24 Eylül 2010 Cuma

KARALAMA DEFTERİNE DÖNMÜŞ YAŞAMLAR


Hayatımız karalama defteri gibi değil mi?Okul tahtasına dönmüş , tebeşire batmış ; bir ders önce yazılanların izleri hala duruyor ve ne kadar silersen sil çıkmıyor.Tahtanın rengi kaçmış , yeşilden beyaza dönmüş ama hala ve de inatla alttan o yeşillik vuruyor kendisini ortalığa... İnsan ne kadar kendisinden kaçarsa kaçsın , tam ensesinde bitiyor...Kaçamıyorsun...
 
   Geçmiş ile hesaplaşmamız hiçbir zaman bitmez.Keşkelere bulanmışız , ah lar vah lar ile dolduruyoruz cümlelerimizi…”Seneler önce boşanmam lazım-dı” cümlesini o kadar çok duydum ki yada “ Daha önce bitirmeliydim” ile başlayanlarını.
 
   “Ben yanlış meslek seçtim” …”Daha Üniversitede iken , falanca alana yönelecektim aslında “…”O lafı hiç söylemeseydim keşke”…”Keşke , yapmasaydım”…Durup düşünmek zor geliyor hepimize.Günahkar olmadığımızı bir bilebilsek…İlk taşı bizim atabilmemiz için , anne rahminden yeni çıkmış olmamız gerektiğini…Boğazımıza düğümlenir kelimeler.Boğumlardan yol bulup çıkmak ister , çıkamaz…Susmak mı zor gelir , konuşmak  mı?...Bazen susmak iyidir ; bazen de konuşmak , ne varsa dökmek ortalığa…Yıkıcı olur ama ayna görevi de görür karşımızdakine…
 
  Bir tutabilsek çenemizi…Hayat daha mı kolay olur yoksa daha mı zor?...Herkesin her istediğini dilediğince söyleyebildiği insan mı oluruz?.
Bir konuşabilsek , yüreğimizden geldiğince …Çok mu savunmasız kalırız ?  Çok mu bilinebilir oluruz?.İnsanların eline çok mu koz vermiş oluruz?.Geçmiş , Okul tahtası mı olur karşımızda?.Silgisi bizim elimizde olsa bile sürekli ortaya çıkan eski yazılar gibi mi olur?.
Üstümüze mi gelir sözcükler , yaşanmışlıkları yüklenip sırtına?.pişman mı eder bizi?
 
   Hepimiz hayatı el yordamı ile yaşıyoruz sonuçta.El yordamı ile bulabildiğimiz cevaplar , el yordamı ile keşfedebildiğimiz deneyimlere eşlik ediyor.Deneyimler deneyimlere eklendiğinde , yorgunluk kalıyor bize.Hayat yorgunu yürekler…Savaş deneyiminden pişmiş amaGanj’ın kıyısındaki o son büyük çarpışmada ,  kolunu kaldıracak hali kalmamış İskender’in askerleri gibi… Binlerce kilometre yol yürümüş , çatışmalara girmiş , çağ açıp çağ kapatmış , nice krallıkları yıkmış ama işte , Hindistan’ın ormanlarında kaybolup gitmiş , savaşçılardan farksız durumdayız. Basit bir zehrin , vücutta yayılması gibi öldürüyor  hepimizi yol yorgunluğu.Zehri biliyoruz ve tanıyoruz ama panzehire uzanacak mecalimiz yok.Tam da , yolun güzelliğini keşfederken…Yüreklerimizi , Murathan Mungan ‘ın , dizeleri acıtıyor: Senin bana erken , benim sana geç olduğumuzu anladım dercesine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

