sıralarken...Güzel bir gün olur elbette benim için.Haftasonunun , hava ile gelen bunaltıcı yoğunluğunu dağıttı bir anda.Pastırma yazı tadında , nemsiz bir sıcaklık.Büronun sakin sessiz duruşuna tezat üstelik.Hele ki , sabahın bunalım bulutları da hesaba katıldığında.Messengerin , uçuk kırmızı rujlu dudakları bile sevimli durdu.El frenini tutmaktan ağrıyan sağ kolum , uzun zaman sonra ilk kez boşaltıverdi kolu aşağıya doğru.Ayağım gevşedi ,  pedalın üstünde.Yazarken rahat ve gevşek ruhum , bu kez düşünürken de gevşedi; ne oluyor demedi uzun zaman sonra.Ne oluyorsa oluyordur , bugn güzel bir gün. İlla bir şey mi olması lazım.?.

   Kahve mi yaptı beni böyle ?...Bilmem , belki peri kızı geldi iki ölçek ruh atıverdi içine kahvenin.Belki , delinin biri tükürüverdi ben görmeden.  


    Epeydir günlük tadında da yazmıyor-dum...En son günlüklerimden yada yaşama dair notlarımdan ben bile korkmuştum , çok karanlık bunlar diye.
    
       Kilitler attım üstüne okunmasın diye.


    Bu da böyle bir yazı olsun , en hafifinden...Her zaman kaşları çatıp , sigaraya asılıp derin derin , ufka bakarak  yazacak değilim ya: Daha derinde , en derinde ne varsa bulup çıkartarak;canlı canlı kendime otopsi yaparak...

   Sanırım , havalanmayı özlemişim...Uzun zamandır , gökyüzüne uzağım...Ve uzun zamandır , 
"Delü" diyen olmamıştı bana ; hesapsız , kitapsız , içten...40 kere demediği sürece önemi yok.

 40 ını  üstüste mi söylemek lazım , yoksa toplamda  40 kere denmesi yeterli mi?

5'i gitti kaldı 35...
 

2 yorum:

  1. Sanırım , havalanmayı özlemişim...Uzun zamandır , gökyüzüne uzağım...Ve uzun zamandır ,
    "Delü" diyen olmamıştı bana ; hesapsız , kitapsız , içten...40 kere demediği sürece önemi yok.

    35 x delüüü .. Çünkü seni böyle sevdi öteki deli :)

    YanıtlaSil
  2. Motora , rüzgara , kanada gerek var mı?Bir çift söz yeter.Havalanıp , konacak yeri düşünmeden uçmak...Yan koltuk boş , katılmaz mısınız?

    YanıtlaSil

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)