ADAM VAR (1) AFORİZMALAR (3) Akçay Günlüğü (1) ANLATI (17) ARTUNÇ BEYİN DEHŞETLİ SON GECESİ (1) BANA DAİR (12) BEN BİRİSİNİ ÖLDÜRDÜM (1) BERGAMA-1965 (1) BİLGİNİN VE SANATIN MÜLKİYETİ OLMAZ (1) BİR ADAM/GÖLGELER İÇİNDE (1) BİR ANLATI ÜZERİNE SERBEST SALINIMLI ( GECİKMİŞ) DÜŞÜNCELER (1) BİR MAYIS (1) BİR TANE (1) BİR YAZ GÜNÜ RAPSODİSİ (5) BİRİ/HEPSİ/HİÇBİRİ (1) BOSTANCI RECİİNİN OĞLU TAKSİCİ NUMAN (1) BRİ METREKAREDE HAVA VAR (1) BUGÜN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEY OLACAK (1) BUNU GÖRÜYON MU (2) CELLAT (1) CİCİLERİ SEVELİM (1) CİNAYETİ GÖRDÜM AMA TANIK OLMAM (4) CLAIRE (8) ÇÜRÜK AŞK HİKAYESİ (1) DENEMECE (4) DENİZ MORALIGİL İMZA GÜNÜ (1) DERNEK (2) DOSYALARI HAVALANDIRMA ZAMANI (1) DÖNEN DÖNENE (1) DUYURU (7) DÜĞÜN (4) DÜŞ KAPISININ MANDALI: FANTASTİK EDEBİYAT (1) EDEBİYATA DAİR (52) EDERLEZİ (1) FARFARA TEYZENİN BİTMEK BİLMEZ EFSUNLARI (1) FUNDA ÖZŞENER (1) GAITASINI ÇIKARTMAK (1) GÖKDELENİN TEPESİNDEN DÜŞÜYORSAN DEBELENMEYECEKSİN (1) GÖRÜŞ/MEK (1) GÜNCEL (3) HUKUK (1) İBİŞE NASİHATLER (4) İDA RÜZGAR LESBOS (1) İHSAN OKTAY ANAR (1) İKİ FİLM BİRDEN (1) İZMİR FELSEFE GÜNLERİ (4) İZMİR KİTAP FUARI (1) KARŞIYAKA (1) KAYIP CÜZDAN HİKAYESİ (1) KEDİ KİTABEVİ (2) KELİME KELİME ANLAT DESELER (1) KENDİME DAİR (11) KİTAPLAR (2) Komünist Partisi (1) KORUYALIM (1) KUM TORBASI (1) KÜÇÜK BİR YANLIŞ ANLAMA (1) MAROON AĞLARINI ÖRÜYOR (1) MAROON IS NO:1 (1) MARTI ÇIĞLIĞI VE GAZETE VE... (2) Mektuba Bağlanmış rüya (1) MODERN ZAMAN VAKANÜVİSLERİ (1) OLDU MU BÖYLE OLACAK (1) ÖYKÜ (26) ÖYKÜ OKUDUM BUGÜN (1) PİTKİM VE SALYANGOZ KABUĞU (1) PRESTIGE (1) ROMAN YAZDIM (1) SADIK YEMNİ (1) SAVUN-MA (1) SENİ SEVİY... (1) SEVİŞGEN RÜYA (1) SIZINTILAR (6) SİNEMAYA DAİR (11) SON ÇALIŞMA (1) SÖYLEŞİ (1) SURATINA SURATINA (1) sürrealist mahallenin olmayan efkâr-ı umumiyyesi (6) ŞANSLI ADAM (1) ŞİİRİMSİ (23) TAM ŞU ANDA (1) TEHDİT EDİLDİM (1) TİYATRO (1) TOPRAK KEMİKLERİMİ ÇAĞIRINCA (1) Türk Yargıçları (1) YAŞAMA DAİR (65) YEMEK (1) Yol-Tütün-Yorgunluk (1) YUNAN USULÜ (1) ZAHİRİ HANIMIN TEFTİŞ GÜNLERİ (1) ZEHRİMİZ EŞİT; FARKIMIZ FİYATIMIZDA (1)